Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä eutanasiasta?

Vierailija
02.11.2023 |

Oletko puolesta vai vastaan?  Voit myös kertoa perustelut.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolesta mutta hyvin selkeäällä lailla vain ns. toivottomissa tapauksissa.

Vierailija
2/11 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolesta. Pitäisi olla mahdollisuus päättää oma elämä jos on vakavasti sairas. 

Vierailija
4/11 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa mieltä apn kanssa

Vierailija
5/11 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää ilman muuta sallia ilman mitään sen kummempia selittelyjä kellekään. Pitää saada poistua täältä heti jos haluaa, nopeasti ja kivuttomasti.

Vierailija
6/11 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti puolesta. En ymmärrä miksi terve 30-vuotias saa päättää omasta elämästään, mutta parantumattomasti sairas, kovista kivuista kärsivä 80 -vuotias ei saa

Vierailija
7/11 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedaatiota kannatan, jos kivut on kovat eikä toiveita paranemisesta enää ole. Eutanasia on lääkärin etiikan vastainen. Korkeintaan hyväksyttävä niin, että kuoleva pystyy itse imemään, pumppaamaan tai muulla tavoin annostelemaan itselleen myrkyt.

Vierailija
8/11 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Siksikin, kun esim. Hollannista on nähty, miten rajanveto on vaikea. Siellä on annettu eutanasia masentuneelle nuorellekin, ja joitain vanhuksia on painostettu eutanasiaan, säästösyistä. JOS laki tulee, niin pitää olla todella tiukat rajat.

Itse kuitenkin toivon, että panostetaan enemmän hyvään saattohoitoon ja kehitetään muita apuja kipuun ja käytetään myös nykyistä herkemmin (kuten sedaatio), pikemmin kuin annetaan myrkkyä.

Vierailija
9/11 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä, ettei tätä jo ole mm. syöpätapauksissa ja dementiassa. Kidutetaan ihmisiä, vaikka kuolevat kuitenkin.

Vierailija
10/11 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se pitää ilman muuta sallia ilman mitään sen kummempia selittelyjä kellekään. Pitää saada poistua täältä heti jos haluaa, nopeasti ja kivuttomasti.

Itsareita lisää? Jihuu...

Vierailija
11/11 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vastaan. Siksikin, kun esim. Hollannista on nähty, miten rajanveto on vaikea. Siellä on annettu eutanasia masentuneelle nuorellekin, ja joitain vanhuksia on painostettu eutanasiaan, säästösyistä. JOS laki tulee, niin pitää olla todella tiukat rajat.

Itse kuitenkin toivon, että panostetaan enemmän hyvään saattohoitoon ja kehitetään muita apuja kipuun ja käytetään myös nykyistä herkemmin (kuten sedaatio), pikemmin kuin annetaan myrkkyä.

Minunikin mielestä noin. Ja jos ihminen on ihan vihannes ilman aivotoimintaan niin eutanasia olisi paikallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan