Eristetäänkö liian kauniit porukasta?
Itse ainakin muistan että jo päiväkodissa osa oli kateellisia kauniille tytölle.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla oli viime kesänä todella kaunis nuori nainen, joka saattoi ajatella, että hänet eristetään kauneutensa takia. Tosiasiassa hänen seurassaan ei viihtynyt kukaan, koska hän oli ylimielinen ja röyhkeä ja piti itseään viisaampana ja taitavampana kuin muita. Erittäin epämiellyttävä tapaus.
-millä perusteella uskot, että hän piti itseään parempana kuin ketään muuta? Vai luulitko vain? Ehkä itselläsi oli alemmuuskompleksi, joka sai sut ajattelemaan noin ja todellisuudessa syy olikin juuri se, että hänet eristettiin koska oli kauniimpi kuin muut naiset.
Sanoi ihan suoraan, että hän kyllä tietää paremmin vaikka oli ihan keltanokka työssään. Kyseenalaisti johtoporrasta myöten kaikki ja kritisoi sähköposteissaan milloin mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta ne eristetään jotka luulevat liikoja itsestään.
Tämä. Jos kulkee nenä pystyssä eikä arvosta muita yhtään, niin kyllä.
Mutta kannattaa olla varovainen, ettei ole vain usutettu luulemaan että joku on nenä pystyssä, eikä arvosta tippaakaan muita. Voi olla, että edellämainitut on ihan normaalilla tasolla, vaikka ei mikään Ms. tai Mr. ystävällisyys äärimmäisen muita huomioiva ole.
Tuohan on tyypillistä ja helpointa mustamaalausta ja vihakampanjaa eli ei haukkua henkilöä suoraan hänen ominaisuuksistaan, vaan väittää että hän on esim. halveksinut joitain tai suhtautuu jotenkin poikkeuksellisen ilkeästi tai on jotenkin poikkeuksellisen inhottava, ylimielinen, itsekäs tai muuta, jolloin hänelle saadaan vihamiehiä.
Toinen vaihtoehto on tehdä kohteesta, muka säälittävä tyhmä raukka, jolloin ilkeä mustamaalaus tarkoitus verhotaan muiden juttujen alle.
Se joka noita löpisee ei edes itse usko, että noin on ja naureskelee, jos saa muut uskomaan mitä haluaa.
Niin, jokainenan on kaunis omalla tavallaan. Älkää nokkiko toisianne tuommoisten juttujen takia naiset
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla oli viime kesänä todella kaunis nuori nainen, joka saattoi ajatella, että hänet eristetään kauneutensa takia. Tosiasiassa hänen seurassaan ei viihtynyt kukaan, koska hän oli ylimielinen ja röyhkeä ja piti itseään viisaampana ja taitavampana kuin muita. Erittäin epämiellyttävä tapaus.
Näitä on miehissä ja naisissa. Joskus pitää ihan paikkansa oletukset. Jotkut on liian itsevarmoja ja ylimielisiä, mutta varsinkin naiset helposti saattavat joutua virheellisesti tai valheelliisesti tuollaisten väitteiden kohteeksi, vaikka ei todellisuudessa olisi tuollainen.
Siihen riittää pari kärkästä kommenttia, jos on vaikka servannut jonkun jossain keskustelussa ja ehkä joutuminen itseään rumemmpien ja tyhmempien kynsiin tai riitaan mitättömästä asiasta.
Ja jos joku vanhempi nainen haluaa dissata nuorempaansa, hän saattaa tehdä sen jopa niin, että usuttaa nuoremmat kun kohteensa kimppuun, jolloin asia kääntyykin muka niin, että tuo kohde on itse mukamas kateellinen kaikille nuoremmille ja kauniimmille, vaikka hänellä ei ole mitään riitoja tai juttuja kyseisten henkilöiden kanssa. . Itse asiassa niitä ei olisi, ellei joku niitä järjestelisi ja valehtelisi kaikenlaista.
Voih, korjataan vähän itsetuntoa. Jos nyt vaan lopettaisitte ne valheet ja rikokset.
Tai sitten saa osakseen sellasta ystävällisyyttä että: "Kannattais sun meikata kuule näin ja syödä näin"
Ties vaikka jotain sabotaasia ihan. Uh, kun se ei hoida litteään. Voih onko stressiä tai masista. Me ollaan myötätuntoisia ja autetaan...
