Luetellaan tapoja joilla voi saada hienostuneisuutta arkeensa
Aloitan. Etsi kirpputorilta laadukkaita vanhoja pellavaisia ja puuvillaisia kodintekstiilejä kuten lakanoita ja pöytäliinoja ja kirjailet niihin ompelemalla nimikirjaimesi. Toinen vaihtoehto on että suunnittelet itse suvullesi tunnuksen, esim. jonkun eläinkuvan joka sopii sukuunne tai sukunimeenne ja kirjailet sen tekstiilien kulmaan.
Osta hyvää teetä ja kirpputorilta kauniin posliinikupin josta juot sitä.
Kommentit (106)
Pyyhkii perseensä kunnolla,ja sillon tällön pesasee sen.
Miksi pitäisi esittää hienompaa kuin on? Lähinnä se luo naurettavan vaikutelman ja pistää epäilemään, että itsetunto on heikko ja alemmuudentunto vaivaa.
Vähän sama fiilis tulee keski-!ikäisistä naisista, jotka pukeutuu teinivaatteisiin. Tai matalasti koulutetuista, jotka selittelee, miksei ole opiskellut enempää. Vaivaannuttavaa.
Jokainen on hyvä sellaisena kuin on. Arvostakaa itseänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Juo kahvisi oikeasta kahvikupista. Ei mukeja.
Käytä tarjoiluastioita ja servettejä ruokapöydässä.
Käytä vain mankeloituja lakanoita.
Minä juon päivittäin yhden muorin kanssa pienestä kahvikupista kahvia ja sen arkisempaa ei olekaan.
Noo. Voisitte välillä juhlia ja tempaista sen kahvitilkan kunnon muumimukista.
Vierailija kirjoitti:
Siivotessa voi pitää iltapukua päällä ja tietenkin täysi meikki. Se tekee siivouksesta juhlavaa. Jotain hyvää musiikkia taustalle.
Tosta tuli mieleen erään varakkaan palloilijan vaalea blogivaimo joka kesken yhteistyö-blogi-illallisen jossa yhteistyö-kokki ja yhteistyö-ystäväpariskunnat mukana, alkoi imuroimaan yhteistyö-varsi-imurilla, huom swarovski-kristallein koristellulla sellaisella :D :D :D Varmaan ollut kivaa muilla istua juttelemassa ruuan ja drinkkien kaa, kun eräs alkaa kiertää pöytää huutavan imurin kanssa, punapohjaisissa Louboutin-luksuskengissään ja iltamekossaan!!! :D :D :D :D
Ja tuo ei ole hienostunutta lainkaan.
Tätä ei vissiin ole vielä mainittu: Pitää sanoa että "pieno".
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorilta hienostunutta.... no just joo. Onko muiden mähmimän tuotteen käyttö hienostunutta. Päivän parhaat naurut tälle :D
Ihanaa!!!
Itseasiassa fiksua, sillä tämän päivän uudet vaatteet ja asusteet sisältää niin paljon pahalaatuisia kemikaaleja jotka joutuessaan iholle ja hengitykseen, tuhoavat terveyttä kuin olisivat ihmisille tarkoitettu hyönteismyrkyte suorastaan. Sen vuoksi on parempi ostaa hyväkuntoinen ja jonkin toisen ensin käyttämä vaate tai asuste :)
Jenkit ovat tutkineet noita myrkkyjä, siellä rikkaat kiertelevät vintage storeja ja kirppiksiä. Harva haluaa enää ylimääräisiä myrkkyjä kehoon, ja ihon lähelle kun aiheuttavat hiustenlähtöä, ihottumaa, hermostosairauksia, syöpiä ja muuta.
Vierailija kirjoitti:
Juo kahvisi oikeasta kahvikupista. Ei mukeja.
Juomahifistelijät kokevat, että ohutreunaisesta kupista juoman maku, siis kahvin tai teen, tulee paremmin esille, suutuntuma on erilainen kuin paksusta mukista. Olen samaa mieltä, mulla on ohuesta posliinista tehdyt teekupit teen juontiin. Mukin idea on varmaan, että juoma pysyy lämpimänä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi esittää hienompaa kuin on? Lähinnä se luo naurettavan vaikutelman ja pistää epäilemään, että itsetunto on heikko ja alemmuudentunto vaivaa.
Vähän sama fiilis tulee keski-!ikäisistä naisista, jotka pukeutuu teinivaatteisiin. Tai matalasti koulutetuista, jotka selittelee, miksei ole opiskellut enempää. Vaivaannuttavaa.
News flash sinulle, mutta tänä päivänä ei enää ole mitään "teinivaatteita" eikä "tanttavaatteita", eikä kaavoihin kangistuta. Muoti on kaikille, sama minkä sukupuolinen on niin kaikki voi pukeutua ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
News flash sinulle, mutta tänä päivänä ei enää ole mitään "teinivaatteita" eikä "tanttavaatteita", eikä kaavoihin kangistuta. Muoti on kaikille, sama minkä sukupuolinen on niin kaikki voi pukeutua ristiin.
