Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahoitinko mieleni teidän mielestä turhaan? Äitini ja siskoni kommentista. ov

Vierailija
31.12.2006 |

Meille syntyi kaksoset ja päätimme jo odotus aikana miehen kanssa, että lapsista tulee Väinö ja Martta, koska meillä oli sellainen tunne koko ajan, että tulokkaat on tyttö ja poika.

Laitoimme myöskin sukulaisille tekstarin vauvojen syntymän jälkeen tyyliin; Kaksosemme Martta ja Väinö näkivät päivänvalon tänään klo XXXXX.

Olimme joulun vietossa äitini luona ja hän kysyi meiltä, että olimmeko me ihan tosissamme noista nimistä ja me vastasimme, että kyllä. Ne ovat ne lopulliset nimet. Pojasta tulee Väinö Juhana ja tytöstä tulee Martta Inkeri. Äitini sitten alkoi nalkuttamaan, että Väinöstä tulee mieleen joku kahjo sukulaissetä tai tuttavamies, josta en ole koskaan kuulutkaan. Ja Martta taas tuo mieleen mammani, joka oli kyllä aika erikoislaatuinen täti, mutta hän oli kylläkin karjalainen. Ja äitini aikoo kutsua poikaa JUSSIKSI.

Menimme sitten joulupäivänä siskoni luokse ja hän kysyi myöskin samaa, ollaanko me ihan tosissaan noista nimistä. Ja alkoi hirnumaan Martta nimen kuulleessaan. Se oli siis niin lähellä etten mä avannut suutani ja sanonut pari valittua sanaa hänen lastensa nimistä.

Myös siitäkin on saanut kuulla koko ajan, että miksette kasta lapsia. No ei kasteta, koska emme kuulu miehen kanssa enää kirkkoon.

Mä kyllä vedin hieman herneitä nenään siskoni ja äitini takia. Tyttö näyttää niin Martalta kuin olla ja voi. Yhtä tomera.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei janikaa, jessicaa, nikoa tai jereä vaan kuten sanoin, kauniita KAUAN allakassa olleita nimiä.

4

Vierailija
22/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei janikaa, jessicaa, nikoa tai jereä vaan kuten sanoin, kauniita KAUAN allakassa olleita nimiä.

4

Kas kun sun kakaras ei ole Pirkko, Sinikka, Uolevi, Yrjö ym. muut karmeudet. Kun et kehtaa paljastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoinhan jo, etten aiokaan niitä täällä paljastaa.

4

Vierailija
24/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pahastuisin tuollaisista kommenteista (sekä muutamista tässä ketjussa esitetyistä). Kastamattomuudesta kommentoiminen kertoo lisäksi, etteivät henkilöt oikeasti kykene ajattelemaan asiaa omilla aivoillaan. Miksi ihmeessä lapset kastettaisiin, jos vanhemmatkaan eivät kuulu kirkkoon? No, tätä olen valmistautunut kuulemaan sitten aikanaan omalla kohdalla, koska harva oikeasti ajattelee kastetilaisuutta seurakuntaan liittämisenä - siinä nähdään vaan suloinen perherituaali, jonka tarkoitus on muka lapsen nimeäminen...

Vierailija
25/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sanoinhan jo, etten aiokaan niitä täällä paljastaa.

4

Vierailija
26/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska saa paskaa niskaan.

4

Vierailija
27/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koska saa paskaa niskaan.

4

Vierailija
28/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan vaan nimiä martta ja väinö :D ja inhoan niitä edelleen vaikka kuinka väännät :D

4

Vierailija
29/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lasten nimeäminen on sellainen asia, johon kenenkään perheen ulkopuolisen ei pidä mennä KYSYMÄTTÄ kommentoimaan yhtään mitään.

Meilläkin eräs (vähän kaukaisempi) sukulainen nosti äläkän toisen lapsemme nimestä, eikä meinannut ensin millään hyväksyä antamaamme nimeä. Meni melkein kaksi vuotta ennen kuin lapsen nimi oli kirjoitettu kortteihin tms. oikein. Itse pysyimme asiassa tiukkana, ja korjasimme joka kerran, kun hän kutsui lasta väärällä nimellä. Teimme myös tiettäväksi, että nimestä päättäminen on meidän vanhempien tehtävä, eikä siihen ole kenelläkään muulla mitään sanottavaa.

Vierailija
30/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

inhoan vaan nimiä martta ja väinö :D ja inhoan niitä edelleen vaikka kuinka väännät :D

4

Vierailija
31/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo nyt vaan sattuvat olemaan ne meidän mielestä kauneimmat nimet, mitkä maa päällään kantaa.

ap

Vierailija
32/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole lukenut kastetut palstoja. Täällä on mun mielestä hyvä sanoa mielipiteensä ja sitten joku psykopaatti saa siitä tuollaisen pakkomielteen :D

4

Vierailija
33/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä voi kirjoittaa myös aiheen ulkopuolelta.

Vierailija
34/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Enkä ole lukenut kastetut palstoja. Täällä on mun mielestä hyvä sanoa mielipiteensä ja sitten joku psykopaatti saa siitä tuollaisen pakkomielteen :D

4

Vierailija
35/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
36/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On he sitten nimivalinnoista mitä mieltä tahansa niin nimet ovat teidän valintanne, samoin lapset ovat tiedän, ei heidän. Itse en edes voisi kuvitella sanovani siskolleni mitään pahaa hänen lastensa nimistä (tosin ei niissä olekaan). Tutun lapsilla on järkyttävät nimet mun mielestäni, mutta en ole siitäkään maininnut mitään. Se on heidän asiansa.

Meillä tuli vähän päinvastaista kommenttia kun esikoisen nimi paljastui. Kun nyt on just nämä " vanhahtavat" nimet muotia (kuten Väinö ja Marttakin mun mielestä on) niin meille sanottiin, että " hyvä kun ette pistäneet lapselle niitä ikivanhoja nimiä" . En tullut edes ajatelleeksi asiaa silloin.

Ja onnittelut kaksosista!

Vierailija
37/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta lukenut tätä keskustelua ja mun mielestä sun kommentit menee yli. On aika ala- arvoista käytöstä perheen äidiltä. Mun mielestä jokainen voi olla erimieltä asiasta mutta tarviiko turhaa tulla kommentoimaan asialla joka voi toista ihmistä loukata. Ei sun ole pakko tykätä niistä mutta tarviiko niitä tulla tänne kirjoittamaan ja tahalleen ap loukkaamaan vielä enemmän. Aikuistu hyvä ihminen...

Vierailija
38/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sen verran aiheen vierestä, että antamasi nimet ovat aivan ihanat!

t: Taiston äiti

Vierailija
39/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

martta ja vaino ovat kauniita nimia.

btw tunnen myos tosi kauniin pikkutyton nimelta nico.

Vierailija
40/40 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani haukkuivat ensi alkuun esikoisemme ja kuopuksemme nimet. Ehdottelivat muita nimiä vielä monta viikkoa sen jälkeen kun olimme nimet julkistaneet. Sittemmin ovat tottuneet niihin ja kehuneet itseasiassa nimiä kauniiksikin jo. Uskon ap että äitisi tottuu nimiin ja kun hän alkaa rakastaa lapsenlapsiaan, alkaa myös pitää heidän nimistään.