Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: 63-vuotias GIGANTIN asiakas Taina koki tulleensa hyväksikäytetyksi. "Ihan pelottaa mennä Giganttiin"

Vierailija
06.11.2023 |

Yhdessä IS:n esille nostamassa tapauksessa alkujaan 315 euron kotimokkulalle kertyi yli tuplasti hintaa, kun päälle lätkäistiin huolenpitopalvelu. 63-vuotias asiakas Taina koki tulleensa hyväksikäytetyksi.

Ihan pelottaa Giganttiin mennä, Taina kertoi.

 

https://www.is.fi/digitoday/art-2000009971384.html

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinne vielä itseään tunkee...??

Vierailija
2/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOKAKUUSSA alkaneessa Gigantti-kohussa mukana ollut myyjä kertoo oman versionsa tapahtumista Helsingin Sanomille. Mediassa käsitellyssä tapauksessa 84-vuotiaalle naiselle myytiin turhat, yli 400 euron sopimukset, vaikka hän oli tullut ostamaan vain viiden euron latausjohtoa.

 

Tapauksessa mukana ollut myyjä sanoo Helsingin Sanomille, että hän keksi asiakkaalle sähköpostiosoitteen, koska Gigantin järjestelmä edellyttää osoitetta kuitin luomiseksi. Hänen mukaansa sähköpostin keksiminen on tyypillistä.

 

Asiaa HS:lle kommentoineen Gigantin toimitusjohtajan Niko Sandströmin mukaan palvelu pitää Gigantin ohjeistuksen mukaan jättää myymättä, jos asiakkaalla ei ole sähköpostia. Hän pitää uskomattomana väitettä, että myyjät keksivät sähköposteja säännönmukaisesti.

 

Se on vakava syytös, ja asia pitää tutkia perin pohjin. Aloitamme nyt kyllä tutkimukset siitä, onko tosiaan näin, Sandström sanoo HS:lle.

 

Ostotilanne tapahtui elokuussa. HS:n mukaan myyjän työsuhde päätettiin lokakuun lopulla. HS:n mukaan syyksi oli kirjoitettu ohjeiden ja sääntöjen vastainen toiminta ja toiminnan aiheuttama luottamuspula.

 

Toimitusjohtaja Sandström kommentoi HS:lle yleisellä tasolla, ettei ketään irtisanota mediahuomion vuoksi.

 

KERROIMME aiemmin GIGANTISSA käyneen asiakkaan tyttären tyrmistyneen kuultuaan ostoksista, ja Gigantti suostui purkamaan kaupat.

 

Oli oma vikani, että myin nuo liittymät mummolle, myyjä sanoo HS:lle.

 

Esille on kuitenkin noussut muitakin tapauksia, joissa kaupoissa on myyty asiakkaille tarpeettomia tuotteita. Asiakkaat eivät ole aina edes ymmärtäneet, mitä ovat ostaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Onks sulla liittymäasiat kunnossa? Noniin tehdään uus järkisoppari. T. Gigantin liimatukkajuppi

Vierailija
4/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Gigantissa asiointi uhka, vai mahdollisuus?

[minä vain kysyn]

Vierailija
5/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOKAKUUSSA alkaneessa Gigantti-kohussa mukana ollut myyjä kertoo oman versionsa tapahtumista Helsingin Sanomille. Mediassa käsitellyssä tapauksessa 84-vuotiaalle naiselle myytiin turhat, yli 400 euron sopimukset, vaikka hän oli tullut ostamaan vain viiden euron latausjohtoa.

 

Tapauksessa mukana ollut myyjä sanoo Helsingin Sanomille, että hän keksi asiakkaalle sähköpostiosoitteen, koska Gigantin järjestelmä edellyttää osoitetta kuitin luomiseksi. Hänen mukaansa sähköpostin keksiminen on tyypillistä.

 

Asiaa HS:lle kommentoineen Gigantin toimitusjohtajan Niko Sandströmin mukaan palvelu pitää Gigantin ohjeistuksen mukaan jättää myymättä, jos asiakkaalla ei ole sähköpostia. Hän pitää uskomattomana väitettä, että myyjät keksivät sähköposteja säännönmukaisesti.

 

Se on vakava syytös, ja asia pitää tutkia perin pohjin. Aloitamme nyt kyllä tutkimukset siitä, onko tosiaan

Palveluihin todellakin edellytetään nykyään monessa paikassa sähköpostiosoite, koska sinne lähetetään kaikki sopimukset. Ei ole gigantin yksinoikeusjuttu. Kilon kahvipapuja voit käydä ostamassa ilman sp-osoitetta, mutta välttele luuriosastoa. 

Vierailija
6/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi! Onks sulla liittymäasiat kunnossa? Noniin tehdään uus järkisoppari. T. Gigantin liimatukkajuppi

Älä unohda tyrkyttää sähkösopparia, huoltosopparia ja 48kk määräaikaista vpn virusturvaa.

 

T. Pikku-pomo

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan täyttänee jo petoksen tunnusmerkit.

