Siis korona(!!!) leviää Suomessa taas! Ehkä oli ihan hyvä ettei tämä hallitus ollut ruorissa vielä 2020...
SGL ei edes "ehdi" kommentoida asiaa IS:lle!!!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009969269.html
IS lähestyi sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juusoa (ps) kommenttipyynnöllä ja kysyi tämän hetkisestä koronatilanteesta ja toimintaohjeista. Kommentteja pyydettiin myös sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasoselta (kok), mutta tämä ei ehtinyt kommentoida asiaa lauantaina.
Kommentit (395)
Tässä on nyt kuollut 3 kaveria ihan lähiaikoina ja miettikääpä sitä että eivät ottaneet ainuttakaan korona rokotetta.
Juu en ollut minäkään omakohtaisesti tavannut kunnes vihdoin viikko sitten. Ja olisin voinut jättää tapaamatta. 4 päivää kuume 40,5 c tuntumassa, järkyttävä päänsärky, lihaskivut ja bonuksena niin kamala kipu ja polte keuhkoissa kun vähän yrität liikkeelle että ei paljoa naurata. Eka kerta koko aikana..enkä suosittele tätä kokemaan. Täysin arpapeliä miten kohtelee, perheessä 2/5 sai hyvin rajut oireet.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt kuollut 3 kaveria ihan lähiaikoina ja miettikääpä sitä että eivät ottaneet ainuttakaan korona rokotetta.
no mut mihin ne kuoli? Koronaanko?
Koronatiedot voi itse kukin katsoa THL:n sivulta torstaisin klo 12.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskipakon saisi ottaa käyttöön pahimmille flunssakausille, kuten nyt. Joka puolella joku on sairaana koronassa, itse mukaanlukien.
Kuullostaa dik tatuurilta tuollainen maskipakotus - maski on ihmisen keuhkoille ja hengitykselle myrkkyä, kun ei voi hengittää puhdasta ilmaa, luonnoton olotila hapenottokyvylle.
Eikä siitä maskista ole mitäään hyötyä, oikeasti, nanopikkuruiset virukset pääsevät maskin sivuilta leikiten sisään ja ulos.
Mulla on vähän toisenlainen kokemus. Uskon siihen että maski tosiaan suojaa myös käyttäjäänsä.
Edellisen hallituksen aikana Suomessa kuoli koronaan Euroopan eniten ihmisiä.
Ylikuolleisuutta on ihmetelty jo pari vuotta, mutta nyt vasta on tunnustettu, että koronaanhan ne kuolivat, kun annettiin rokotteiden ennemmin mennä vanhaksi kuin suojata niillä ihmisiä ennen aikaiselta kuolemalta.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että koronapelottelu uutiset loppui taas kerran kaks viikkoa sitten yhtäkkiä kuin seinään.
Eikö me kaikki kuoltukaan?
Tuntuu, että korona on Suomessa niin kuin sota Venäjällä: kaikki yrittävät aktiivisesti unohtaa sen. Silti Suomessa on Euroopan korkein koronakuolleisuus. Moni on menettänyt henkensä tai omaisensa. Eikä monella koronan sairastaneellakaan mene hyvin jälkitautien vuoksi. Oikeusoppineiden pitäisi syynätä rajapykälien lisäksi tartuntatautilakia ja katsoa, noudatetaanko sitä enää ollenkaan. Vastuuministerit ja THL ovat täysin kädettömiä ja vastuuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskipakon saisi ottaa käyttöön pahimmille flunssakausille, kuten nyt. Joka puolella joku on sairaana koronassa, itse mukaanlukien.
Kuullostaa dik tatuurilta tuollainen maskipakotus - maski on ihmisen keuhkoille ja hengitykselle myrkkyä, kun ei voi hengittää puhdasta ilmaa, luonnoton olotila hapenottokyvylle.
Eikä siitä maskista ole mitäään hyötyä, oikeasti, nanopikkuruiset virukset pääsevät maskin sivuilta leikiten sisään ja ulos.
Mulla on vähän toisenlainen kokemus. Uskon siihen että maski tosiaan suojaa myös käyttäjäänsä.
