Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ylemmän sosiaaliluokan äidit imettävät lapsiaan 6-vuotiaiksi asti?

Vierailija
31.12.2006 |

Jokainen päättäköön, että millä asenteella tämän aloituksen ottaa. Tuli vaan mieleen tuosta alemman sosiaaliluokan kiinteiden aloituksesta...:D:D

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sen sanoo järkikin, että ei hyvässä ammatissa toimiva voi päivät pitkät imetellä

Vierailija
2/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, ymmärränkö mitä sillä tarkoitetaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen suurimmista mediataloista on taaperoimettäjä. Kun katsos niitä taaperoita ei imetellä kuten pikkuvauvoja, niin kyllä se onnistuu.

Vierailija
4/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Johan sen sanoo järkikin, että ei hyvässä ammatissa toimiva voi päivät pitkät imetellä

Vierailija
5/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon, sehän on jo luonnnotontakin!

Vierailija
6/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin imetän lapsiani, kunnes he oma-aloitteisesti vieroittuvat. Arvelen sen tapahtuvan viimeistään noin 4-5-vuotiaana. Esikoinen vieroittui hieman alle nelivuotiaana, pienemmät eivät ole vielä vieroittuneet mutta ovatkin vielä tuota nuorempia molemmat.

Käyn töissä imetysten välillä, sillä lapseni ovat jo kymmenkuisena selvinneet ilman rintaa hyvin klo 8-17 työpäivinä. Viikonloppuisin ja lomilla he käyvät kyllä rinnalla päiväsaikaankin silloin tällöin.

Vierailija
7/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet aikuinen ja vanhempi, sinun pitäisi päättää milloin rintaruokinta saa loppua. Lapselta ei voi odottaa samaa tietämystä kuin aikuselta.

Aiheutat lapsiraukoillesi traumoja.

Vierailija
8/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko vaan kauheasti naurattamaan tuo sun kuvaus miten imetät edelleen lapsiasi:XD Mielenkiintosta miten ne lapset sitten itse eriakoihin lopettavat rinnalla käymisen...oma tyttöni kun lopetti sen kerrasta itse 8-kuukautisena.

Vierailija
9/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin eri mieltä. Lapsi pystyy kyllä itse päättämään, milloin hän on valmis luopumaan rinnasta. Jos itse haluan lopettaa ennen sitä imettämisen, tietysti lopetan. On eri asia, jos äiti imettää vastentahtoisesti ja lastaan siksi vihaten pidempään kuin olisi itse halunnut. Se voikin aiheuttaa traumoja molemmille. Sen sijaan yhteisestä sopimuksesta jatkuva imetys, joka päättyy kun lapsi on valmis luopumaan rinnasta, on molemmille tyydyttävä kokemus, joka ei varmasti traumatisoi kumpaakaan osapuolta (ja jopa ehkä korjaa joitain aikaisempia traumoja).

Vierailija
10/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen niin eri mieltä. Lapsi pystyy kyllä itse päättämään, milloin hän on valmis luopumaan rinnasta.

Vierailija
11/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? On tosiaan olemassa joitain lapsia, jotka vieroittuvat itsestään vasta yli 7-vuotiaana. He ovat kuitenkin niin valtavan pieni vähemmistö, että heistä nyt tuskin kannattaa kenenkään kantaa huolta. Maailmassa on valtavasti lapsia, jotka saavat vieroittua itsekseen, ja he vieroittuvat yleensä 2-6-vuotiaina.

Minusta on tosi omituista, että joku kantaa huolta siitä, että joku toinen imettää liian pitkään. Minusta mielekkäämpää olisi miettiä vaikka sitä, miten kaikki äidit saisivat itse valita imetyksensä pituuden, kun tällä hetkellä niin moni joutuu lopettamaan vastoin toiveitaan liian varhain. Tämä todetaan suomalaisessa väitöskirjassa (Leena Hannula).

Vierailija
12/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolmivuotiaana pojan seksuaalisuus alkaa kehittyä ja hän tulee omistushaluiseksi äidistä, näin yksinkertaistaen. Imetyshetki on keino varastaa äiti itselleen isältä, jota poikalapsi kadehtii koska isä on niin taitava. Kasvaakseen " normaaliksi" ja jotta vanhempi-lapsi -suhteiden vääristymiseltä vältyttäisiin pojan pitää hävitä tuo kamppailu isälle, menettää äiti. Jos lasta imettää vielä tuossa iässä, ei lapsi häviä kamppailua vaan voittaa äidin ja mahdollisesti äidin ja lapsen suhde kieroutuu.

Olen joskus taaperoimettäjiltä kysellyt että oletteko huomioineet tätä psykoseksuaalista kehitystä, mutta en vielä ole vastausta saanut. Ovat vedonneet siihen, kun muutkin lajit imettävät niin ja niin pitkään... no joo, mutta esimerkiksi gorillauros tappaa toiset ryhmän urokset, etenkin naisen lapset. Ehkäpä joku taaperoimettäjä tässä ketjussa osaa vastata että miten oidipaalikompleksi on ratkaistu.

Vierailija
13/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-> vuotiaan imettäminen on lapsen hyväksikäyttöä! Esimerkiksi telkusta tuli dokkari, jossa äiti imetti kuusivuotiasta. Lapsi otettiin huostaan, koska oikeus katsoi lapsen olleen hyväksikäytön uhri!

SAIRASTA!!

Vierailija
14/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässäkään imetyksessä ei ole seksiä, ei erotiikkaa, ei hyväksikäyttöä eikä mitään muutakaan tässä suhteessa arveluttavaa. Se on imetystä samalla tavalla kuin pienemmänkin lapsen imetys. Jos imettävän äidin ja lapsen suhteessa on muuten seksuaalista hyväksikäyttöä, se ei johdu imetyksestä eikä imetys ole sen ilmentymä.

Imetys ei estä lasta kasvamasta erilliseksi, eikä se myöskään estä lasta " häviämästä" isälle. Nämä oidipaalikompleksista huolissaan olevat ihmiset ovat varmaan huolissaan myös vieressä nukkumisesta vai?

Vierailija
15/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän luonnossakin emo vieroittaa poikasen tissistä eikä päinvastoin!

Vierailija
16/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitkässäkään imetyksessä ei ole seksiä, ei erotiikkaa, ei hyväksikäyttöä eikä mitään muutakaan tässä suhteessa arveluttavaa.

Ehkä ei äidille, mutta lapselle kyllä on, ihan peruspsykoseksuaalisen teorian mukaan (Freud). Sen mukaan on ihmisiä hoidettu vuosisadan verran, tosin suosio on ollut jo pitkään laskussa mutta kyllä nuo peruspilarit pysyvät edelleen.

Imetys ei estä lasta kasvamasta erilliseksi, eikä se myöskään estä lasta " häviämästä" isälle.

Ei se siitä muutu että väität vastaan ilman perusteita.

Nämä oidipaalikompleksista huolissaan olevat ihmiset ovat varmaan huolissaan myös vieressä nukkumisesta vai?

En ainakaan minä ole paitsi jos vieressä nukkumiseen kuuluu äidin rinnan imeminen. Rinnat ovat varsinkin nykymaailmassa hyvin näkyvästi esillä seksuaalisuuden merkkinä, joten oidipaalikompleksi on sikäli yhä ajankohtaisempi.

18

Vierailija
17/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta ei voi mitään, mulle jo ajatuskin jonkun taaperon saati eskari-ikäisen imettämisestä on oksettava. Hyi yök. En osaa sanoo miksi mut kyl se vaan nostattaa sellasia inhotuksen väreitä pitkin selkäpiitä.

Vähän samanlainen reaktio kuin pettämiseen: jos asiaa järjellä miettii niin ei se siitä kulu, ja onhan tässä itsekin höylätty sinkkuaikoina pitkin ja poikin ja milloin kenenkin kanssa ilman että se merkkas yhtikäs mitään. Miksi se sitten parisuhteessa ois niin merkitsevää... mutta lopulta on päädyttävä siihen tulokseen ettei sitä asiaa voi järjellä ajatellakaan, koska kyllä se pettäminenkin on niin perustavaa laatua oleva juttu että siinä lentää kaikki logiikat jorpakkoon ja reaktio vaan on äärimmäisen primitiivnen- ja kielteinen. Näin se vaan menee, vaikka kuinka yrittäis olla avarakatseinen.

Samaan tapaan voi tota taaperoimetystä rationalisoida, mut silti se vaan herättää inhon tunteita ja puistatusta. Yäääk...!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi