Huom KOIRANOMISTAJAT varokaa Smaakin ruokia - takaisinveto
Koirille tullut mm. halvausoireita, oksentelua. Joitain koiria jouduttu lopettamaan jodelkeskustelun mukaan. Aiheuttajaksi spekuloidaan botulismia.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0e7607b0-8bc7-4201-93ba-4bfc317a3a2e
Myynnistä vedettävä tuote on nimeltään SMAAK Herkkä kala viljaton. Myynnistä vedetään seuraavat erät:
154775 SMAAK Adult GF Fish 10 kg, parasta ennen 4.4.2025
154775 SMAAK Adult GF Fish 10 kg, parasta ennen 3.4.2025
154774 SMAAK Adult GF Fish 2 kg, parasta ennen 4.4.2025
154774 SMAAK Adult GF Fish 2 kg, parasta ennen 3.4.2025
Kommentit (1095)
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään pahasti allergista koiraa, mitä muuta sellaiselle voisi antaa kun nyt ainoa, mikä käy, on Royal Caninin Gastrointestinal ja sekin jauhettuna pieneksi ja imeytettynä veteen? Ainakaan vehnä ei käy, eikä nauta eikä sika. Kana ja riisi on käynyt, mutta eihän siinä ravintoa ole. Mitä muuta ns oikeaa ruokaa voisi antaa?
Kanassahan on paljon ravinteita, koivissakin on paljon rasvaa, nahkaa ja rustoja, mistä koirat tykkää. Ja proteiineja tietysti! Vihannekset käykö? Voit kokeilla vaikka porkkanaa ja kukkakaalia keitettynä. Mun koira tykkää myös kaurapuurosta lihalla jatkettuna. Kalsiumlisä pitää olla, vaikka Orionin Multidog.
Meillä tuli niistä Smaakin kalaherkuista aivan älytön ripuli . Laitoin just Mustille ja mirille palautetta.
Yöllä piti kahdesti käyttää pientä ulkona, järjetön ripuli.
Smaak, lohiherkku, 100 grammaa
Nuo täytyy olla jotenkin pilaantuneita. Ei ole allergioilla selitettävissä.
Smaakin lohiherkkua ostanut ja koiralle ripulin niistä saanut
Syötin tuota kyseistä smaakia koiralle monta kuukautta ja ihmettelin, miksi ei suostunut lenkillä kävelemään, ei hypännyt enää sohvalle jne.. Vaikutti olevan kivuissa. Eläinlääkärissä ei löytynyt mitään syytä... Nyt ymmärrän että ruoan vaihtamisen aikoihin myös nuo oireet katosivat. Kamala ajatella että ruoka aiheuttanut (?) nuo oireet rakkaalle koiralleni. En keksi mitään muutakaan mutta nyt lasken 1+1...
Tämä smaak ollut just sopivaa meidän todella moniallergikko koiralle eikä ole oireita tullut, mutta pistää miettimään onko turvallista syötävää🤔
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen hankkimaan arkkupakastimen ja täyttämään sen koiralle mieluisilla lihoilla, kaloilla ja luilla. Nappuloita käyttöön vain lisukkeena tai niin että päivän 1 ateria on nappulaa (jollakin höysteellä kuten kotiruolla) ja 2 ateria kunnon lihaisa/kalaisa ateria ilman nappuloiden pilaamaa nautintoa.
https://www.ruokavirasto.fi/laboratoriopalvelut/ajankohtaista-laborator…
Meilläkin ollut tätä Smaak herkkä ruokaa eikä todellakaan jatkossa enää syötetä. Luokattoman huonoa toimintaa mustilta ja mirriltä ja senkään vuoksi en halua heidän ruokia enää kannattaa. Mitä ajattelette mikä on markkinoilla oleva laadukkain kuivaruokamerkki, onko canagan hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä smaak ollut just sopivaa meidän todella moniallergikko koiralle eikä ole oireita tullut, mutta pistää miettimään onko turvallista syötävää🤔
Näitä lohi-peruna-pohjaisia ruokia on monia joten vaihto saattaa mennä helpostikin. Myös valkoinen kala löytyy vaihtoehtona esim monsterilta. Niillä on monia muitakin yhden proteiinin viljattomia ruokia, joissa on kuitenki kasviksia että suoli toimii. Minun ihana eläinkauppias tilaa pyynnöstä juuri haluttuja makuja.
