Kauppakeskus Jumbo Suomen menestyksekkäin kauppakeskus. Miksi aitomarketti hakkaa myynnissä jopa Triplan ja Kampin?
Tämä kyllä kertoo suomalaisten junttiudesta enemmän kuin mistään muusta. Luksusliikkeet ja merkkiliikkeet Helsingin keskustassa lopettavat, mutta Suomen suosituin kauppakeskus on automarketti.
Kommentit (138)
Ohis, mutta
harmi kun Jumbon Zara lopetti. Löysin sieltä aina kaikkea kivaa.
Jumbo säästää aikaa ja rahaa ei-helsinkiläiselle. Helppo sijainti ja ilmainen pysäköinti. Samat liikkeet kuin Helsingin keskustassa, niin monet kerrat olen pohtinut, kumpaan menen, ja Jumboonhan sitä päädyn yleensä aina.
Vierailija kirjoitti:
Tripla ja Redi on tarkoitettu lähinnä helsinkiläisille itselleen, jotta heidän ei tarvitse mennä naapurikaupunkeihin ostoksille. Jostain syystä helsinkiläiset eivät kuitenkaan shoppaile niissä niin paljon, että myynti olisi suurempi kuin Jumbossa. Onko sillä loppujen lopuksi edes mitään merkitystä helsinkiläisille, että Vantaalla sijaitsevassa Jumbossa on suurempi myynti?
Kun lähden kaupoille en todellakaan tarvitse viittäkymmentä erilaista halpisrättikauppaa tms. kuten Triplassa tai Redissä. Toki jälkimäisessä en ole käynyt aikoihin, onko siellä enää yhtkään kauppaa? UFF ja joku rättikirppis ei ole kauppoja tässä mielessä. Lisäksi noista puuttuu isot marketit eli vaikka voin käydä Triplan K-supermarketissa työmatkalla hakemassa täydennystä hoituu varsinaiset ruokaostokset linjallaCittari/Prisma. Mun tarpeille <3 Jumbo ja Tammisto, siinä paras yhdistelmä. Autolla eessuntaas, tavarat konttiin ja menoksi. Rauhassa ja ilman kassien roittoamista voi piipahtaa kahvilla tai syömässä. Lemmikeille haen erikoisliikkeistä ruoat ja hiekat jne. Itselle ja perheelle löytyy erikoiskauppoja sekä hyviä tarjouksia mitä ei todellakaan ole Triplassa tai Redissä. Jos kaiken tämän pitäisi hoitua ilman autoa julkisilla aikaa ja vaivaa kuluiluisi aivan kohtuuttomasti.
Jumbo on avara ja selkeä. Vaikka porukkaa olisi paljon, ei tule helposti fiilistä tungoksesta. Isot marketit ja Flamingo siinä kyljessä. Tammiston outletit ja kaupat lähellä. Ei metro- eikä juna-asemaa. Rauhassa saa asioida ja kierrellä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla lähin kauppakeskus on Itis.Joten en osta setulippua Päästäkseni Vantaa Jumbo.
Ei jumboon tarvitse seutulippua itiksestä.
Ei kai nykyaikana yksikään arkkitehti kehtaisi noin väljiä ja mukavia shoppailutiloja enää rakentaa? Kerta kaikkiaan on aikoinaan onnistuttu yksi sellainen rakentamaan pk-seudulle.
Jos haluat asiakkaita, ja niiden myötä rahavirtoja ja sen myötä lisää tuottoja, tee ostamisesta mahdollisimman helppoa ja mukavaa. Toki tarvitaan myös valikoima tuotteita joita ihmiset haluaa ostaa.
Vastakkaisia esimerkkejä huonoine kehityssuuntineen on pk-seudulla riittämiin että luulisi hitaammankin kauppakeskussuunnittelijan tai kaupunkisuunnittelijan heräävän? Ne toki ei herää jotka korvaa ajattelun ja faktat ideologialla.
Asumme Myyrmäen lähellä. Vaikka Myyrmanni on uudistunut nyttemmin, merkittävästikin, olemme edelleen täältäpäin käyneet Jumbossa ja Tammistossa, jossa myös erittäin hyvä liikekeskittymä. Powerin lippulaiva tulossa sinne myös.
No, ehkä puhtaasti päivittäistavaroissa Myyrmanni alkaa jo riittää, mutta jos haluaa esim. käydä syömässä hyvän ravintola-aterian, Jumbon ja Flamingon tarjonta pesee sen selvästi. Onnittelut Jumbon suunnittelijoille näin jälkikäteen! Hemmetin hyvää työtä teitte!
"Vastakkaisia esimerkkejä huonoine kehityssuuntineen on pk-seudulla riittämiin että luulisi hitaammankin kauppakeskussuunnittelijan tai kaupunkisuunnittelijan heräävän? "
Palkitsevat toisiaan keskinäisten kehujen kerhoissaan sokkeloisista viherideologisista ratkaisuistaan? Uudesta Jumbosta ei tulisi tällaisia pystejä (lue: ei haluta kannustaa ihmisiä kulkemaan omilla autoilla shoppailemaan).
