Tyhmimmät säästökeinot?
Minulle tulee mieleen kaksi: saippuapulloon veden laittaminen yhtä vuorokautta pidemmäksi ajaksi. Bakteerit lisääntyvät nopeasti, todella tyhmää pestä käsiään likavedellä. Ja wc-pytyn jättäminen vetämättä, että vessa ehtii haista ja pytty värjäytyä likaiseksi.
Kommentit (10)
Pullosaippua ei kyllä lähtöjäänkään ole säästökeino. Palasaippua on. Vessan veto on ihan turhaa jokaisen pissan jälkeen. Sitten kun neste samenee, voi vetäistä. Kerran viikossa pytyn pesu jarrujäljistä riittää kyllä. Pesuvedeksi voi ottaa vaikka perunan keitinvettä.
Se,että sammuttaa valot aina siitä huoneesta,jossa ei ole JOS tietää että menee myöhemmin takaisin siihen huoneeseen. Siis valojen turha rämpyttäminen vie itseasiassa enemmän sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Ilta-alesta kahmitaan punalappuisia, joita ei muuten ostaisi.
Ostan aina punalappuisena sellaista, jota en muuten ostaisi. Esimerkiksi kuohukermaa ostan vain punalapulla, samoin lihaa tai kalaa. Sen verran on pakastimessa, etten osta jos ei ole. Joulukinkutkin ovat viimevuotisia, kuten sinapitkin.
Se, että säästetään lasten peruspalveluista.
Sitten joudutaan maksamaan kalliit erityistoimenpiteet myöhemmin tulevaisuudessa.
Terveiset hallitukselle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Se,että sammuttaa valot aina siitä huoneesta,jossa ei ole JOS tietää että menee myöhemmin takaisin siihen huoneeseen. Siis valojen turha rämpyttäminen vie itseasiassa enemmän sähköä.
Urbaani legenda. Nykyisin tietysti käytetään ledejä, jotka vievät vuodessa pari euroa, vaikka olisivat aina päällä, niin räpsyttelyllä ei juuri säästä. Mutta leikin vie vähemmän sammutettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina punalappuisena sellaista, jota en muuten ostaisi. Esimerkiksi kuohukermaa ostan vain punalapulla, samoin lihaa tai kalaa. Sen verran on pakastimessa, etten osta jos ei ole. Joulukinkutkin ovat viimevuotisia, kuten sinapitkin.
Tarkotin sellasta, että tyyliin ostetaan pullaa kymmenen pussia ja niitä sitten ahmitaan monta päivää putkeen. Tai ostat jotain urheilujuomajauhetta, jota et oikeasti tarvitse mihinkään.
Jätät tekemättä autoon satasen korjauksen, lopputuloksena tonnin remontti.
Leivo itse omat leipäsi. Ongelmana on vain se että minulla on keliakia, ja gluteenittomat jauhot ovat helv*tin kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Voih. Minua säälittää muutama eläkeläinen, jotka keräävät koriinsa klo 20 jälkeen alennustarroilla olevia tuotteita. Usein ostoskori on täynnä leipää, pullaa ja muuta turhaa. Vaikka pakastaisi nämä ostokset kotona, niin huonoa on ruoka vaikka olisikin halpaa.