Eristetäänkö liian kauniit porukasta?
Itse ainakin muistan että jo päiväkodissa osa oli kateellisia kauniille tytölle.
Kommentit (38)
Ei, mutta ne eristetään jotka luulevat liikoja itsestään.
No ei todellakaan. Ettekö te jauhajat ymmärrä tutkimuksia. Kauniit ovat suositumpia kuin vähemmän viehättävät.
Tämä on niin urbaania legendaa, että kauneille oltaisiin kateellisia. Suurin osa ei ole. Tyrkkyistä ei taas muuten välitetä ja nämä luuletvat sen johtuvan kateudesta.
Siltähän se vähän tuntuu. Jo 30 vuotta olen joutunut yksin olemaan kauneuteni tähden.
-Pertti53
Olen katsonut vierestä kun vanhemmat, vähemmän näyttävät naiset eristivät täysin nuoremman kauniin työkaverin. Hän päätyi irtisanoutumaan lopulta tämän seurauksena. Kateus on ikävä mutta todellinen juttu.
Näyttelijöissä ei hyvännäköisiä naisia näe. Olen jutellut muutaman kanssa. Yhden roolin jälkeen alkaa yhteisöltä saada hyytävää kohtelua. Ohjaajat ja tuottajat eivät halua ärsyttää tätä enemmistöä, jota en viitsi kuvailla ettei tätä viestiä poisteta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jos kulkee nenä pystyssä eikä arvosta muita yhtään, niin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Näyttelijöissä ei hyvännäköisiä naisia näe. Olen jutellut muutaman kanssa. Yhden roolin jälkeen alkaa yhteisöltä saada hyytävää kohtelua. Ohjaajat ja tuottajat eivät halua ärsyttää tätä enemmistöä, jota en viitsi kuvailla ettei tätä viestiä poisteta.
En ymmärtänyt kommentista mitään.
En eristä. Suunnilleen kaikki on mua kauniimpia, mulla ei ole tarvetta olla kaunis enkä siksi koe kauniita ihmisiä minään uhkana.
No ei todellakaan. Ettekö te jauhajat ymmärrä tutkimuksia. Kauniit ovat suositumpia kuin vähemmän viehättävät.
-mun mielestä taas keskiverrot on suosituimpia. Keskivertonätti, jota ihmiset pitää nättinä mutta ei liian nättinä. Joka on tavallinen, mutta hyvä mutta ei kuitenkaan poikkeuksellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt kommentista mitään.
Selvasti joku kaunis saanut yhden roolin, jonka jalkeen ei saanut enaan yhtaan.
Suomesssa se ei tosin johdu kauneudesta vaan katkeruudesta ja katelisuudesta ihan kaikkea ja kaikkia kohtaan.
Mitettikaan vaikka sita ilon maara, kun viime vuoden tulokuningas pertti olikin ihan nolla. Viela vuoden jalkeen toimitus etsii hanesta "faktat" ja totesi tyytyvaisena pertin tulojen olevan nolla.
Jee hurraa jippii!! Taputtakaa kasia katkera kansa!
Mun työpaikalla oli viime kesänä todella kaunis nuori nainen, joka saattoi ajatella, että hänet eristetään kauneutensa takia. Tosiasiassa hänen seurassaan ei viihtynyt kukaan, koska hän oli ylimielinen ja röyhkeä ja piti itseään viisaampana ja taitavampana kuin muita. Erittäin epämiellyttävä tapaus.
Vierailija kirjoitti:
-mun mielestä taas keskiverrot on suosituimpia. Keskivertonätti, jota ihmiset pitää nättinä mutta ei liian nättinä. Joka on tavallinen, mutta hyvä mutta ei kuitenkaan poikkeuksellinen.
Niin, sinun mielestä. Tutkimusten mukaan taas näin ei todellakaan ole.
En itsekään ole nähnyt kuin sellaisien "poisjättöä" jotka eivät ole kuin normaalin näköisiä, mutta ripsineen kuvittelevat olevansa muuta. Eli siis ylimielisyys ajaa pois joukosta hyvin nopeasti.
Tunnun paljon todellisia kaunottaria, eikä heidän kokemukset ole ikinä olleet sitä, että heille oltaisiin niin kateellisia, että joko paikassa heidät systemaattisesti ajettaisiin pois joukosta.
Tyrkyiltä ja feikeiltä tätä kuulee.
Kaunis joutuu kohtaamaan ennakkoluuloja todella paljon. Ja joutuu todistelemaan enemmän kaikkea, ovat siis aina tikunnokassa. Ja miesten huomio ärsyttää muita.
Vierailija kirjoitti:
Jotain esimerkkejä, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla oli viime kesänä todella kaunis nuori nainen, joka saattoi ajatella, että hänet eristetään kauneutensa takia. Tosiasiassa hänen seurassaan ei viihtynyt kukaan, koska hän oli ylimielinen ja röyhkeä ja piti itseään viisaampana ja taitavampana kuin muita. Erittäin epämiellyttävä tapaus.
-millä perusteella uskot, että hän piti itseään parempana kuin ketään muuta? Vai luulitko vain? Ehkä itselläsi oli alemmuuskompleksi, joka sai sut ajattelemaan noin ja todellisuudessa syy olikin juuri se, että hänet eristettiin koska oli kauniimpi kuin muut naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinun mielestä. Tutkimusten mukaan taas näin ei todellakaan ole.
En itsekään ole nähnyt kuin sellaisien "poisjättöä" jotka eivät ole kuin normaalin näköisiä, mutta ripsineen kuvittelevat olevansa muuta. Eli siis ylimielisyys ajaa pois joukosta hyvin nopeasti.
Tunnun paljon todellisia kaunottaria, eikä heidän kokemukset ole ikinä olleet sitä, että heille oltaisiin niin kateellisia, että joko paikassa heidät systemaattisesti ajettaisiin pois joukosta.
Tyrkyiltä ja feikeiltä tätä kuulee.&n
-lähdettä kiitos!!!!! Olen kuullut myös lukuisista tutkimuksista, joissa viitataan että keskiverto on suosituin, monessa suhteessa.
Mitä luulet, että kun tollasessa tutkimuksessa kysytään joukolta ihmisiä "viihdytkö hyvän näköisten ihmisten seurassa?" ja ne vastaa "joo". Tosta sitten tehdään päätelmä, että kauniit on suosittuja. Ja ne vastaajat on todennäköisesti tarkoittanut tavallisella tavalla nättejä, ei mitään liian kauniita.
Se on turha selittää tutkimuksista ympäripyöreästi jos ei oo yhtäkään luotettavaa lähdettä taustalla osoittaa.
Ihminen on laumasielu, kakki erilanen ärsyttää etenkin jos kokee itsensä jäävän heikommalle jossain. Ihmiset ovat yllättävän pinnallisia, siksi kaikki pustoshoidot ym tuunaujset ovat suosiossa tavisten keskenkin, kuvat muokataan itselle edulliseen suuntaan, jopa niin ettei livenä tunnista samaksi. Mm työpaikan profiilikuvussa huomannut tämän. :)
Katkerat ja pahansuovat, kiusaajahenkiset ihmiset etsivät aina jonkun sorrettavan. Ihan mikä tahansa muista erottava syy käy ja joskus se voi olla myös kaunis ulkonäkö. Normaalit ja tasapainoiset ihmiset eivät syrji ketään tuollaisella perusteella. Se on sitten eri asia, jos se kaunis ihminen käyttäytyy ilkeästi ja pahansuovasti muita kohtaan, silloin mieluummin välttelen.
Kyllä.