Juuri näin! Tärkeintä on että vaate istuu hyvin ja on mukava päällä eli sopivan kokoinen. Makkarankuorivaatteet, tai numeroa kahta liian pienet, ovat kamalia eivätkä sovi kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorilta hienostunutta.... no just joo. Onko muiden mähmimän tuotteen käyttö hienostunutta. Päivän parhaat naurut tälle :D
Ihanaa!!!
Itseasiassa fiksua, sillä tämän päivän uudet vaatteet ja asusteet sisältää niin paljon pahalaatuisia kemikaaleja jotka joutuessaan iholle ja hengitykseen, tuhoavat terveyttä kuin olisivat ihmisille tarkoitettu hyönteismyrkyte suorastaan. Sen vuoksi on parempi ostaa hyväkuntoinen ja jonkin toisen ensin käyttämä vaate tai asuste :)
Jenkit ovat tutkineet noita myrkkyjä, siellä rikkaat kiertelevät vintage storeja ja kirppiksiä. Harva haluaa enää ylimääräisiä myrkkyjä kehoon, ja ihon lähelle kun aiheuttavat hiustenlähtöä, ihottumaa, hermostosairauksia, syöpiä ja muuta.
Onhan olemassa luomupuuvillasta ja pellavasta tehtyjä vaatteita. Mutta tuo kemikaaliongelma pitää paikkansa, myös uusissa rakennuksissa. Uusien talojen rakennusmateriaaleista lähteviä myrkkypäästöjä sanotaan alalla "normaaliemissioksi". Haihtuminen kestää 1-3 vuotta.
Ei keinokuituisia vaatteita, eli adidas pois suljettu. :) Muutenkaan en käsitä, miksi ihmiset haluaa pukeutua muoviin.
Vierailija kirjoitti:
Leikkokukista tulee kotiin hienostunut vaikutelma. Ostan yleensä siivouspäivänä tuoreita kukkia ja asettelen ne maljakkoon. Leikkokukat edustavat minulle keski-, jopa yläluokkaisuutta, sillä ajatus siitä, että työväenluokkaiseen lapsuudenkotiini olisi ostettu kaupasta kukkia, oli täysin mahdoton.
60-70 -luvulla maalla ainoat leikkokukat joita näki kodeissa oli tulppaanit ja neilikat. Jouluna joulutähti tai hyasintti.
Laita pikkurilli pystyyn kun tartut kahvikuppiin.
Vierailija kirjoitti:
Opettele hauduttamaan irtoteetä. Käytä alushametta. Lue laatukirjaa välillä sähköisen median sijaan.
Teen kaikki näitä, ja luen kirjoja koko ajan, en ole somessa. Alushameen selitys: en pidä pitkiä housuja vaan aina mekkoja tai hameita, enkä kotosalla pidä hameen alla pikkareita, mukavuussyistä. Alushame toimii pikkareina, vaihdan päivittäin. - Liikaa informaatiota? :)
Minä sanon kaikille, että sukunimeni on Bouquet vaikka se onkin Bucket.
T. Rouva Hyacinth Bouquet
Kivahan se on saada luksusta arkeen. Eikä se ole välttämättä muihin vaikutuksentekemistä, vaan omaksi iloksi. Kangaspöytäliina tuo itselleni iloa, samoin vinyyliäänilevyt ja itse pavuista jauhettu kahvi. Ex-librikset kirjoissa, muutama öljyvärimaalaus ja hyvinvoivat viherkasvit. Ketjussa edellämainittujen seikkojen lisäksi.
Siisti hyväntuoksuinen koti
Ei tavarakasoja tai pursuilevia naulakoita
Keittiön tasot tyhjäksi tarvikkeista
Ei mitään käytännöllisiä, mutta karmean rumia sisustusratkaisuja (vahakankaat, sohvan suojana vilttejä jne)
Ylellinen käsisaippua ja yhteensopivat puhtaat ja pehmoiset pyyhkeet kylppärissä
Laita kahvipöydälle tai olohuoneen tasolle paksuja historiallisia taidekirjoja, elämäkertakirjoja tai muotikirjoja.
Ja jonkun ex-varamissi-somettaja-Siepin tuleva mitä ilmeisimmin huomionhakuinen "elämäNkerta"-ikivalituskirja "yhyyy kaikki on kateellisia mulle ja arvostelee mua ku oon itse Sieppi", ei suinkaan ole tuollainen hienostunut sivistysteos. ; )
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se on saada luksusta arkeen. Eikä se ole välttämättä muihin vaikutuksentekemistä, vaan omaksi iloksi. Kangaspöytäliina tuo itselleni iloa, samoin vinyyliäänilevyt ja itse pavuista jauhettu kahvi. Ex-librikset kirjoissa, muutama öljyvärimaalaus ja hyvinvoivat viherkasvit. Ketjussa edellämainittujen seikkojen lisäksi.
Tuo oman kahvin jauhaminen kahvipapumyllyllä on luksusta, ihana tuoksu täyttää asunnon aamuisin :)))
Ota ja ruppee puhumaan savvoo !