Matkapaketti vai lennot ja hotelli erikseen?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Lennot ja hotelli. Varaus suoraan hotellista ja lentoyhtiöltä.
Pakettimatkat on jotain kielitaidottoman eläkekansan päiväkotireissuja, joissa aikuisia ihmisiä talutetaan kädestä pitäen.
Varaus suoraan hotellista ja lentoyhtiöltä tulee lähes aina kalliimmaksi kuin varaus jonkun varaussivuston kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakettimatkat on jotain kielitaidottoman eläkekansan päiväkotireissuja, joissa aikuisia ihmisiä talutetaan kädestä pitäen.
Varaus suoraan hotellista ja lentoyhtiöltä tulee lähes aina kalliimmaksi kuin varaus jonkun varaussivuston kautta.
Riippuu siitä, että mihin olet menossa.
Riippuu aika monista asioista. Esim Reykjavikiin löysin halvemman paketin kuin mitä samat lennot+hotelli olisi ollut.
Jos matkustat sinkkuna niin erikseen, valmispaketit yksin matkustaville aina kalliimmat hotellien osalta.
Me otamme yleensä erikseen. En löydä pakettimatkoista mieluisaa hotellia.
Jos haluaa tuhansia säästää ja valita itse hotellin niin se matka pitää itse järjestää. Siihen menee n tunti kun rauhssa valitsee lennot ja hotellin. Ei ole mikään iso homma jonkun hotelbookersin kautta kannattaa vaan lukea ne arvostelut jos löytyy. Huonoimmat hotellithan poistaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Kaikki ei käytä edes bussikuljetuksia lentokentältä hotellille ja takaisin vaikka ovat ostaneet pakettimatkan.
Pakettimatkat on käteviä silloin, kun itse ei puhu kyseisen maan kieliä eikä siellä vastaavasti juurikaan osata englantia.
Viimeksi otin puolihoidon ja oli oikein rentouttava loma. Ruoka oli todella hyvää hotellissa ja olin tyytyväinen ettei tarvinnut lähteä illalla ulos syömää, joten jatkossakin otan puolihoitoloman. Ennen suunnittelin ja varasin kaiken itse, mutta enää ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tulee taas jonkun todella reissaavan ihmisen kommentti. :) kukaan ei varaa enää suoraan hotellista, koska erilaiset varaussivustot antavat paremman hinnan. Lentoyhtiöissä täytyy ihan oikeasti katsoa, että onko yhtiön kautta halvempi vai esimerkiksi Amexin kautta.
Pakettimatkat ovat todella käteviä. Jos tilanne esimerkiksi on sellainen, että lähden dementoituneen isäni kanssa käymään hänen kotimaassaan niin rupea etsimään erikseen hotelleja ja lentoja. Pakettisivustoilta saa kätevästi kaiken tilattua. Kun lähden yksin all-inclusiveen Meksikoon, en ala itse etsimään hotellia ja lentoja.
Tuollainen säätäminen joidenkin lentojen ja hotellien kanssa on ollut suosiossa silloin kun lennot ovat olleet halpoja. Vuodesta 2019 lähtien lentojen hinnat on noussut tasaisesti ja lippuja myydään jatkuvasti yli edelleen eli aina et lennolle pääse, vaikka kuinka olisi lippu. Sitä haluaa sen varmatoimisimman eli yleensä se on nuo pakettimatkat.
t. Lähes kuukausittain työnsä vuoksi matkaava
Nykyään otan vaan pakettiloman ja aina on ollut tosi hyvä hotelli.
Eihän pakettimatkan varaaminen tarkoita sitä, että siellä matkalla pitää lampaana kulkea oppaan perässä kielitaidottomana. Kyllä pakettimatkallakin voi tehdä mitä haluaa, siinä paketissa saa vaan samalla lennot ja hotellin ja tarvittaessa opaspalvelut ja mahdollisesti lentokenttäkuljetukset jne. Eihän näitä mikään pakko ole käyttää.
Vierailija kirjoitti:
En minä misään ryhmässä ole kulkenut mukana paitsi lentokenttäkuljetuksessa.
Olen siirtynyt omatoimimatkailusta pakettimatkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Samalla hinnalla saat itse hoidettuna paljon tasokkaamman majoituksen kuin näissä pakettimatkoissa. Ymmärrän pakettimatkat silloin kun ollaan menossa turistirysiin ja halutaan saada perheen ruokailut hoidettua mahdollisimman edullisesti ja helposti hotellissa.
Otetaan esimerkiksi joku Kanarian kohde, itse hoidettuna maksaa noin 600€ per naama koko roska ja sillä saat oman Airbnb kaksion hyvältä keskeiseltä sijainnista. Pakettimatkana saat hotellihuoneen jostain hevonkuusesta tuohon hintaan.
Nyt on lennot olleet niin kalliita, että paketti tulee edullisemmaksi.
Poikkeustilanteissa on kaikista helpoin asioida suoraan lentoyhtiön kanssa ilman matkatoimistoa välissä. Siksi varaan useimmiten erikseen.
Me oltiin syyslomalla pakettimatkalla lasten kanssa. Yhden lapsen kanssa ollaan oltu kaupunkilomalla joskus niin, että on varattu erikseen lennot ja hotelli ja vielä siirrytty omatoimisesti hotellille. Mutta nyt oltiin rantalomalla, jossa pointtina oli uida meressä, uida altaassa, syödä illalla eri paikoissa. Mies ei innostunut autonvuokrauksesta (ihan perusteltua, hän sitä kuitenkin ajaisi, koska minä olen kartturi, vieras liikennekulttuuri. Lisäksi pitäisi varmistella kahdelle lapselle turvaistuimet). Siispä otettiin hotelli merenrannalta aamupalalla, bussikuljetus kentältä hotellille. Käytiinpä vielä yhdellä järjestetyllä turistiretkelläkin, mikä oli helppo tapa päästä käymään parissa paikassa vähän vaikeampien matkojen päässä. Pakettimatkoilla on paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Samalla hinnalla saat itse hoidettuna paljon tasokkaamman majoituksen kuin näissä pakettimatkoissa. Ymmärrän pakettimatkat silloin kun ollaan menossa turistirysiin ja halutaan saada perheen ruokailut hoidettua mahdollisimman edullisesti ja helposti hotellissa.
Otetaan esimerkiksi joku Kanarian kohde, itse hoidettuna maksaa noin 600€ per naama koko roska ja sillä saat oman Airbnb kaksion hyvältä keskeiseltä sijainnista. Pakettimatkana saat hotellihuoneen jostain hevonkuusesta tu
Viimeksi olin hienossa kylpylähotellissa enkä olisi kyllä tasokkaampaa enää itse löytänyt. Se oli kyllä kohteen parhaimpia hotelleja ja juomat ja ruoat olivat yllättävän edullisia. Oli kyllä ihan nappivalinta. Tosin ei kyllä ollut suomalainen matkanjärjestäjä.
Riippuu kohteesta. Joihinkin saa paketin halvemmalla kuin samat lennot+hotellin. Lisäksi suora lento (jos sellainen kuuluu pakettiin) lisää mukavuutta niissä kohteissa, joihin ei ole tarjolla suoraa reittilentoa.