Käyttääkö kukaan jääkaapin kananmunatelinettä?
Jääkaapin varusteisiin kuuluu aina muovinen kananmunateline. Käyttääkö kukaan sitä oikeasti?
Kommentit (29)
Äsken laitoin keitetyt kananmunat siihen.
Säilytän kananmunat huoneen lämmössä
Keitin aamulla muutaman kananmunan. Söin pari ja loput laitoin telineeseen.
Vierailija wrote:
Säilytän kananmunat huoneen lämmössä
Keitetytkin
Laitan siihen keitetyt munat. Raa'at säilytän huoneenlämmössä.
Raakoja kananmunia ei saa säilyttää siinä jääkaapin munatelineessä, jos se on jääkaapin ovessa.
Säilytän siinä Mignon munia.
(Joskus myös valmiiksi keitettyjä tavallisia)
Jestas, minulla ei ole ikinä tullut mieleenkään, että siihen voisi laittaa keitetyt munat. En tosin tee niitä kuin pari kertaa vuodessa.
Mieheni keittää viikon satsin munia kerralla ja laittaa ne telineeseen. Syö munan päivässä.
Kananmunat säilyvät parhaiten tasaisessa lämmössä, joko jääkaapissa tai huoneenlämmössä. Edestakaisin siirtely heikentää säilyvyyttä. Viileäkaappi lienee paras vaihtoehto lämpötilan puolesta. Jääkaappimainoskuvissa munat ovat aina telineessä, joka on ovessa. Ei ei ei. Jääkaapin ovi on huono säilytyspaikka, koska kananmunat altistuvat oven jatkuvan avaamisen ja sulkemisen takia paitsi lämpötilan vaihtelulle, myös tärinälle, joka myös heikentää säilyvyyttä. Kananmunat kannattaa pitää alkuperäisessä kotelossaan ja joko huoneenlämmössä tai jääkaapissa.
Pääsiäisen suklaamunille pitää toki olla oma paikka jääkaapissa. Missä muualla niitä muka voisi säilyttää?!
🇺🇦🇮🇱
Joskus tullut käytettyä. Pari kertaa on muna hajonnut kennoon niin olen loput siirtänyt kyseiseen telineeseen.
Ei meidän uusimman jääkaapin mukana tainnut mitään munatelineitä tulla.
Edellisen telineet taitavat olla jossain kulmakaapin ylähyllyllä yhä. Ei ole tullut juurikaan käytettyä.
En muista oliko meidän jääkaapissa sellaista, ei ehkä, mutta kananmunat meillä säilytetään huoneenlämmössä.
En minä ainakaan. En myöskään viinipullotelinettä, se vie hirveästi tilaa.