Syyhyn hoito - onnistumisia?
Meille saapui syyhy teinin mukana. (Oli myös kaveripiirissä). Näkyy sormien ja varpaiden välissä ne tunnelit ja kehoa kutisee kauttaaltaan. Näppylöitä ja rakkuloita on myös. Hoitotoimenpiteet jo aloitettu. Mielenterveys on hieman koetuksella kun on lukenut kaikkia kauhutarinoita siitä, miten vaikeaa on päästä syyhystä eroon. Niinpä kysymykseni onkin nyt: onko kenelläkään ns onnistuneita hoitokokemuksia, eli voisinko luottaa nyt myös siihen vaihtoehtoon, että kaikki voikin sujua melko hyvin? Ja kyllä, tiedän myös sen, että tämä ei ole mikään vakava asia, maailmassa paljon pahempaakin. Mutta mun pienessä maailmassa tämä tuntuu aika ahdistavalta ja tarvitsen tukea :)
Kommentit (10)
Mun teinillä oli myös syyhy viime keväänä (tarttui tyttöystävältä) ja hain hänellekin ivermektiinit. Lakananvaihdot, siivoukset ja vaatteiden käsittelyn hän hoiti itse eikä todellakaan ole mikään maailman huolellisin tapaus. Siitäkin huolimatta häneltäkin saatiin syyhy kerralla pois. Pidän täysin kajahtaneina ihmisiä, jotka desinfioivat ihan kaiken kattolampuista pankkikortteihin.
Minä en onnistunut tartuttamaan syyhyä teiniin syksyllä, eikä hän minuun keväällä, koska se vaatii vähän pitemmän kontaktin kuin samalla sohvalla eri aikaan istumisen. Käsiäkin kuivattiin samaan käsipyyhkeeseen.
T. Eka kommentoija
Vierailija kirjoitti:
Mun teinillä oli myös syyhy viime keväänä (tarttui tyttöystävältä) ja hain hänellekin ivermektiinit. Lakananvaihdot, siivoukset ja vaatteiden käsittelyn hän hoiti itse eikä todellakaan ole mikään maailman huolellisin tapaus. Siitäkin huolimatta häneltäkin saatiin syyhy kerralla pois. Pidän täysin kajahtaneina ihmisiä, jotka desinfioivat ihan kaiken kattolampuista pankkikortteihin.
Minä en onnistunut tartuttamaan syyhyä teiniin syksyllä, eikä hän minuun keväällä, koska se vaatii vähän pitemmän kontaktin kuin samalla sohvalla eri aikaan istumisen. Käsiäkin kuivattiin samaan käsipyyhkeeseen.
T. Eka kommentoija
Kiitos kannustavista viesteistä! Merkitsee paljon. Varsinkin kun on kuullut noista ihan järkyttävän hysteerisistä siivous- ja hinkkaamisoperaatioista. Onhan lääkitys hintavaa mutta ei siinä nyt sitten voi mitään. Kun kerran auttaa niin kehiin vaan nekin. Illalla laitetaan kaikille voidetta ja sitten voidaan myös saada sisäistä lääkettä lisäksi.
toivoa on siis!
Susanna Penttilällä ei ole nykyisin syyhyä.
Vierailija kirjoitti:
Susanna Penttilällä ei ole nykyisin syyhyä.
No sepä hyvä.
