IS: 63-vuotias GIGANTIN asiakas Taina koki tulleensa hyväksikäytetyksi. "Ihan pelottaa mennä Giganttiin"
Yhdessä IS:n esille nostamassa tapauksessa alkujaan 315 euron kotimokkulalle kertyi yli tuplasti hintaa, kun päälle lätkäistiin huolenpitopalvelu. 63-vuotias asiakas Taina koki tulleensa hyväksikäytetyksi.
Ihan pelottaa Giganttiin mennä, Taina kertoi.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa mennä?
Mitä sitä kukaan pelkäämään, kyllä niille myyjille voi sanoa "Ei kiitos".
Ne on koulutettu kiertämään kieltäytymiset. Rasittaa kun ei saa oikeaa asiakaspalvelua, vaan tyrkytetään kaikkea mitä pomo on sattunut aamupalaverissa käskemään.
Usein tilanne on se, että asiakas on hämmentynyt millainen puhelin ja liittymä olisi hänelle sopivin. Jostain Gigantista sitä oikeaa vastausta ei saa, vaan sellaisen puhelimen minkä he haluavat myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Gigantissa asiointi uhka, vai mahdollisuus?
[minä vain kysyn]
Hehehe. On kiva mennä sinne, ja muuallekin, kun olen tyypillisen kiltin boomerin näköinen, mutta ymmärrän teknologiaa noita myyjiäkin paremmin, ja osaan sanoa EI. Jos inttävät, osaan laittaa niille jauhot suuhun perustelemalla miksi en tarvitse heidän kauppaamiaan palveluita/ tuotteita.
Enää ei feissaritkaan pysäytä, kun annan Jumalasta kertovan traktaatin jokaiselle pysäyttäjälle.
Jeesuksessa meillä on (tieto)turva.
Muistathan kertoa Herrastamme ja Vapahtajastamme myös puhelinmyyjille? Silleen tulee sekä vietyä sanomaa eteenpäin että saa pian olla ihan rauhassa noiden soitteluilta.
Yhdelle kaverille soitti puhelinmyyjä ja kauppasi j
Puhelinmyyjät eivät soittele minulle, koska numeroni on salainen. Mutta toki heillekin kertoisin evankeliumin ilosanoman, jos soittaisivat.
Meillä kaikilla on suora linja Jumalaan, serverinä/ lankana on Jeesus, eikä yhteys sieltä puolelta pätki koskaan.
Hallelujaa - kuulet rukouksemme 🙏
Oliko jossain sen myyjän nimi joka oli kusettanut mummoja ja sai potkut? Twitterissä oli jossain vaiheessa... Mutta ei kai tuo myyjä sentään tuollaista ansaitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla nyt valitettavasti kulkee ihmisiä jotka ovat ehkä lievästi kehitysvammaisia, hieman jo muistisairaita tai muuten vähemmän skarppeja tai sairaita. Ei kaikilla ole omaisia hoitamassa asioita puolesta, kyllä heidänkin tulee voida käydä ostamassa joku hemmetin jatkojohto liikkeestä ilman että ahne myyjä myy samalla satojen eurojen arvosta tarpeetonta tuotetta. Missä on empatia ja kyky asettua toisen asemaan?
Ainakin 63-vuotias on vielä työikäinen.
Työikäisetkin voivat sairastua niin että kognitiiviset kyvyt heikkenevät.
Te jonnetkin voitte sairastua niin että kognitiiviset kykynne heikkenevät. Lähdettekö te vanhempienne avuksi tietokonekaupoille?
Osaan sanoa ei mutta ne pakkomyynnit vtuttaa niin etten mene kauppoihin jotka tätä harrastaa. Tahdon tehdä ostokseni rauhassa enkä lähi idän basaarissa.
Otin kerran kännykkään lisätakùun. Kuori murtui pudotuksessa, se korjattiin, mutta ääniitykset hävisi kun oli päivitetty. Toisaalta aikoinaan koekäytetty onneton kiinalaislaite korvattiin kyselemättä. Lisäpalveluita ei juuri kannata ottaa. Takuu ne yleensä korvaa.
Tässä olis tämmöinen 25€ kahvinkeitin. Laitetaampa tähän käyttöturva ja 5 vuoden takuu 8€/kk sopimuksella. Sopimus on voimassa 24 kk. No niin. Tarviikos rouva muuta? Jaha, mites ne netti asiat?
