Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse
Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään
Kommentit (785)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä toi yksi sekoilee työmarkkinatiåuesta, 700 euron vuokrasta ja lämmityskuluista. Kolmio kerrostaloasunnossa, vastike noin 200 sisältää lämmityksen, veden ja autopaikan.
Juu, mutta putkiremonttivastikkeeseen ei saa toimeentulotukea ja vakuutus ei korvaa vanhoja putkia.
Minähän sen putkiremontin maksan, käteisellä nääs. Ei baikuta vastikkeeseen. Miksi laittaisin lapseni maksamaan kallista vastiketta ja myöhemmin perintöveroa niistäkin rahoista, jotka olisin voinut käyttää putkiremppaan.
Kerrostalossa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä toi yksi sekoilee työmarkkinatiåuesta, 700 euron vuokrasta ja lämmityskuluista. Kolmio kerrostaloasunnossa, vastike noin 200 sisältää lämmityksen, veden ja autopaikan.
Juu, mutta putkiremonttivastikkeeseen ei saa toimeentulotukea ja vakuutus ei korvaa vanhoja putkia.
Minähän sen putkiremontin maksan, käteisellä nääs. Ei baikuta vastikkeeseen. Miksi laittaisin lapseni maksamaan kallista vastiketta ja myöhemmin perintöveroa niistäkin rahoista, jotka olisin voinut käyttää putkiremppaan.
Kerrostalossa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista myös.
Asumistukea leikataan ja vuokralaiset lähtee ja jos sijoittajalla ei ole fyffeä niin
Ja moni perhe ei pysty maksamaan yhtiölainojaan ja vastikkeitaan, kun ansiosidonnaista ja asumistukea ja soviteltua päivärahaa leikataan.
Tässä teillä nuorilla on enemmän pähkäiltävää kuin pienien eläkkeiden leikkauksissa.
Nina Malm (sd) painottaa, että erityisen kipeästi Orpon hallituksen päätökset iskevät nuoriin, joilla on koko työura edessä.
Mahtavatko ministeri Meri ja muut perussuomalaiset muistaa, että heidän politiikkansa seurauksista ei kärsi kasvoton ay-liike, vaan tavallinen suomalainen työntekijä. Erityisen huolissani olen nuorista, joiden osaamiselle ja työpanokselle on huutava tarve. Millaiseksi suomalainen työelämä on muovautumassa heille, jos jatkossa joutuu pohtimaan sitä, menettääkö työn vain sen takia, että pärstäkerroin ei työnantajaa miellytä? Tai uskaltaako jäädä kotiin lepäämään migreenin iskiessä? Jos siihen siis ylipäätään on varaa sairaussakon uhatessa. (Demokraatti)
"Rivitalon ostajalle järkytys: 3-9 miljoonan remonttitarve tuli täysin puskista"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset takaisin töihin!
Kun nyt ensiksi sinut ja kaltaiseksi määrätään töihin.
Sanoo rotta, jolle tuntuu ihmeelliseltä että jotkut käyvät ihan oikeasti töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisen on helppo mennä töihin, kun eläke tulee tilille joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo.
Mä tein viime talvena 6 kuukauden sijaisuuden ja odotin sen jälkeen ansiosidonnaista 2 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitetaanko tässä niitä 20-vuotiaita eläkeläisiä?
Ei kun kaikkia eläkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisen on helppo mennä töihin, kun eläke tulee tilille joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo.
Mä tein viime talvena 6 kuukauden sijaisuuden ja odotin sen jälkeen ansiosidonnaista 2 kuukautta.
Ahneen toiveajattelua. Tietenkään et saisi eläkettä samaan aikaan kun menisit takaisin ansaitsemaan eläkkeesi.
"Jo 2000 - luvun taloissa putkiremontteja.
" Vanhat valurautaputket on paksumpia kuin uudet"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneen toiveajattelua. Tietenkään et saisi eläkettä samaan aikaan kun menisit takaisin ansaitsemaan eläkkeesi.
Onko sun lapsi säästänyt 2 kuukauden asunto ja ruokarahat jos se saa irtisanomislapun. Lama on alkamassa.
Vituttaa maksaa eläkettä kun tasantarkkaan tietää että ne rahat menee nykymummoille ja todennäköisesti 40v päästä itse ei saa paskaakaan eläkkeellä vaan täytyy tosissaan alkaa säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun lapsi säästänyt 2 kuukauden asunto ja ruokarahat jos se saa irtisanomislapun. Lama on alkamassa.
Mitä minun asiani sinulle kuuluvat? Tässä on kuule vaikka mikä ollut alkamassa jo useita vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa maksaa eläkettä kun tasantarkkaan tietää että ne rahat menee nykymummoille ja todennäköisesti 40v päästä itse ei saa paskaakaan eläkkeellä vaan täytyy tosissaan alkaa säästää.
Pitää vaan toivoa että kuolevat äkkiä pois.
"Asukkaat voivat joutua maksamaan naapuriensa lainoja"
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään. Työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa ja joutuu maksamaan vielä naapureiden yhtiölainoja.
"Pankit eivät ole ottaneet yhtiölainoja huomioon stressitesteissä"
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa ansiosidonnaisset, sovitellut päivärahat ja asumistuet ja naapurit pääsevät maksamaan velkoja.
Ihanaa mummolle joka saa 1000 netto eläkettä ja pitäisi lääkkeitäkin ostaa.
Vuokraa saa nostaa vain kerran vuodessa sopimuksessa olevalla prosenttimäärällä ja vuokralainen voi sanoa adjöö ja muuttaa pois. Ei ole vastuuta naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista.
Jos kerrostalo menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
On kyllä v-mäistä, jos asunto lähtee ja jää 200 000 asuntovelkaa. Eli maksat vuokraa ja velkaa.
Rikkaille eläkeläisille jäi tämä raippavero voimaan. Minusta eläkeläiset on rahansa ansainneet ja työnsä tehneet. Nyt on nuorten vuoro tehdä työtä ja tienata.