Vierailija
8/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää. Miten nämä ihmiset selviää muuten elämässä, kun eivät osaa sanoa ei? "Ei kiitos, en tarvitse. Ostan vain tämän johdon."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että noi myyjät on noi myyntikikat itse keksineet, kyllä siinä ovat päälliköt painostaneet. Esmes Stockalla piti JOKAISEN asiakkaan kuitille saada lisämyyntiä, jossei saanut niin oli heti päälliköiden puhuttelussa.

Vierailija
10/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä Gigantti tyhjentynyt asiakasmääriltään aiemmasta.

Aina pitäisi löytää joku osaston myyjä ja niillä ständi, tosi hidasta ostamista. Hirveä sitoutuminen olisi pitänyt tehdä kauppaan kun lapsi halusi lisää filmiä/kuvapohjia instax kameraansa, luulin että paketti maksetaan siinä, mutta hän alkoikin etsimään meidän asiakkuutta ja kun ei löytynyt, olisi pitänyt tehdä. En todellakaan tuollasen ostoksen vuoksi tee asiakkuutta mihinkään. Myyjät lisäksi jotenkin tosi hermostuneen ja epävarman oloisia.

En asioi siellä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohta 60v ja osaan sanoa ei kiitos ihan joka paikassa. Ei minulle ole ikinä myyty mitään mitä en halua.

Vierailija
12/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi! Onks sulla liittymäasiat kunnossa? Noniin tehdään uus järkisoppari. T. Gigantin liimatukkajuppi

Älä unohda tyrkyttää sähkösopparia, huoltosopparia ja 48kk määräaikaista vpn virusturvaa.

 

T. Pikku-pomo

 

Unohdit laitetakuun, ilman sitähän ei voi olla, vaikka kuinka olisi kotivakuutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Gigantissa asiointi uhka, vai mahdollisuus?

[minä vain kysyn]

 

Hehehe. On kiva mennä sinne, ja muuallekin, kun olen tyypillisen kiltin boomerin näköinen, mutta ymmärrän teknologiaa noita myyjiäkin paremmin, ja osaan sanoa EI. Jos inttävät, osaan laittaa niille jauhot suuhun perustelemalla miksi en tarvitse heidän kauppaamiaan palveluita/ tuotteita.

Enää ei feissaritkaan pysäytä, kun annan Jumalasta kertovan traktaatin jokaiselle pysäyttäjälle.

 

Jeesuksessa meillä on (tieto)turva.

 

Vierailija
14/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä asiasta ole jauhettu jo ihan tarpeeksi? 

Ja jos joku 60 vuotias mamma ei osaa sanoa ei, niin se on hänen ongelmansa.  Veikkaan, että hänellä on muuallakin isoja ongelmia, joten paras olisi vain pysyä kotonaan... Hohhoijaa taas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä asiasta ole jauhettu jo ihan tarpeeksi? 

Ja jos joku 60 vuotias mamma ei osaa sanoa ei, niin se on hänen ongelmansa.  Veikkaan, että hänellä on muuallakin isoja ongelmia, joten paras olisi vain pysyä kotonaan... Hohhoijaa taas. 

Giogantissa saa kyllä olla todella kovapäinen välttyäkseen lisämyynniltä. Ei riitä, että on kohtelias ja kieltäytyy, pitää olla epäkohtelias kieltäytyessään ja tietää, mitä tarvitsee ja mitä ei.

Vierailija
16/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kännykkä on halvempi Gigantissa kuin Prismassa, mutta taidan silti ostaa kännykkäni Prismasta.

Vierailija
17/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa mennä?

Mitä sitä kukaan pelkäämään, kyllä niille myyjille voi sanoa "Ei kiitos".

Vierailija
18/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohta 60v ja osaan sanoa ei kiitos ihan joka paikassa. Ei minulle ole ikinä myyty mitään mitä en halua.

Niin minäkin osaan, olen osannut aina. Mutta tykkään mennä kauppaan ja elää muutenkin niin että koko ajan ei tarvi olla "puolustautumassa". 

Osaan myös ajatella muitakin kuin itseäni, esim. niitä liian kiltiksi pakotettuja, joitten täytyy aina vähän kuunnella ja jotka ei halua näyttäytyä epäkohteliaana.

Vierailija
19/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää. Miten nämä ihmiset selviää muuten elämässä, kun eivät osaa sanoa ei? "Ei kiitos, en tarvitse. Ostan vain tämän johdon."

Mietin ihan samaa, miksi ei vaan voi kieltäytyä. Toisaalta tiedän, ettei osa yksinkertaisesti kehtaa kieltäytyä ja myöntyvät pienenkin painostuksen alla. Luin joskus juttua pariskunnasta, joka oli ostanut talon, kun eivät viime metreillä olleet kehdanneet enää vetäytyä kaupoista. 

Vierailija
20/62 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mokkulasta huolehditaan ? Kylvetys kerran viikossa ?

En ole mokkulalleni huolenpitoa antanut. No ei se aina kauhean hyvin pelitä, mutta johtunee enemmän operaattorin kuppasista verkoista ja onhan hän jo aika iäkäskin kuten omistajansakin.

Mummo 70v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan