Raskaus ja koronarokote, mitä mieltä?
Nyt taas kun korona on tullut uutisiin. Olen viimeisellä kolmanneksella ja kieltämättä koronarokote on ruvennut pyörimään mielessä. Ja en ole mikään korona hysteerinen
Kerran oon ottanut rokotteen ja siitä tuli 40 asteen kuume. Neuvolassa ei osata ottaa kantaa kannattaako rokote ottaa.
Onko muita raskaana olevia jotka miettivät samaa?
Kommentit (44)
En uskaltaisi ottaa jos olisin raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ei ei! Älä missään nimessä ota!!
Voivat vaarantaa syntymättömän lapsen pahasti. Tätä on tapahtunut.
Nyt järki käteen
Älä puhu paskaa.
Foliohatut taas lempipuuhassaan suoltamassa suustaan paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sikiön terveys menee edelle ja silloin ei pitäisi ottaa kokeellisia valmisteita.
"Kokeellinen valmiste"
Rokotetta on annettu monta miljardia annosta usean vuoden aikana. Alkaa olemaan erittäin perinpohjaisesti tutkittu juttu.
Pfizer itse myönsi että rokote on kokeellinen, näin esimerkkinä
Ei ole myöntänyt. Kokeellista lääkettä ei voi laittaa myyntiin. Koronarokote ei ole ollut kokeellinen siinä vaiheessa, kun rokotukset aloitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sikiön terveys menee edelle ja silloin ei pitäisi ottaa kokeellisia valmisteita.
"Kokeellinen valmiste"
Rokotetta on annettu monta miljardia annosta usean vuoden aikana. Alkaa olemaan erittäin perinpohjaisesti tutkittu juttu.
Just just: https://www.youtube.com/watch?v=szS3H43pUuU&t=969s
Minä otin, lapsi nyt yksivuotias eikä minkäänlaista terveysongelmaa jonka voisi kuvitella liittyvän johonkin mystiseen rokotehaittaan.
Enpä muista milloin olisi raskaana oleville suositeltu minkään rokotteen ottamista.
Ota toki, mutta ota mieluiten plasebo. Vauva ei siintä niin ota nokkiinsa
Itse kuulun perussairauden puolesta riskiryhmään ja olen nyt vikalla kolmanneksella raskaana. Vauva tulee syntymään minun sairauden vuoksi ennenaikaisena. Minua hoidetaan ja raskautta seurataan yliopistollisessa keskussairaalassa ja kysyin sieltä hoitavan lääkärin mielipidettä ja hän sanoi että ilman muuta kannattaa rokotus ottaa. Jos raskaana ollessa sairastuu koronaan niin on iso riski mm raskausmyrkytykselle, ennenaikaiselle synnytykselle ja veritulpalle. Lisäksi jos on riskiryhmässä perussairauden vuoksi niin voi mennä todella pahaan kuntoon. Rokotus antaa myös vauvalle vasta-aineita, jolloin esimerkiksi minun ennenaikaisesti syntyvä vauvani on edes hieman paremmin suojassa jos sattuu tartunnan vauvana saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Enpä muista milloin olisi raskaana oleville suositeltu minkään rokotteen ottamista.
Mitä nyt joka vuosi influenssarokotetta. Sen saa neuvolasta ja sitä suositellaan myös perheenjäsenille ilmaiseksi.
Jos kuuluisin riskiryhmiin, voisin harkita.
Olen kuitenkin aiemmin ottanut rokotteen vaikka olen perusterve, ja ikävä kyllä tuli pahoja oireita rokotteesta, mm. valkosolujen taso romahti ja tuli halvaus oireita kasvoihin ja neurologisia oireita :( Oli Modernin rokote. Phizeristä ei tullut myöhemmin niin pahoja oireita. Mutta tämmöisellä kokemuksella en enää halua ottaa uudestaan rokotetta.
Suosittelen miettimään järjellä plussat ja miinukset rokotteesta, ja olisiko mahdollista vältellä ihmiskontakeja ja välttää korona tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kokeellinen valmiste"
Eli hyvin lyhyen aikaa ollut käytössä. Mitään perinpohjaista tutkimusta ei siis edes ole pystytty tekemään. Edelleen kyseessä on tuote, jolle myönnetään myyntilupa vain vuodeksi kerrallaan ja jonka vaikutuksista valmistaja irtisanoutuu täysin.
Olen sitä mieltä, että rokottautumisen tai koronan pitkäaikaisvaikutuksista ei kukaan tiedä mitään, eikä tällainen kysely muuta asiaa.
