Milloin aiot juoda vuoden ensimmäisen glögikupillisen, saa olla alkoholitonta tai alkoholipitoista?
Itse juon tuossa marraskuun puolivälissä glögiä ja alkoholitonta.
Kommentit (26)
Join pari viikkoa sitten.
Oli alkoholiton vaalea glögi.
En juo glögiä koskaan. Turha juoma ja kertyy vyötärölle.
Viime viikolla join alkoholillisena sekä kylmänä, ettei vaan alkoholit haihdu pois.
Edellisviikonloppuna join jo. Alkoholitonta oli.
Join eilen hautausmaakävelyllä alkoholitonta vaaleaa glögiä. Ja tänään söin ensimmäisen joulutortun.
Jouluaattona, en juuri glögistä välitä.
Tuossa lokakuun puolivälissä meni.
Meille kertyy alkoholipitoisia glögipulloja lahjoina. Ne ovat hyvän makuiset mökillä maaliskuusssa, jolloin on vielä lunta maassa ja voi sytyttää pihalle nuotion illalla. Sitten lämmittää puuhellalla glögin ja kittailee sitä nuotion äärellä. Jotenkin makea kuuma juoma joulun alla ei maistu sisätiloissa yhtään.
Paripäivää sitten ikeassa tarjosivat glögiä ja sydän pipareita, molemmat olivat erinomaisia ja köyhälle sopivan hintaisia herkkuja, eli ilmaisia...
En aio juoda. Glögi on pahaa. Mutta jos joku alkoholillista tarjoaisi, niin joisin silti. Mutta tuskin näin käy.
Tänään avasin glögikauden ja maistelin muutaman piparinkin ensimmäisen päivän kunniaksi. Tästä se joulun fiilisteleminen taas lähtee käyntiin! 💫✨
Oon jo 3 viikkoa juonu lähes joka ilta😁 mun ja lapsen herkkua😊
En ole suunnitellut vielä. Tuskin tänä vuonna kuitenkaan.
Jouluaattona yhden kupillisen. Se riittää.
Oon jo juonut montakin mukillista.
Glögi on ihanaa ja kuuluu syksyn sekä talven luontoretkiini, joskus muutama viikko sitten join ensimmäisen lasillisen. Alkoholia juon muuten, mutta glögistä pidän alkoholittomana. Joskus olen kesälläkin keitellyt mausteista ja mehusta glögiä.
1. adventtina