Ex vaihtoi lennosta uuteen. Nyt ottaa kontaktia. Miksi?
Hän vain suoraan sanoen hylkäsi minut elämästään pois. Ei suostunut keskustelemaan asioista, ei antanut selityksiä tai mitään normaalia päätöstä. Jatkoi vain ja aloitti uuden suhteen. Suhteemme ei voinut hyvin ja se oli tavallaan odotettavissa mutta kaikki päättyi kuitenkin niin, että hän blokkasi minut kerralla pois. Se vähän sattui, oli kuitenkin läheisin henkilö elämässäni.
Nyt sitten pitkästä aikaa. Laittoi yön tunneilla viestiä, oli poistanut sen, joten en tiedä mitä siinä oli. Lisäksi tykkää kuvistani, emme edes seuraa sometilejämme.
Mitä tämä nyt oikein on?
Kommentit (53)
Älä ota takaisin. Älä opeta hänelle toimintamallia, jossa voi toisen jättää kun huvittaa ja palata takaisin kun haluaa.
Jos hän on tehnyt sen kerran, hän tulee tekemään sen toisenkin kerran.
Narsisteille tyypillistä tuo blokkaaminen. Ovat henkisesti ja tunne-elämältään ihan lapsia. Sitten yritetään ihan pokkana tulla takas uhrin elämään luvaten sitä ja tätä mutta sama patologinen valehtelu jatkuu.
Yksi hurmaava narsisti mies jonka kynsissä olin tekee noin jatkuvasti kaikille naisille. Vaihtaa uuteen heti kun et suostu huonoon kohteluun. Lisäksi narsistit eivät selvitä mitään ennen hylkäämistä. Varmistavat kyllä ensin että on jo uusi uhri kuvioissa niin entisen jättäminen on niin helppoa. Et saa mitään kunnon vastauksia kun ri niitä ole. Narsistit pelkäävät yksin jäämistä. Hylkäävät ensin ennekuin sinä ehdit sen tekemään. Narsisti on tyhjä ja persoonaton ihminen vailla empatiaa ja omaatuntoa.
Kukaanhan ei sun exän ajatuksia tiedä.
Mutta omasta kokemuksesta. Meidän liitto ajautui isoon kriisiin ja tilanteen (jatkuvien huutoriitojen) rauhoittamiseksi sovittiin muuttavamme erillemme ja menevämme parisuhdeterapiaan. Että katsotaan rauhassa miten käy. Hyvin pian muuton jälkeen mies totesi ettei hän enää yrittele kanssani mitään, ja oli jo uusi nainen kuvioissa. Oli kova paikka minulle koska luotin siihen mitä sovittiin. Mies mennä porskutti uuden naisen kanssa ilman murheen häivää.
Taisi olla noin 5 kk eron jälkeen kun sitten mies romahti ja alkoi tajuta mitä on tehnyt. Minulla oli alkanut mennä jo paremmin ja viihdyin yksin mutta mies halusi keskustella ja kaipasi minua. Totesin etten keskustele mitään niin kauan kun seurustelee, niin nousi samantien ja meni soittamaan tälle uudelle naiselleen, lopetti suhteen. Ja siitä sitten pikkuhiljaa alettiin selvittää olisiko mahiksia saada suhdetta kuntoon vielä.
Aloittajan exällä voi olla samanlaisia ajatuksia tai sitten ei. Jos sinua kiinnostaa asia, kysy häneltä. Mutta älä vain siksi että saisit hekumoitua ajatuksella että haluaisikin sinut takaisin, jos et itse ole siihen valmis. Siinä tapauksessa vaan anna olla.
Jos haluaa takaisin, antaisin hetken luulla että niin minäkin. Sitten kylmästi jättäisin. Etsisin hetkeksi jonkun komistuksen.
Et sitten parempaa miestä ittelles löytänyt?
Et tajua? Miehelle on parempi, jos saa p*llua monelta suunnalta, kuin vain yhdeltä suunnalta, joten on käytännöllistä pitää ns. p*lluhanat auki joka suuntaan, koska naiset nyt vaan uskoo mitä vaan selityksiä..
Se on narsisti ja haluaa sinut kakkoskierrokselle - joka tulee olemaan lyhyempi ja pahempi kuin ykkönen. Älä ole missään kontaktissa! Muista nämä sanat nyöhemmin, jos kuitenkin erehdyt ottamaan takaisin.
Tutustu narsismiin, tuo on ihan oppikirjatapaus.
Älä suostu hyväksikäytettäväksi. Luottamus on jo mennyt. Sitä ei saa enää takaisin.
Näissä kannattaa huomioida kokonaisuus eikä vain omia loukattuja tunteita. Elämää tämä vain on ja kaikki teemme jossain vaiheessa virheitä.
AP:lle kuitenkin sanoisin, ettei kannattaa ottaa jo rontiksi todettua takaisin.
Miksi esität tyhmää? Yksinkertaisempikin tajuaa että vanha suola janottaa. Ota takaisin, ehkä pysyy taas jonkin aikaa.
Ihan oppikirjan narsistilta vaikuttaa. Tutustu narsismiin. You tubessa hyvä pod cast aiheesta: Narsisti vs minä. Auttoi kyllä minua kivasti selkiyttämään asioita missä olin. Terapeuttini ja ystäväni sekä narsismitietous vahvisti myös asian että ex oli selvä narsisti. Olo helpottui kummasti kun ymmärsin mistä oli kyse.
Kuulostaa siis tarinalta, jossa eksäsi petti sinua, hyppäsi sen uuden matkaan kun kuvitteli, että suhde sen uuden kanssa olisi jotenkin ihanampaa ja parempaa. Nyt on alkanut katomaan tekojaansa (uusi ei olekkaan niin ihana) ja yrittää kuin kepillä jäätä ja katsella, ottaisitko sinä hänet takaisin. Ehkä jopa toivoo, että ottaisit häneen yhteyttä, kun se niin pönkittäisi hänen egoaansa että yhä haluat kaiken jälkeen olla häneen yhteydessä.
Itse blokkaisin kaikkialta.
Uppis kirjoitti:
Et tajua? Miehelle on parempi, jos saa p*llua monelta suunnalta, kuin vain yhdeltä suunnalta, joten on käytännöllistä pitää ns. p*lluhanat auki joka suuntaan, koska naiset nyt vaan uskoo mitä vaan selityksiä..
terveisin Kaarlo K 74vuotta
Aloittaja: Sinä tiedät sopiiko nuo narsisti-jutut häneen, vai onko kyse jostain muusta. Oliko esim. pettänyt sinua eikä kyennyt sinua sen jälkeen kohtaamaan. Asiat ei ole aina niin mustavalkoisia kuin miksi ne palstalla väännetään.
Mitä ajatuksia tuo hänen tämänhetkinen käytös sinussa herättää?
Tuo sinun ex taitaa olla myös minun ja monien muiden naisten ex. Naisten hyväksikäyttäjä joka on nyt jotain sinulta vailla kun uusi suhde ei toiminut. Näitähän riittää.
Minut myös blokattiin ja vaihdettiin heti toiseen kun en suostunut huonoon kohteluun..Tee itsellesi palvelus ja blokkaa hänet. Älä pidä mitään yhteyttä tuollaiseen pelimiehen.
Seksiä tekee mieli ja se otetaan sieltä mistä saadaan. Exä on jo puoliksi lämmitelty joten työ on paljon pienempi kuin uudessa tuttavuudessa.
Ihan kuin mun narsisti ex. Tuttua on tuo paskamainen kohtelu ja jatkuvat hylkäämiset. Älä vaan mene takaisin.