Mitä järkeä muutenkaan kantaa rahaa ulkomaisiin ketjuliikkeisiin. Tukekaa suomalaisia, esim. Verkkokauppa.com tai pieniä paikallisia liikkeitä, jos niitä vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Gigantissa asiointi uhka, vai mahdollisuus?
[minä vain kysyn]
Hehehe. On kiva mennä sinne, ja muuallekin, kun olen tyypillisen kiltin boomerin näköinen, mutta ymmärrän teknologiaa noita myyjiäkin paremmin, ja osaan sanoa EI. Jos inttävät, osaan laittaa niille jauhot suuhun perustelemalla miksi en tarvitse heidän kauppaamiaan palveluita/ tuotteita.
Enää ei feissaritkaan pysäytä, kun annan Jumalasta kertovan traktaatin jokaiselle pysäyttäjälle.
Jeesuksessa meillä on (tieto)turva.
Muistathan kertoa Herrastamme ja Vapahtajastamme myös puhelinmyyjille? Silleen tulee sekä vietyä sanomaa eteenpäin että saa pian olla ihan rauhassa noiden soitteluilta.
Yhdelle kaverille soitti puhelinmyyjä ja kauppasi j
Tuosta tuli mieleen, kun lapsuudessani maaseudulla kulki kiertäviä kauppiaita, milloin mitäkin myymässä.
Kerran sitten tuli nainen myymään jotakin tietokirjasarjaa. Äiti ei ostanut mitään, mutta myyjä poistui meiltä äidin hänelle myymä painekattila kainalossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä asiasta ole jauhettu jo ihan tarpeeksi?
Ja jos joku 60 vuotias mamma ei osaa sanoa ei, niin se on hänen ongelmansa. Veikkaan, että hänellä on muuallakin isoja ongelmia, joten paras olisi vain pysyä kotonaan... Hohhoijaa taas.
Giogantissa saa kyllä olla todella kovapäinen välttyäkseen lisämyynniltä. Ei riitä, että on kohtelias ja kieltäytyy, pitää olla epäkohtelias kieltäytyessään ja tietää, mitä tarvitsee ja mitä ei.
Niin saa. Minä tarvitsin erästä juttua tietokoneeseeni, kun piti ohjelmoida. Sovittiin hinta, ja kysyin vielä, että onko tässä nyt kaikki ja onko hinta lopullinen? On on, kyllä on. Kun sitten menin maksamaan, olikin ihan toinen summa mikä vaadittiin levykkeistä.
Sain vääntää kaikki kuluttajansuojalaista oppimani (olen opiskellut alaa) pykälät, johon myyjä sitten vaan totesi, että ok ja peri sovitun summan. Jos olisin ollut väärässä, ei olisi antanut periksi!!! Eli näin meitä höynäytetään, jos annamme! Mun perässä oli miesasiakas, jolla oli ihan sama juttu, mutta hän maksoi mukisematta isomman summan.
Katselin pyykkikoneita siinä sitten samalla ja eräs vanhempi miesmyyjä hyökkäsi paikalle. Ihan ensimmäiseksi näytti kalleimman koneen, jossa kuivausohjelma. Kun kerroin, etten sellaista tarvitse, niin liukeni vain äkkiä paikalta. Ilmeisesti ei tehnyt mieli käydä kauppaa halvemmasta koneesta. Powerin myymälä on vieressä, seuraavalla kerralla sitten sinne, kun tulee tarvista.
On ollut epäselvyyksiä aiemminkin. "Tulkinnanvaikeuksia", voisiko sanoa.
-Yksi kuusikymppinen muija minäkin
Jos ostan Gigantista niin tilaan suoraan netistä ja käyn hakemassa tuotteen. Sinällään jännä, silloin kun myyjää tarvitsisi, heitä ei löydä, ovat toiselta osastolta tai eivät vaan tiedä tuotteesta. Myynnin hetkellä joutuu sitten kuuntelemaan kaikkea turhaa lisäpalveluista joita en halua. Luulisi että tuo on aika ankeaa henkilökunnallekin.
Samaa tekee operaattoreiden puhelinmyyjät.
Myydään mummoille ja pahoille kaikkea tarpeetonta. Toumin digiapuna seniori-ikäisille.
Ei ole mitenkään harvinaista, että asiakas maksaa useista liittymistä, vaikka on vain yksi puhelin.
Esimerkiksi eräs vanha mies maksoi kolmea puhelinliittymää, kahta nettimokkulaa, kuukausimaksua tabletista, jota hän ei ollut koskaan edes saanut (operaattori selvitysten jälkeen kertoi, että lähetys oli palautunut takaisin. Maksua ei keskeytetty). Tabletin olis liikkeestä saanut alle puoleen hintaan.