Sama täällä. Terveenä olen pysynyt. Joskus olen kohdannut sosiaalista painetta maskin käytön lopettamiseksi, mutta tämä on minun terveyteni ja minun elämäni ja minulla on pokkaa olla ruuhkabussissa tai isossa salissa se ainoa, joka käyttää maskia. Ihmettelen, että terveysviranomaiset eivät edes suosittele maskin käyttöä, ja ihmettelen ihmisten järjenjuoksua muutenkin, kun kuulen kertomuksia, että on saatu korona jo toista tai kolmatta kertaa ja kuinka vaikea se on ollut jne. Onko se suojautuminen todella niin vastenmielistä, että mieluummin sairastetaan ja monta kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Matti Jantusen näkemys THL:stä. Hän oli sen edeltäjällä, Kansaneläkelaitoksella töissä.
https://nitter.cz/jantunen_matti/status/1722281397652435409#m
Itse THL tulee sensijaan lakkauttaa niin pian kuin mahdollista. En usko että harhautunut toimintakulttuuri voisi korjaantua johtajia vaihtamalla tai yksiköitä uudelleen organisoimalla. Sisäinen resistanssi tekee riittävät muutokset liian vaikeiksi.
Todellakin häntä kannattaa kuunnella. Saisi tulla useammin esiin.
Oon parhaillaan koronassa. Sattuu niin, ettei pysty nukkumaan tai olemaan pystyssä, kolme päivää ollut 39+ astetta kuumetta, särkylääkkeet eivät tee mitään. Tämä on ihan helvettiä eikä loppua näy.
Mullakin on nyt korona, toista kertaa. Olen 32 viikolla raskaana ja on rankka tauti. Oireet vaihtelee hetkestä toiseen. Ensimmäisestä koronasta jäi pitkäaikaisoireeksi silmien kuivuminen ja punoitus.
Miehellä ja nuoremmalla lapsella meni ohi parin päivän kuumeella. Isommalla lapsella oli viikon outo olo, pari päivää kuumetta ja kuiva yskä jäi vielä päälle. Minulla oli kutinaa nenässä melkein viikon ajan, sitten kova uupumus, hengenahdistus ja nuha. Kovemmat oireet on kestäneet nyt 2 päivää. Silti jaksan hyvin hoitaa askareita jne ja toisessa hetkessä taas en jaksa mitään! Outo tauti
Joku kuolee tavalleen yllättäen ja se on piikkejen syytä. Joopa joo.
Läheinen kuoli kuukausi sitten aivoinfarktiin, mutta ei se mikään yllätys ollut, kun ensimmäinen infarkti hänellä oli kahdeksan vuotta sitten. Vähitellen meni liikuntakyky pienten aivoverisuonten infarktien toistuessa. Suurimpana syynä ketjupolttaminen ja korkea verenpaine.
Minua ihmetyttää suuresti melske koronarokotteista, joita tehosteena saavat vain tietyt henkilöryhmät. Jäkättäminen alkaa aina jonkin uutisoinnin jälkeen, vaikka asia ei itseä edes koske.
https://nitter.cz/jukka235/status/1734140386925252902#m
https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/maske-tragen-keine-we…
Saksan terveysministeri varoittaa massiivisesta tulevasta C19-aallosta (JN.1), sanoo että C19 on vaarallinen, ja kehottaa kaikkia käyttämään hengityssuojainta.
THL:n mielestä pandemia on ohi, ja että koronaan voi suhtautua kuin tavalliseen flunssaan.
Samainen thl kannattaa myös huumeiden käyttäjien määrän lisäämistä "käyttöhuoneilla" - korona taitaa vain olla sen verta nopeampi keino työntekijöiden ja lasten sairastuttamiseen sekä kansan määrän vähentämiseen, koska tartunnasta hankalampi kieltäytyä että keskittyneet toistaiseksi siihen.
https://www.ts.fi/uutiset/6166311
Tyksin korvaushoitojonossa myydään avoimesti huumeita ja velanperijät kärkkyvät nurkan takana
No voi jeesus, saa kai sitä typeriäkin kommentteja tulla ilman että heti pitää poistattaa.