Minä en pidä Jumbosta, koska joudun joka ikinen kerta käymään pohjakartan läpi ennen kotoa lähtemistä, kirjoittamaan ylös että missä on mitäkin, mistä pääsee ulos yms. Minulla on hahmotushäiriö ja kammoan valtavia paikkoja, joissa en vain koskaan opi liikkumaan.
Jumbon valtteja: selkeys, väljyys, viihtyisyys, käytännöllisyys, autoiluystävälisyys.
Ei voi tosiaan monesta uudesta kauppakeskuksesta samaa sanoa. Niissä liikaa tehty ratkaisuja "ideologia edellä".
Vierailija kirjoitti:
En kyl tajua miten joku voi eksyä rediin.
Mä eksyin sinne. Mulla on heikko hahmotuskyky avaruudellisesti.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vertailu on ihan pölhö. Osa Triplan asiakkaista ostaa töihin mennessä mukaan jotain syötävää. Jumbo-Flamingon asiakas käy vesipuistossa, hohtokeilaamassa, leffassa, ravintolassa ja ehkä jää vielä hotelliin yöksi.
On Triplassakin leffateatteri, ravintoloita, surffipaikka ja hotellikin.
Kuinka moni Triplan asiakas tekee jotain noista? Ei läheskään niin moni kuin Jumbossa, koska Jumbo ei ole työmatkaajan solmukohdassa. Samasta syystä Kaari pärjää vertailussa, vaikka siellä ei olekaan samoja palveluita kuin Triplassa.
No mistä minä tiedän? Jos ajatellaan ihan saavutettavuutta, niin onhan Tripla parempi, koska sinne pääsee junalla ja muilla julkisilla liikennevälineillä. Jumboon ei oikein pääse kuin autolla. Joten ei nyt oikein tälläkään selity Jumbon paremmuus.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä Jumbosta, koska joudun joka ikinen kerta käymään pohjakartan läpi ennen kotoa lähtemistä, kirjoittamaan ylös että missä on mitäkin, mistä pääsee ulos yms. Minulla on hahmotushäiriö ja kammoan valtavia paikkoja, joissa en vain koskaan opi liikkumaan.
Älä vaan mene Rediin!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meno Jumbossa muuttuu yhtä surkeaksi, kun Vantaan raitiotie sinne valmistuu. Nythän paikka poimii vain rusinat pullasta eikä vastaanota julkisen liikenteen tuomia lieveilmiöitä.
Tämä on kyllä sääli, jos Jumbo paskotaan.
Kaikki tuttavat eli Tapaninvainion ja lähiseudulla asuvat lapsiperheet käyvät ruokakaupassa, leffassa, syömässä jne Jumbossa. Ja kyllä lapsiperheet kuluttavat liikkeissä kun lapsille on aina hankittava kaikenlaista tarviketta. Eli kulutettava rahamäärä on suurempi kuin citysinkulla joka käy esim Triolassa tai Kampissa.
Ei ole vaikea valita ajellaanko Itikseen vai Jumboon...
t: tavisperheen äiti
Helsinkiläiset ovat suurissa asuntoveloissa maksettuaan järjettömiä hintoja surkeista luukuistaan ja menettäneet ostovoimansa, siksi Triplassa ja Redissä ei oikein kauppa käy muuta kuin halpatuotteissa. Ympäryskuntien asukkailla varaa käydä ostoksilla ja siksi käyvät Jumbossa, miksi menisivät Helsinkiin?
Inner city Blues valtaa Helsingin. Vuokralla asuvat nuoret yksiöissään kuvaavat macaron-leivoksia pöydän kulmalla ja laittavat niitä instaan. Vähän litkitään jotain soijalattea ja ihmetellään että tätä se trendikäs elämä nyt sitten on. Oho, joku narkkari kusee porttikongiin.
🇺🇦🇮🇱
Jos suunnittelun lähtökohdaksi otetaan kaltaisesi ilmiselvä trolli joka valehtelee kun se netissä onnistuu, niin ei ihme ettei keskustan kehitys ole suotuisaa.
Vasureille vinkiksi, vaikka netistä löytyiskin kommentti joka sanoo asioita joita haluaisit kuulla, ei se silti sitä todista että se kommentti olisi järkevä tai totta. Suurin osa kansasta ja varsinkin poliitikoista, virkamiehistä ja mediasta tarvitsisi jonkinlaista käytännön netti- ja medialukutaidon opetusta jos tämän maan kehitystä haluttaisi oikeasti vääntää suuntaan jossa maa tulee toimimaan tulevaisuudessa. Pelkät fantasiat ei välttämättä toimi käytännössä vaikka kivoilta kuulostaakin.