Joutuuko oikeasti pankin kuulusteluun, jos tallentaa käteistä automaatilla?
Jos vaikka käy kolikkolippaan tyhjentämässä tai tallentaa lahjaksi saadut setelit?
Kommentit (18)
joskus joutuu, joskus ei. Riippuu summasta. Pankki otti kuulusteluun kun palautin 200 euroa talletusautomaattiin. Kaveri talletti 350 euroa eikä pankki kysynyt mitään. Panamalla voi tallettaa miljardeja eikä kukaan kysy silloinkaan mitään rahan alkuperästä.
Isoista summista voi tulla kyselyä. Itse olen satunnaisesti tallettanut 100-500e eikä ole kyselty mitään.
Joudut pahimmassa tapauksessa vankilaan jos et pysty antamaan selvitystä rahojen alkuperästä
Ei satunnaisista muutaman sadan euron summista mitään tapahdu. Jos tallettaa usein tai poikkeuksellisen suuria summia niin pyydetään selvitys.
Mulle tuli joskus kirje, jossa piti selvittää rahojen alkuperä. Ei sen kummempaa kuulustelua.
Joo, ekaluokkalaista kuulusteltiin 3 tuntia, kun oli vienyt kympin verran kolikoita säästöpossusta.
Voiko selvitykseen vastata rahojen alkuperäksi: mummo ? Vanhat sukulaiset kun tykkäävät antaa synttäri- ym lahjat käteisenä ja mielellään tallentaisi ne tilille?
Juu. Pankin takahuoneessa agentit kuulustelevat, välillä pyyhkien otsaansa liinalla. Asiakas raudoissa ja valheenpaljastusanturit paikoillaan. Meediokin paikalla. Pankkivirkailija popsii vaahtokarkkia tiskin takana, kourallinen kerralla ja kolaa päälle.
Vierailija wrote:
Voiko selvitykseen vastata rahojen alkuperäksi: mummo ? Vanhat sukulaiset kun tykkäävät antaa synttäri- ym lahjat käteisenä ja mielellään tallentaisi ne tilille?
Kyllä.
AML ( anti money laundring ) vaatii pankki selvitystä rahojen alkuperästä ..jos kyseessä on isommista summista ja on usein tilille panoja.
säästöpossu silloin tällöin ei aiheuta yhtään mitään
Vierailija wrote:
Juu. Pankin takahuoneessa agentit kuulustelevat, välillä pyyhkien otsaansa liinalla. Asiakas raudoissa ja valheenpaljastusanturit paikoillaan. Meediokin paikalla. Pankkivirkailija popsii vaahtokarkkia tiskin takana, kourallinen kerralla ja kolaa päälle.
Tuosta elämyksestä voisi maksa maksaakin.
Vierailija wrote:
Sinun pitää saada mummoltasi kirjallisena lausunto että olet saanut häneltä rahaa. Varaudu tarvittaessa ottamaan mummo mukaan pankkiin
Mulla lukee automaatilla että talletusrajasi on 1000e/kk. Olen itse määritellyt tuon tonnin tunne asiakkaasi-lomakkeeseen, kahden sanan selvennys mistä rahat ovat peräisin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuosta elämyksestä voisi maksa maksaakin.
Lisäksi ne osoittaa naamaa pöytälampulla ja sanovat saksalaisella korostuksella "Zinä vasztaat kysymykziimme!" Yleistä on myös, että pankin agenteista toinen on ns. kiva ja toinen ilkeä.
Riippuu pankista.Nordeassa joutuu herkästi kuulusteluun, mutta S-Pankissa ei kovinkaan helposti.
Näin siis luki tuossa toisessa ketjussa että talletusaitomaatteja ei kannata käyttää.