Miksi niin moni käyttää tällaista kauppaa ja sen valmistamia merkkejä tärkeän lemmikin ruokakauppana. M&M:n ja Peten esim. omistaa iso rahoitusyhtiö, voittoa siinä pitää tehdä ja tosi paljon. Toki kaikkien pitää tehdä voittoa pysyäkseen olemassa, mutta näyttää lopulta menevän ketuilleen kun myydään firmat isommalle ja taas isommalle yhtiölle.
On toi kyllä järkyttävä juttu. Olen tänään lueskellut koiranomistajien kommentteja, niin vakavasti oireilevia koiria, jotka ovat syöneet tuota ruokaa, on kyllä todella paljon. Koiria on myös lopetettu/kuollut tämän takia. Useampi eläinlääkäriasemakin on laittanut someen kehoituksen lopettaa kyseisten ruokien käyttö välittömästi.
Toivon kovasti jaksamista sairastuneiden koirien omistajille. Toivottavasti tulette saamaan asianmukaiset korvaukset tästä. Raha ei tietenkään korvaa sitä tuskaa jos rakkaan lemmikin menettää, mutta monelle on varmasti tullut tämän takia ihan hurjat eläinlääkärikulut.
Onkohan se kala ollut pilaantunutta vai mitä ihmettä
Botuliinia epäiltiin jossain mutta antaahan tutkivat nyt ensin, botuliini löytyy kyllä jos se sitä on.
Toivottavasti siellä tehtaalla ei oo työnnetty samaa raaka-aine-erää muihin ruokiin kun sieltä tulee niin monen merkin ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä lohi-peruna-pohjaisia ruokia on monia joten vaihto saattaa mennä helpostikin. Myös valkoinen kala löytyy vaihtoehtona esim monsterilta. Niillä on monia muitakin yhden proteiinin viljattomia ruokia, joissa on kuitenki kasviksia että suoli toimii. Minun ihana eläinkauppias tilaa pyynnöstä juuri haluttuja makuja.
Koira on allerginen kanalle, riisille, kauralle, herneille ja kanaa on tungettuna melkein kaikkiin ruokiin ja riisiä/hernettä kans. On vaihtoehdot todella vähissä.
Mitäköhän paskakalaa ovat käyttäneet ruoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on allerginen kanalle, riisille, kauralle, herneille ja kanaa on tungettuna melkein kaikkiin ruokiin ja riisiä/hernettä kans. On vaihtoehdot todella vähissä.
Golden Eagle Hypo-Allergenic Salmon & Potato, katsoppa onko mitään koirallesi varmasti epäsopivaa?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti siellä tehtaalla ei oo työnnetty samaa raaka-aine-erää muihin ruokiin kun sieltä tulee niin monen merkin ruokia.
Tottakai on työnnetty. Samoja raaka-aineita niissä pääosin on. Kaikki tuon tehtaan ruoat on mahdollisesti saastuneita ollut jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin ollut tätä Smaak herkkä ruokaa eikä todellakaan jatkossa enää syötetä. Luokattoman huonoa toimintaa mustilta ja mirriltä ja senkään vuoksi en halua heidän ruokia enää kannattaa. Mitä ajattelette mikä on markkinoilla oleva laadukkain kuivaruokamerkki, onko canagan hyvä?
Canagan on erinomainen. Vaihdoin sit siitä tähän smaakiin, ajattelin välillä vähän edullisempaa. Nyt taidetaan siirtyä takas canaganiin. - se kenen koira ei suostunut kävelemään / hyppäämään sohvallr, kun ruokavaliossa oli smaakia
Arvatkaa mitä mun koira tekee JOKA IKINEN kerta, kun olen yrittänyt tarjota sillä nappulaa, useita merkkejä, niin halvempia kuin kallista, kotimaista kuin ulkomaista? Koira ei suostu syömään niitä lainkaan, vaan alkaa HIEROA naamaansa/päätään nappuloihin. Nuohan on s*atana kaikki täynnä jotain helvetin raatoa! Kun sitä tuo koira yrittää, hieroa niistä raadonhajua itseensä. Joku alkukantainen vietti. Minä anna koiralleni vain itse tehtyä, siihen on vain kyettävä laittamaan rahaa ja vaivautumaan, kun on koiran kerran ottanut. Suosittelen samaa muille, jotta et tapa tai laita koiraasi kärsimään pskaruoalla.
Meillä koirat ovat syöneet kolme vuosikymmentä Hillsin kuivamuonaa. Niillä ei ole ikinä ollut takaisinvetoja. Lisukkeena mitä milloinkin elintarvikelaatuista lihaa sekä ruuantähteitä ja hapanmaitotuotteita. Koulutusherkut teen itse.