Turhaa rahanhukkaa osta Nix voidetta, ei tehoa Suomessa olevaan syyhykantaan. Ivermektin ja rikkivoide 10 % pitää olla. Parhaiten vie kutinaa siveltevä Bio NIx, jossa ihan eri vaikuttava aine kuin voiteessa. Sitä myy Puuilo ( hevosille ). Ihan virallisesti siinä olevaa vaikuttavaa ainetta käytetään ulkomailla syyhyn hoitoon. Benadryl antihistamiini vie myös tehokkaasti kutinan, sitä on toistaiseksi saanut lokakuussa huonosti, mutta nyt taas pitäisi apteekkiin tulla, reseptivapaa. Hoidot pitää uusia ivermekt max 10 vrk päästä. Itse uusin viikon välein, silloin ei ole ehtinyt muodostua uusi kanta
Kaikille ei sormiväleihin tule. Itselle alkoi polvesta karstasyyhynä ja sieltä levisi vartaloon
Vierailija kirjoitti:
Turhaa rahanhukkaa osta Nix voidetta, ei tehoa Suomessa olevaan syyhykantaan. Ivermektin ja rikkivoide 10 % pitää olla. Parhaiten vie kutinaa siveltevä Bio NIx, jossa ihan eri vaikuttava aine kuin voiteessa. Sitä myy Puuilo ( hevosille ). Ihan virallisesti siinä olevaa vaikuttavaa ainetta käytetään ulkomailla syyhyn hoitoon. Benadryl antihistamiini vie myös tehokkaasti kutinan, sitä on toistaiseksi saanut lokakuussa huonosti, mutta nyt taas pitäisi apteekkiin tulla, reseptivapaa. Hoidot pitää uusia ivermekt max 10 vrk päästä. Itse uusin viikon välein, silloin ei ole ehtinyt muodostua uusi kanta
Kaikille ei sormiväleihin tule. Itselle alkoi polvesta karstasyyhynä ja sieltä levisi vartaloon
Mullekin lääkäri sanoi, että ei kannata laittaa rahoja voiteeseen, kun se tehoaa huonosti ja herkkäihoiselle voi aiheuttaa pahoja reaktioita. Ivermektiinillä, aloe veralla ja teepuuöljyllä mentiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eka kommentoija
Kiitos kannustavista viesteistä! Merkitsee paljon. Varsinkin kun on kuullut noista ihan järkyttävän hysteerisistä siivous- ja hinkkaamisoperaatioista. Onhan lääkitys hintavaa mutta ei siinä nyt sitten voi mitään. Kun kerran auttaa niin kehi
Reseptilääkkeet eivät maksa paljoa. Itsellä alle 90 e useampaan käyttökertaan. Scatol 2 * ja rikkivoide 3* Pari turhaa yleislääkärikäyntiä, yksi vain nauroi että mistä sinä sen olisit saanut ja antoi 2 % rikkivoiteen, ei muuta
Erikoislääkäri vasta antoi kunnon reseptit
Mielenterveys tosiaan menee. Me sairastettiin alkuvuodesta. Silloin oli syyhyä hirveästi liikkeellä. Ei auttanut mitkään nix voiteet. Farmaseutti heitti hyvin : Pelkkää rahastusta. Terveyskeskus lääkäri ihan kuutamolla. Pakko ole mennä yksityiselle ihotauti lääkärille. Iho aivan kauheen näköinen raappimisesta. Sohvat oli pois käytöstä koska niitä ei saa pestyä hyvin. Kaksi kertaa lääkkeet suun kautta ja sitten se rikkivoide. Tuo oli kauheata aikaa , muuta lähti noilla myrkyillä.
Kiitos vastauksista! Yritin saada sis. lääkkeet perusterveydenhuollosta mutta ei, Nix-voidetta käskettiin ensin kokeilemaan. Mennään yksityiselle. Tämä on nyt saatava pois. Ihan jo mielenterveyden mutta myös teinin kauhean kutinan ja ihottumaan vuoksi.
Ak
Mulla oli viime syksynä syyhy, jonka sain tinder-treffeiltä. Toiseen ketjuun kirjoitin silloin tämän.
"Minulla todettiin elokuussa syyhy, ranteessa oli yksi käytävä, jonka päästä kaivoin elävän punkin. Käsivarret, kaula, rinta ja kasvot kutisivat. Hain lääkäriltä Scatol-reseptin, otin ekat 4 tbl illalla aterian yhteydessä(!), kävin suihkussa, voitelin itseni aloe veralla ja petasin itselleni lattiapedin, jossa oli lakanoiden lisäksi puhdas tyyny ja peitto. Aamulla vaihdoin lakanat uudelleen. Käytössä olleet petivaatteet ja käyttövaatteet heitin jätesäkkeihin ja ulos.
Viikon kuluttua otin toiset tabletit ja silloin siirryin takaisin sänkyyn nukkumaan. Kutina jatkui todella pitkään hoidon jälkeenkin ja luulin jo, että se epäonnistui, mutta oireet kuitenkin loppuivat jossain vaiheessa. Aloe vera oli yllättävän tehokas kutinaan ja joidenkin tutkimusten mukaan myös toimisi hoitokeinona syyhypunkkeihin."