Kaikkiin liittymiin myyty tietysti vpn, virustorjunnat ym. kilkkeet. Kuukausimaksut yhteensä yli 200.
Markettien käytäväputiikeissa kun piipahdat kysymässä apua ongelmiin, niin saman tien myydään kaikenlaisia lisäpalveluita. Ja tietysti sutaistaan uudet sähköpostiosoitteet, joista asiakkaalla ei ole aavistustakaan. Ja kohta pistita tupsahtaa joku nettitvboksi, jota asiakas luulee reitittimeksi.
Power ja Gigatti tietenkin luo omat aktiiviraha luottosopimukset, muka ilmaiset, mutta tosiasiassa kuuksusimaksulliset. Kylkiäisinä myydään sähkösoppari, vakuutuksia ja ties mitä.
Näitä soppareita ja tilauksua sitten puran avustettavien puolesta viikoittain.
En koskaan osta mitään näistä halpisbulkkiketjuista.
Johan tämä kohu alkoi jo pari vuotta sitten:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6106fefd-7751-4ea0-a085-3fe0615815bb
Minkälaista väkeä siellä oikein on töissä?
Gigantin johto pesee kätensä asiasta. Olen ollut puhelinmyyntifirmassa töissä ja vaikuttaa tutulta. Myyntitavoitteet, nuoria ja innokkaita työntekijöitä. Paine tehdä myyntiä ja tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä asiasta ole jauhettu jo ihan tarpeeksi?
Ja jos joku 60 vuotias mamma ei osaa sanoa ei, niin se on hänen ongelmansa. Veikkaan, että hänellä on muuallakin isoja ongelmia, joten paras olisi vain pysyä kotonaan... Hohhoijaa taas.
Giogantissa saa kyllä olla todella kovapäinen välttyäkseen lisämyynniltä. Ei riitä, että on kohtelias ja kieltäytyy, pitää olla epäkohtelias kieltäytyessään ja tietää, mitä tarvitsee ja mitä ei.
No eikös tuo ole semmonen kauppa johon mennessä jo tiedetään mitä ollaan menossa ostamaan.
Joo, mutta täytyy myös "tietää", että ei tarvitse laitetakuuta, uutta puhelinliittymää, sähköspoimusta, huolenpitosopimustga sille laitteelle ja myöskin täytyy tietää, mikä on oma budjetti sille laitteelle, mitä tuli ostaamaan.
Mun piti "pakosta" ostaa tyttären ensiasuntoon telkkari Gigantista, koska Verkkokaupassa ei ollut sitä, mikä haluttiin ostaa. Meille esiteltiin kaikki mahdolliset muut laitteet (aloittaen yli tonnin maksavasta töllöstä), mutta ei juuri sitä budjettihintaista mutta hyvää telkkaria, mitä oltiin tulossa hakemaan. Vasta, kun kysyin ihan suoraan laitteen mallia, se saatiin ja päälle yritettiin saada myydyksi vielä puhelinliittymät. Aikaa tähän meni varmaan tunti...
Jos tuo vastaava telkkari olisi ollut Verkkokaupassa, homma olisi mennyt siten, että katsonut onko telkkaria osastolla, jos on, olisin ottanut sen kantoon ja kassan kautta ulos. Muussa tapauksessa olisin ottanut vuoronumeron, pyytänyt asiakaspalvelijalta sitä tiettyä telkkaria, saanut sen varastosta ja kassan kautta ulos. Kiitos hei.
Vierailija kirjoitti:
Olen ratkaissut ongelman. En mene Giganttiin. Ostan tavarat sieltä missä mua ei ahdistella.
Sama. Käyn vain Verkkokaupassa, siellä ei ole tuputusmyyntiä.
Saako 20-vuotiaat myös perua kaupat kunhan vaan sanoo ettei ymmärtänyt?
Raision gigantissa viimeksi kun kävin niin ärhäköitä palleroisia oli myyjinä, tuputtamalla yrtittivät tehdä lisämyyntiä. Sanoin palleroiselle että lopetas nyt se turhanpäiväinen parran paukutus, tee paperit loppuun niin ymmärsi ja lähdin ostamani tuotteen kanssa pois.
No mä en ymmärrä mutta en silti osta kun sen mitä menin hakemaan.
Feissareiden ohi kävelen.