Luetellaan tapoja joilla voi saada hienostuneisuutta arkeensa
Aloitan. Etsi kirpputorilta laadukkaita vanhoja pellavaisia ja puuvillaisia kodintekstiilejä kuten lakanoita ja pöytäliinoja ja kirjailet niihin ompelemalla nimikirjaimesi. Toinen vaihtoehto on että suunnittelet itse suvullesi tunnuksen, esim. jonkun eläinkuvan joka sopii sukuunne tai sukunimeenne ja kirjailet sen tekstiilien kulmaan.
Osta hyvää teetä ja kirpputorilta kauniin posliinikupin josta juot sitä.
Kommentit (106)
Leikkokukista tulee kotiin hienostunut vaikutelma. Ostan yleensä siivouspäivänä tuoreita kukkia ja asettelen ne maljakkoon. Leikkokukat edustavat minulle keski-, jopa yläluokkaisuutta, sillä ajatus siitä, että työväenluokkaiseen lapsuudenkotiini olisi ostettu kaupasta kukkia, oli täysin mahdoton.
Opettele hauduttamaan irtoteetä. Käytä alushametta. Lue laatukirjaa välillä sähköisen median sijaan.
Petaat aamulla sängyn ja laitat kauniiksi koko makuuhuoneen. Vähän sellainen olo joka ilta kuin menisit luksushotellin nukkumaan. Vaatii tietenkin hyvän sängyn ja kauniin sängynpeiton, kauniit tyynyt ja ylipäätään sisustuksen joka viehättää.
Minä toteutan tämän joka päivä, sen jälkeen tapana kun väkivaltainen exä tuhosi yöuneni.
Hyvä ja kohtelias käytös kaikkia kohtaan ilman kenenkään ylenkatsomista.
Ei tönimistä, tungeksimista eikä ohittelua.
Puhtaat kädet ja hyvä hygienia.
Hyväntekeväisyyteen osallistuminen.
Hienostuneisuus syntyy sisältäpäin, pelkkä ulkoinen materia ei sitä luo.
Koristele peräsuolen laskeumasi.
Faith kirjoitti:
Kuuntele klassista musiikkia. Laita vaikka Bachia soimaan kun teet ruokaa tai kun aterioit.
Lue runoja.
Tee itse hienostuneita maukkaita ruokia, esim. paisteja, suklaakohokkaita ja omenastruudeleita. Kata ja tarjoile ateria kauniisti.
Puhu ja kirjoita huoliteltua suomea.
Tuo suvun oman tunnuksen suunnitteleminen oli hauska idea.
Nimenomaan hauska. Tuskin kestän ajatella, minkälaisen tunnuksen tekisi punaniska-persusuku, jotka vihaa naisia ja ulkomaalaisia ja kaikkea tolkullista.
Seiso ja istu suorassa.
Kata kauniisti arkeenkin.
Älä hosu.
Vierailija kirjoitti:
Koristele peräsuolen laskeumasi.
Ja oikeita timantteja jäljitelmien tilalle tamponinnarukoruihin.
Kata pöytään kaapista ne lahjaksi saadut kristallilasit tai kahvikupit. Useimmilla ne ovat kaapeissa joillain vielä omissa tehtaan pakkauksissaan.
Hopeiset ruokailuvälineet ja kahvilusikat käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Opettele hauduttamaan irtoteetä. Käytä alushametta. Lue laatukirjaa välillä sähköisen median sijaan.
Voi hitto kun hyvä idea tuo alushame. Olisin kyllä välittömästi paikkakunnan kylähullu. Farkkuja kun vain pidän...
Siivotessa voi pitää iltapukua päällä ja tietenkin täysi meikki. Se tekee siivouksesta juhlavaa. Jotain hyvää musiikkia taustalle.
Näitä kommentteja kun lukee, huomaa kyllä miten sivistys loistaa poissaolollaan muutamien kohdalla.
Ainahan voi naapurille ja kaupassa muille asiakkaille toivottaa alkepraksi hyvää päivää.
Pysyn erossa persuista ja muistakin moukista sekö mieleltään sairaista.
Vierailija kirjoitti:
Siivotessa voi pitää iltapukua päällä ja tietenkin täysi meikki. Se tekee siivouksesta juhlavaa. Jotain hyvää musiikkia taustalle.
En tiedä miksi mutta tuosta tuli mieleen kun Peggy Bundy päätti siirtyä terveellisempään ruokavalioon ja sekoitteli salaattia rööki hampaissa.
Kirpputorilta hienostunutta.... no just joo. Onko muiden mähmimän tuotteen käyttö hienostunutta. Päivän parhaat naurut tälle :D
Ihanaa!!!
Pikkusormi on pystyssä, koska se kuppi on niin pieni, ettei siihen korvaan mahdu kaikki sormet. Ja minulla ainakin menee tuo sormi siten ihan luonnostaan, ei se mitään hienostelua kyllä ole. Nokkakin nousee ihan arkenakin, jos ei joku asia miellytä. Saman olen havainnut monella muullakin. Ruotsalaisittain taas aika moni täällä puhuu, koska olemme 2-kielinen maa. Itselläkin on ruotsalaisia suvussa.