Maitoa juovat viiden henkilön perheet: Paljonko ostatte kerralla kaupasta maitoa?
Välillä hirvittää, kun itse lapon kärryyn 5 puolentoista litran rasvatonta maitoa ja yksi saman kokoinen kevytmaitolitra vielä kahvimaidoksi (on parempaa kahvissa kuin rasvaton..). Ja tuntuu, että parin päivän päästä on maidot loppu! Lapset 10-, 5- ja 1-vuotiaat ja kukaan heistä ei kittaa tolkuttomasti maitoa.
Kommentit (10)
Meillä tosin ei juuri juoda maitoa vaan käytetään sitä vain kahviin ja yksi lapsistamme saa vielä maitonsa rinnasta.
Lapsista toinen ei tosin juo juuri lainkaan maitoa; toinen lapsi ja mies juovat tavallista rasvatonta maitoa ja minä hyla-maitoa. Tavallista menee päivässä korkeintaan 1,5 litraa ja hylaa 1 litra.
Yhdellä aterialla menee n. 1,5-2 litraa maitoa.
Pitänee hankkia oma lehmä takapihalle ;-)
taitaa olla niin, että n. 4 litraa maitoa kestää meillä 2 - 3 päivää. Minä en itse juo lainkaan. Lapset ja mies sitten tietty.
Kuulostaa aika hurjalta tuo teidän määrä. =) Mutta mitäpä siitä, terveellistähän se!
Tietty huomioitava se, että ei olla päivisin kotona, vaan koulussa, hoidossa ja töissä. Tilanne olis varmaan eri, jos oltaisiiin kotosalla.
oikeaa maitoa. Siis äiti, iskä ja tyttö 2,5 v juo.. Pari kertaa viikossa ostetaan maitoa ja kerralla lähtee kaupasta mukaan 5 kevytmaitopurkkia ja 3 rasvatonta! Viikossa menee siis 16 purkkia maitoa.
Meillä maitoa kuluu viikossa n. 15-18 litraa. Juomme sitä koko perhe ja meillä ei olla arkisin kotona kuin illat. Yhen ruokailun aikana saattaa mennä 2-3 litraa. Joskus kyllä hirvittää tuo määrä, mutta mieluummin maitoa kuin mehua!
Kiitos vastauksista ja HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!