Luetellaan tapoja joilla voi saada hienostuneisuutta arkeensa
Aloitan. Etsi kirpputorilta laadukkaita vanhoja pellavaisia ja puuvillaisia kodintekstiilejä kuten lakanoita ja pöytäliinoja ja kirjailet niihin ompelemalla nimikirjaimesi. Toinen vaihtoehto on että suunnittelet itse suvullesi tunnuksen, esim. jonkun eläinkuvan joka sopii sukuunne tai sukunimeenne ja kirjailet sen tekstiilien kulmaan.
Osta hyvää teetä ja kirpputorilta kauniin posliinikupin josta juot sitä.
Kommentit (106)
Kuuntele klassista musiikkia. Laita vaikka Bachia soimaan kun teet ruokaa tai kun aterioit.
Lue runoja.
Tee itse hienostuneita maukkaita ruokia, esim. paisteja, suklaakohokkaita ja omenastruudeleita. Kata ja tarjoile ateria kauniisti.
Puhu ja kirjoita huoliteltua suomea.
Tuo suvun oman tunnuksen suunnitteleminen oli hauska idea.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mankeloidut lakanat. Pestyt, silitetyt ja ehjät vaatteet. Klassinen musiikki toki myös.
Kuuntele jazzia iltapäiväkahvia nauttiessasi
Laita vanhat joululaulut soimaan kun leivot joululeipomuksia, kuten vaikka Bing Crosby 'White Christmas'
Tervehdi kauniisti naapureita ja tuttavia, juttele kevyistä aiheista, älä kiroile tai juorua, voit olla hauska muutenkin.
Älä seuraa tositv:tä vaan katso uutiskanavia.
Lähde ulos siististi pukeutuneena.
Kaikki nuo.
*laittaa jazzlevyn soimaan*
Käytä pitsisiä sisäsormikkaita, olisi mummuni sanonut.
Tekemällä ruokaostokset Lidlin sijasta K-Supermarketissa tai Citymarketissa.
Vierailija wrote:
Tekemällä ruokaostokset Lidlin sijasta K-Supermarketissa tai Citymarketissa.
Stockan Herkussa
Tilaamalla ruuat kotiin toimitettuna ja jättämällä Prismakäynnit väliin.
Kahvi ja tee tulee juoda pikkusormi pystyssä. Myös nenä kannattaa pitää suunnattuna lievästi yläviistoon asioidessa kaupassa ja muissa julkisissa paikoissa. Kannattaa opetella puhumaan ruotsalaisella aksentilla, tätä voi käydä harjoittelemassa esimerkiksi Espoolaisissa putiikeissa.
Hienostuneisuutta saa hieromalla laventeliöljyä genitaalien alueelle. Todella hienostunut tuoksu.
Netistä joskus huomasin, että meidän suvun nimelle on jo joku ulkomailla suunnitellut vaakunan, ilmeisesti joku itse tehty kuva sekin. En kyllä ikinä kehtaisi sellaista käyttää, kun kysymys ei ole aatelisesta suvusta.
Yöpaidan voisi vaihtaa johonkin parempaan kotiasuun, niin tulisi hienostuneisuutta lisää arkeen.
Eihän täällä ollut kuin nimikirjailu ja pitsormikkaat jotain erilaista ja hienostunutta. Kaikki muut ihan arkista suomaan junttien jälkeläisten peruskauraa.
Ei Suomessa voikaan olla hienostunut kuin kotonaan. Jopa juhlissa on nykyään yliampuvasti pukeutunut, jos on laittanut kunnon juhlavaatteen.
Vaikka kuinka olisi köyhä, työtön tai muuten heikommassa asemassa, siisteys ja hyvä käytös ei maksa ja luo ihmisestä paremman vaikutelman.
Vierailija wrote:
Juo kahvisi oikeasta kahvikupista. Ei mukeja.
Käytä tarjoiluastioita ja servettejä ruokapöydässä.
Käytä vain mankeloituja lakanoita.
Minä juon päivittäin yhden muorin kanssa pienestä kahvikupista kahvia ja sen arkisempaa ei olekaan.
Juo kahvisi oikeasta kahvikupista. Ei mukeja.
Käytä tarjoiluastioita ja servettejä ruokapöydässä.
Käytä vain mankeloituja lakanoita.