Alkaako ihmissuhde olemaan loppumetreillä
Siinä vaiheessa kun touhu alkaa olemaan sellaista toistamista että jauhetaan samoja asioita kerta toisensa jälkeen jotka johtavat konfliktiin? Itsellä alkaa ainakin olemaan jo sellainen olo että hanskat tiskiin, ei jaksa enää.
Kommentit (8)
Suhteen alkuhuuman jälkeen on konflikteja. Kun ne asiat hiotaan, syntyy kunnon parisuhde, jolla on edellytykset kestää.
Vierailija kirjoitti:
Suhteen alkuhuuman jälkeen on konflikteja. Kun ne asiat hiotaan, syntyy kunnon parisuhde, jolla on edellytykset kestää.
Mutta jos tämä hiominen vain kestää ja kestää niin eihän siitä mitään tule.
Jos ne asiat ovat menneisyyttä, eli entisistä suhteista tai jopa pettämisistä jne. riitelyä, niin tilanne on umpikujassa.
Mutta jos on kyse esim. lastenhoidosta, kotitöistä, rahankäytöstä yms. niin kyllä toimintamalleja, asennetta ja tekemistä pitää pystyä muuttamaan ja jakamaan, ja keskustella asioista, ei muuten tule mistään mitään, ja taatusti kaikki kuona ja eripura viedään seuraaviin suhteisiin.
Liikaa konflikteja on liikaa ja lähtökohtaisesti yhdessäolo tulisi olla kivaa, turvallista ja molempien rakastaa toista loukkaamatta myös riidoissa. Kauhean raskasta olisi riidellä usein. Tuolloin ajattelisin ettei tuo ihminen ole oikea minun kanssa suhteeseen.
Itsellä sama, joka h*lvetin kerta sama riidan aihe. Puoliso syyttää asiasta joka ei edes pidä paikkaansa, mutta koska hän on päättänyt että asia on niin, niin se sitten on niin. Olen lopettamassa tätä parisuhdetta, ei jaksa enää hakata päätä seinään.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama, joka h*lvetin kerta sama riidan aihe. Puoliso syyttää asiasta joka ei edes pidä paikkaansa, mutta koska hän on päättänyt että asia on niin, niin se sitten on niin. Olen lopettamassa tätä parisuhdetta, ei jaksa enää hakata päätä seinään.
Eihän me edes olla yhdessä. Näyttäkää se vihkitodistus joka todistaisi et olisin jonkun teistä. Aivan sitä ei ole eikä tule
Ihmissuhteissa täytyy ottaa toinenkin huomioon. Mitä nämä samat aiheet ovat?
Juu kyllä on. Lähde pois. Tuo ihminen ei muutu.