Joku ehkä saatuaan kuulla epäilyksiä ammattitaidostaan ("tuokin on varmasti vain ulkonäön perusteella palkattu, hmph!) pyrkii sitten oikein korostettuun ammatillisuuteen, esiintyy hyvin muodollisesti ja koettaa tuoda osaamistaan esiin enemmän kuin ehkä muuten toisi. Tämä sitten tulkitaan niin, että "sekin on niin olevinaan" ja "luulee tietävänsä paremmin". Mitä jos vain oltaisiin mukavia toisillemme.
Ja ei tartte kohteen olla kaunotar, että ulkonäköön puututaan, riittää ihan ok ulkonäkö ja jos jotain paranneltavaa löytyy ja kohde tuntee ja huomaa, että paranneltavaa on, ehdotusten myötä. Ilkkuja voi itse olla rumempi ja vanhempia tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis joutuu kohtaamaan ennakkoluuloja todella paljon. Ja joutuu todistelemaan enemmän kaikkea, ovat siis aina tikunnokassa. Ja miesten huomio ärsyttää muita.
Miesten huomio ei ärsytä muita. Se ärsyttää itseä.
Hyvä esimerkki: joku valehtelee tietävänsä jonkun olevan jonkinlainen
. On analysoinut hienot diagnoosit väärästä kehonkuvasta. Ulkonäkö vääristymästä ja vanhuuden pelosta. Väittää että ihan psykologilla diagnosoitu, mikä potaskaa.
Sujauttaa "hyväntahtoisesti" varttuneemman meikkiohjeet kohteelleen. Ja jos tyyppi itse reilusti vanhempi niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä on miehissä ja naisissa. Joskus pitää ihan paikkansa oletukset. Jotkut on liian itsevarmoja ja ylimielisiä, mutta varsinkin naiset helposti saattavat joutua virheellisesti tai valheelliisesti tuollaisten väitteiden kohteeksi, vaikka ei todellisuudessa olisi tuollainen.
Siihen riittää pari kärkästä kommenttia, jos on vaikka servannut jonkun jossain keskustelussa ja ehkä joutuminen itseään rumemmpien ja tyhmempien kynsiin tai riitaan mitättömästä asiasta.
Ehkä kauniilta vaaditaan enemmän siinä suhteessa, että pitää olla tosi mukava ja vaatimaton, että hyväksytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttelijöissä ei hyvännäköisiä naisia näe. Olen jutellut muutaman kanssa. Yhden roolin jälkeen alkaa yhteisöltä saada hyytävää kohtelua. Ohjaajat ja tuottajat eivät halua ärsyttää tätä enemmistöä, jota en viitsi kuvailla ettei tätä viestiä poisteta.
En ymmärtänyt kommentista mitään.
Selvasti joku kaunis saanut yhden roolin, jonka jalkeen ei saanut enaan yhtaan.
Suomesssa se ei tosin johdu kauneudesta vaan katkeruudesta ja katelisuudesta ihan kaikkea ja kaikkia kohtaan.
Mitettikaan vaikka sita ilon maara, kun viime vuoden tulokuningas pertti olikin ihan nolla. Viela vuoden jalkeen toimitus etsii hanesta "faktat" ja totesi tyytyvaisena pertin tulojen olevan nolla.
Jee hurraa jippii!! Taputtakaa kasia katkera kansa!
Alasen Outi katkeroitunut kun kauniina jäi sivuun.
Ns. paremman perheen lapset myös. Ei tarvitse olla kotiosoite Grankulli, vaan ihan riittää että: Et ole rikkinäisestä perheestä, jossa päihdeongelmia, yh vanhemmuutta, sairauksia, köyhyyttä. Tuollaisen sietääkin vähän kärsiä.
Ja kun tuo joku näkee että sinä perheineen vietät kivaa joulua tai muuta omien vanhempiesi kanssa suorastaan oksentaa ikkunan takana. Saattaa jopa haluta tuhota sen.
Eristän ne kotiini ja sosiaaliset kontaktit voi hoitaa netissä.
Ahaa, tuosta syystä minut siis jätettiin aina peruskoulussa porukan ulkopuolelle. 😱 Olisivat vain sanoneet suoraan, että häikäisevä kauneuteni häikii heidän silmiään.
Sanoisin myös, että kauniit naiset ovat usein suosituimpia, jos ovat luonteeltaan edes suhteellisen mukavia. Ylimielinen käytös ajaa helposti muut pois. Meillä on töissä parikin oikein kaunista ja mukavaa nuorta tyttöä, me haahkat pidämme heistä kovasti. 🙂
Yleensä ne sosiaalisimmat tai huomionkipeimmät räpätätit päättää ketä mukaan otetaan. Usein syrjään jää ne hiljaiset, oli kaunis tai ruma.
Liikka barn leker bäst!
Ja taas kanat selvittää nokkimisjärjestystä.