Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etävanhempi asuu muualla kuin Suomessa, miten tapaamiset?

Vierailija
03.11.2023 |

Miten käytännössä toimii kuvio, missä lapsi asuu lähivanhemman luona Suomessa ja toinen vanhempi asuu ulkomailla? Tietty varmasti on eroa silläkin, asuuko se toinen Ruotsissa vai Australiassa, mutta kuitenkin. Entä toimiiko yhteishuoltajuus tai onko se mahdollista, jos etävanhempi ei ole Suomen kansalainen? Kiinnostaa siksi koska itse olen kohta tässä tilanteessa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni asui ja asuu Britanniassa, vanhemmilla oli yhteishuoltajuus. Matkustin ensin jonkun kanssa ja sitten yksin koneella. En tietenkään käynyt siellä joka toinen viikonloppu ja olin kerralla pidempiä aikoja, lomilla ja pidennettyjä viikonloppuja. Usein siten että lähdin perjantaina ja tulin takaisin maanantaina eli siis olin koulusta pois perjantain ja maanantain.

Vierailija
2/4 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla lapsi Isossa-Britanniassa (äiti paikallinen). Lomilla (ja joskus muutenkin) lapsi kävi täällä ja lomien välissä isä kävi välillä siellä pitkän viikonlopun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää hankkia lapsia muiden kuin suomalaisten kanssa?

Vierailija
4/4 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-eurooppalainen mies ei tule eurooppalaisiin tapoihin tottumaan tässäkään asiassa. Kuka pakotti ulkkiksen kelkkaan?