Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joutuuko oikeasti pankin kuulusteluun, jos tallentaa käteistä automaatilla?

Vierailija
02.11.2023 |

Jos vaikka käy kolikkolippaan tyhjentämässä tai tallentaa lahjaksi saadut setelit?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis luki tuossa toisessa ketjussa että talletusaitomaatteja ei kannata käyttää.

Vierailija
2/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus joutuu, joskus ei. Riippuu summasta. Pankki otti kuulusteluun kun  palautin 200 euroa talletusautomaattiin. Kaveri talletti 350 euroa eikä pankki kysynyt mitään. Panamalla voi tallettaa miljardeja eikä kukaan kysy silloinkaan mitään rahan alkuperästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoista summista voi tulla kyselyä. Itse olen satunnaisesti tallettanut 100-500e eikä ole kyselty mitään. 

Vierailija
4/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut pahimmassa tapauksessa vankilaan jos et pysty antamaan selvitystä rahojen alkuperästä

Vierailija
5/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satunnaisista muutaman sadan euron summista mitään tapahdu. Jos tallettaa usein tai poikkeuksellisen suuria summia niin pyydetään selvitys. 

Vierailija
6/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo soittivat ja kysyivät pankki koodit

Vierailija
7/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli joskus kirje, jossa piti selvittää rahojen alkuperä. Ei sen kummempaa kuulustelua.

Vierailija
8/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ekaluokkalaista kuulusteltiin 3 tuntia, kun oli vienyt kympin verran kolikoita säästöpossusta.

Vierailija
9/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko selvitykseen vastata rahojen alkuperäksi:  mummo ? Vanhat sukulaiset kun tykkäävät antaa synttäri- ym lahjat käteisenä ja mielellään tallentaisi ne tilille?

Vierailija
10/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Pankin takahuoneessa agentit kuulustelevat, välillä pyyhkien otsaansa liinalla. Asiakas raudoissa ja valheenpaljastusanturit paikoillaan. Meediokin paikalla. Pankkivirkailija popsii vaahtokarkkia tiskin takana, kourallinen kerralla ja kolaa päälle.

Vierailija
11/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voiko selvitykseen vastata rahojen alkuperäksi:  mummo ? Vanhat sukulaiset kun tykkäävät antaa synttäri- ym lahjat käteisenä ja mielellään tallentaisi ne tilille?

Kyllä. 

Vierailija
12/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AML ( anti money laundring )  vaatii pankki  selvitystä rahojen alkuperästä ..jos kyseessä on isommista summista ja on usein tilille panoja.

säästöpossu silloin tällöin ei aiheuta yhtään mitään

Vierailija
13/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Juu. Pankin takahuoneessa agentit kuulustelevat, välillä pyyhkien otsaansa liinalla. Asiakas raudoissa ja valheenpaljastusanturit paikoillaan. Meediokin paikalla. Pankkivirkailija popsii vaahtokarkkia tiskin takana, kourallinen kerralla ja kolaa päälle.

Tuosta elämyksestä voisi maksa maksaakin.

Vierailija
14/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sinun pitää saada mummoltasi kirjallisena lausunto että olet saanut häneltä rahaa. Varaudu tarvittaessa ottamaan mummo mukaan pankkiin

Vierailija
15/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee automaatilla että talletusrajasi on 1000e/kk. Olen itse määritellyt tuon tonnin tunne asiakkaasi-lomakkeeseen, kahden sanan selvennys mistä rahat ovat peräisin.

Vierailija
16/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyselty mitään vaikka talletin lähemmäs 1000 euroa kerralla.

Vierailija
17/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuosta elämyksestä voisi maksa maksaakin.

Lisäksi ne osoittaa naamaa pöytälampulla ja sanovat saksalaisella korostuksella "Zinä vasztaat kysymykziimme!" Yleistä on myös, että pankin agenteista toinen on ns. kiva ja toinen ilkeä.

Vierailija
18/18 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pankista.Nordeassa joutuu herkästi kuulusteluun, mutta S-Pankissa ei kovinkaan helposti.