Itse teet päätöksen ja vastuu seurauksista on yksin sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kokeellinen valmiste"
Eli hyvin lyhyen aikaa ollut käytössä. Mitään perinpohjaista tutkimusta ei siis edes ole pystytty tekemään. Edelleen kyseessä on tuote, jolle myönnetään myyntilupa vain vuodeksi kerrallaan ja jonka vaikutuksista valmistaja irtisanoutuu täysin.
Jos valmistajalla olisi edes joku vastuu, niin itse en olisi lainkaan niin kriittinen k-piikkiä kohtaan ja olisin hyvin todennäköisesti sen ottanut. Valitettavasti sikapiikin narkolepsiatapauksia itse näin ihan lähipiirissä nähneenä, miten "uhrit" ei saaneet lainkaan korvauksia vaikka työelämälle piti sanoa heipat ja koko elämä meni puhjenneiden narkolepsioiden takia uusiksi, vaikuttaa paljon omaan asenteeseen nopeista rokotteista, joiden pitkäaikaisvaikutuksia ei voi tietää vielä vuodessa tai kahdessa.
Älkää hyvät ihmiset, kysykö täältä neuvoa henkilökohtaisissa terveysasioissa. Kysykää terveydenhuoltohenkilökunnalta tai edes tutuilta, joihin luotatte. Ei nämä väärää tietoa levittävätkään mitään vastuuta ota ohjeistaan. Jos raskauden perusteella on oikeus rokotteeseen, sen ottaminen on suositeltavaa. Niin nihkeästi niitä nyt saa Suomessa.
Raskaus altistaa vakavalle koronataudille, ja THL suosittelee koronarokotetta syksyllä/talvella kaikille raskaana oleville. Mielenkiintoista että rokotetta pelätään niin kovin, mutta virusta ei sitten niinkään pelätä, vaikka on tutkimustietoa siitä, että virus altistaa mm. ennenaikaiselle synnytykselle ja kohtukuolemalle (Niekos ym., 2023) ja potentiaalisesti myös kehityshäiriölle (Edlow ym., 2023), kun taas rokotteen on todettu suojaavan raskauskomplikaatioilta (Niekos ym., 2023), eikä ole löytynyt mitään viitteitä sen vaarallisuudesta.
Edlow, A. G., Castro, V. M., Shook, L. L., Haneuse, S., Kaimal, A. J., & Perlis, R. H. (2023). Sex-specific neurodevelopmental outcomes among offspring of mothers with SARS-CoV-2 infection during pregnancy. JAMA Network Open, 6(3), e234415-e234415.
Piekos, S. N., Hwang, Y. M., Roper, R. T., Sorensen, T., Price, N. D., Hood, L., & Hadlock, J. J. (2023). Effect of COVID-19 vaccination and booster on maternalfetal outcomes: a retrospective cohort study. The Lancet Digital Health, 5(9), e594-e606.
Et sä mitään raskaana ole. Kysyit samaa asiaa just vähän aikaa sitten. Lähes jopa samoin sanoin.
"Vuoden 2024 presidentinvaalien lähestyessä kävi ilmi, että kaikki näköpiirissä olleet varteenotettavat ehdokkaat edustavat samaa poliittista linjaa.
Gallup-tutkimusten kärkikaartiin kuuluvat painottavat voimakkaasti sotilaalliseen turvallisuuteen liittyviä kysymyksiä. Niitä käsitellään hyvin yksipuolisesti.
Kaikki ovat maailmanlaajuista yhdentymistä kannattavia globalisteja ja ylikansallista Euroopan unionia rakentavia federalisteja.
Tässä tilanteessa uskolliset kannattajani toivoivat, että olisin käytettävissä presidenttiehdokkaaksi. Mukaan haluttiin ehdokas, joka puolustaa tiukasti Suomen itsenäisyyttä, kansallisia etuja ja perinteisiä suomalaisia arvoja.
Annoin suostumukseni Keskustan sääntöjen mukaiseen sisäiseen esivaaliin. Kun Olli Rehn ei ollut siihen valmis, esivaalin toimeenpanosta luovuttiin.
Näin jouduin jälleen suostumaan kansanliikkeen ehdokkaaksi."
https://www.paavovayrynen.fi/2023/11/10/meno-muuttuu-kun-jutta-ja-paavo-paasevat-kehiin/
Jos et ota koronarokotetta niin riskinä on mm. keskenmeno.
https://www.propublica.org/article/covid-maternity-stillbirth-vaccines-…
"Testaustietojen ja viranomaisten ohjeiden puute sai monet välttämään koronarokotetta raskauden aikana, mikä tietämättään lisäsi kuolleena syntymisen mahdollisuutta."
Jos olet riskiryhmäläinen niin ehdottomasti kannattaa ottaa, suojaat lastasi, lue asiasta THL sivuilta äläkä täällä kysele koska näemmä suuri osa vastauksista on follareilta.