Eikö nuorille opeteta sähköpostin käyttöä?
Jokseenkin rasittavaa, kun asiakas laittaa aina viestinsä otsikkokenttään ja kaikki järjestelmät eivät näytä otsikkoa 🙄
Luulis olevan itsestään selvä, että viesti kirjoitetaan viestikenttään eikä otsikkoon.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Diginatiivit" asialla. Get over it.
EI vaan diginattivien lapset.
Diginatiivien lapset on ala-asteikäisiä
Vierailija kirjoitti:
Oikeita diginatiiveja on ensimmäinen sukupolvi, joka on saanut digivehkeet käyttöönsä jo lapsena. Heidän on pitänyt ihan itse opetella käyttämään niitä, ja jopa opettamaan vanhempiaan ja isovanhempiaan digilaitteiden käyttämisessä. Diginatiivien lapset taas ovat saaneet kaiken valmiiksi asennettuna, muuta kuin nappia painaa ja käyttää, ja vanhemmat auttavat ja tekevät puolesta aina, kun tulee pienikin ongelma. Ne vanhemmat ovat kasvaneet siihen perheen IT-tukihenkilön rooliin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetetaan kyllä. Valitettavasti nuoret eivät käytä sähköpostia muuten mihinkään ja kaikki opetettu unohtuu. He eivät ymmärrä miten sähköposti toimii ja mikä sen idea on.
Olen opastanut 20- vuotiasta poikaani ja 17-vuotiasta tytärtäni kädestä pitäen, miten työnantajan kanssa viestitään sähköpostitse. Olin kyllä vähän yllättynyt, ettei koulussa ole tätä opetettu kun kumminkin tietotekniikka on pakollinen aine. Tytär kysyessäni sanoi, että siellä opetellaan koodauksen alkeita, mutta ei mitään käytännöllistä kuten sähköpostin tai vaikka powerpointin käyttöä. Koulussa oletetaan, että nuoret osaavat nuo ihan itsestään eli kotona on siis opetettava. T. Täti 52v
Tämä alkaa olla vähän sama kun on esim. ehdotettu, että lisätään pakkoruotsin tunteja ja vähennetään enkkua, koska ne oppii sen muutenkin... Joo, ei se taida ihan niin mennä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas haukutaan nuoria. :) M28
Minä ainakin haukuin nuorten vanhempia. Yleensä jos nuori "mokailee" on syytä katsoa ekana peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetetaan kyllä. Valitettavasti nuoret eivät käytä sähköpostia muuten mihinkään ja kaikki opetettu unohtuu. He eivät ymmärrä miten sähköposti toimii ja mikä sen idea on.
Olen opastanut 20- vuotiasta poikaani ja 17-vuotiasta tytärtäni kädestä pitäen, miten työnantajan kanssa viestitään sähköpostitse. Olin kyllä vähän yllättynyt, ettei koulussa ole tätä opetettu kun kumminkin tietotekniikka on pakollinen aine. Tytär kysyessäni sanoi, että siellä opetellaan koodauksen alkeita, mutta ei mitään käytännöllistä kuten sähköpostin tai vaikka powerpointin käyttöä. Koulussa oletetaan, että nuoret osaavat nuo ihan itsestään eli kotona on siis opetettava. T. Täti 52v
Tämä alkaa olla vähän sama kun on esim. ehdotettu, että lisätään pakkoruotsin tunteja ja vähennetä
Itse opin englantia paremmin ja monipuolisemmin netistä, videopeleistä, sarjoista/elokuvista kuin koulukirjoista. Kirjoitin enkusta L:n. M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haukuin nuorten vanhempia. Yleensä jos nuori "mokailee" on syytä katsoa ekana peiliin.
Oikein! Ei nuorta voi syyttää, kun syy on 99 prosenttisesti aina kasvatuksessa. M28
Vierailija kirjoitti:
Puhun nyt siis alle 20-vuotiaista, joille perusasiat, kuten sähköpostin lähettäminen on ilmeisesti ydinfysiikkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä alkaa olla vähän sama kun on esim. ehdotettu, e
Itse opin puhumaan englantia, kun pelasin online pelejä ja pelaan edelleen. Nykyisin asun Englannissa, kun sain työpaikan täältä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Heille on tärkeämpää hallita TikTokin käyttö.
Nuoret luulee olevansa tietotekniikkaneroja kun osaavat näpyttää kännykällä nopeasti. Todellisuudessa eivät osaa käyttää wordia, exceliä tai muutakaan toimisto-ohjelmaa saati tiedostohallintaa windowissa.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret luulee olevansa tietotekniikkaneroja kun osaavat näpyttää kännykällä nopeasti. Todellisuudessa eivät osaa käyttää wordia, exceliä tai muutakaan toimisto-ohjelmaa saati tiedostohallintaa windowissa.
Luulevatko? Olen itse nuori, enkä aisti tuollaisia luuloja ikäluokaltani.