MIstä aiheesta pystyt puhumaan tunnin putkeen?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
En mistään. En ole narsisti.
Eihän tässä ketään pakotettu puhumaan itsestään.
Tuskin mistään noin pitkään. Mutta ehkä valokuvauksesta.
Monestakin aiheesta. Mieluiten puhuisin lempitaiteestani (musiikki, elokuvat, kuvataide, kirjallisuus), muistoistani, puista, aikamme ilmiöistä, mielenterveydestä, kasvatuksesta, unista, päihdeongelmista, sukupuolesta, välinpitämättömyydestä ja melkeinpä kaikesta psykologiaan liittyvästä.
En mistään. En oikeasti pysty puhumaan samasta asiasta kahta minuuttia kauemmin. Olen hyvin vähäsanainen ja ilmeisesti hyvä tiivistämään ajatuksiani. En käsitä mistä te muut saatte sanoja suihinne. Esim. työhaastattelussa tämä on kiusallista, kun minulla ei vaan ole sanoja tai ajatuksia sanottavaksi, ja vastaan kysymykseen parilla virkkeellä, vaikka haastattelija odottaa usean minuutin monologia.
Vaikka koirista. Mutta kukaan ei jaksa kuunnella tunnin monologia mistään aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
En mistään. En oikeasti pysty puhumaan samasta asiasta kahta minuuttia kauemmin. Olen hyvin vähäsanainen ja ilmeisesti hyvä tiivistämään ajatuksiani. En käsitä mistä te muut saatte sanoja suihinne. Esim. työhaastattelussa tämä on kiusallista, kun minulla ei vaan ole sanoja tai ajatuksia sanottavaksi, ja vastaan kysymykseen parilla virkkeellä, vaikka haastattelija odottaa usean minuutin monologia.
Sama.
Oon niin vähäpuheinen adhd etten pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti en mistään. Se ei tarkoita ettenkö olisi jonkun asian asiantuntija.
Mikään ei ole niin tylsää kuin kuunnella jonkun puhua papattavan taukoamatta tuntikaupalla. Asiat voi sanoa lyhyemminkin
Voit toki kirjoittaa.
Esitelmämielessä? En yhdestäkään, menen niissä tilanteissa täysin lukkoon.
Kasuaalissa tilanteessa kavereiden kanssa? Vaikka mistä, mutta esimerkkinä vaikkapa slasher-elokuvista.
En pystyisi pitämään mitään tunnin esitelmää, mutta keskustelemaaan kyllä. Normaalien keskustelunaiheitteni lisäksi (elokuvat, autot, matkustaminen, kuvataide, kirjallisuus, julkkikset) hauskin aihe varmaan on itselle tapahtuneet mokat ja hölmöilyt.
Pystyn puhumaan monestakin aiheesta tunnin. Yleensä kyllä valmistelen esityksen niin, että siinä on myös kuvallista aineistoa mukana. Pysyy kuulijoiden mielenkiinto paremmin yllä. Tunnin luento on muuten varsin puuduttavaa, vaikka aihe olisi kiinnostavakin.
vihreiden ja persujen vastakkainasettelusta
En ainakaan koirista, koska en pysty pysäyttämään tunnin kohdalla.
Suomen sosiaaliturvasta, sen epäkohdista ja sekavuudesta - tähän vielä lisäksi hallituksen kaavailemat "uudistukset" (leikkaukset) sosiaaliturvaan. T. "Kelasetä" , jonka sielu on kuollut tässä työssä