Minä olen tummaihonen, ja koen olevani 100% suomalainen
Todistakaa minut vääräksi. On myös vaalea suomalainen tyttöystava, ja minun kansalisuus on Suomi.
-Mehdi
Kommentit (29)
Vierailija wrote:
Sinulla voi ehkä olla Suomen passi mutta se ei tee sinusta Suomalaista etkä koskaan tule myöskään Suomalainen olemaan.
Sinä vääräsä, Suomen armeijan olen myös käynyt ja olen alikersantti. Sodassa minä komenta sua. Lisaksi olet rasísti.
Vierailija wrote:
Sinulla voi ehkä olla Suomen passi mutta se ei tee sinusta Suomalaista etkä koskaan tule myöskään Suomalainen olemaan.
-
Kyllähän voimassa oleva Suomen passi tekee AP:stä juurikin Suomalaisen. Jos persua ei miellytä nykyiset kansalaisuuteen liittyvät lait ja asetukset, niin siitä vaan tekemään lakialoite eduskunnalle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sinä vääräsä, Suomen armeijan olen myös käynyt ja olen alikersantti. Sodassa minä komenta sua. Lisaksi olet rasísti.
Jos kirjoitukseni on rasismia niin olen ehdottomasti rasisti ja erittäin ylpeä siitä.
Suomen passin omistaminen ei tee eikä voi tehdä kenestäkään Suomalaista vaan geenit määrittävät jokaisen kansalaisuuden.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
-
Kyllähän voimassa oleva Suomen passi tekee AP:stä juurikin Suomalaisen. Jos persua ei miellytä nykyiset kansalaisuuteen liittyvät lait ja asetukset, niin siitä vaan tekemään lakialoite eduskunnalle.
Mikähän sinun ÄO mahtaa olla?
Ja jos sinä teet geenitutkimuksen itsellesi, varmaankin huomaat sitten että oletkin pääosin Unkarilainen. Noita ollaan tehty ja aika moni saanut todeta olevansa korkeintaan 5-prosenttisesti Suomalainen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos kirjoitukseni on rasismia niin olen ehdottomasti rasisti ja erittäin ylpeä siitä.
Suomen passin omistaminen ei tee eikä voi tehdä kenestäkään Suomalaista vaan geenit määrittävät jokaisen kansalaisuuden.
Geenit määrittävät etnisyyden ja sitä ei voi muutta, mutta kansalaisuus on sopimusasia. Se, tarkoittaako suomalaisuus etnisyyttä vai kansalaisuutta vai sekä että on määrittelykysymys.
Ei, geenit eivät määritä jonkun kansallisuutta. Kansallisuus viittaa yksilön ja valtion väliseen oikeudelliseen suhteeseen. Se on poliittinen ja oikeudellinen käsite, joka myöntää yksilölle tietyt oikeudet ja velvollisuudet valtion sisällä, kuten oikeuden äänestää, työskennellä ja asua kyseisen valtion rajojen sisällä. Kansallisuus saadaan yleensä syntymällä maan alueella, sen kansalaisten jälkeläisenä tai naturalisaation kautta.
Geenit voivat kuitenkin antaa tietoa yhden esivanhempien ja maantieteellisestä alkuperästä. Geneettisen testauksen avulla on mahdollista saada karkea arvio siitä, missä jonkun esivanhemmat ovat saattaneet asua. Nämä arviot voivat viitata alueisiin tai väestöihin, mutta ne eivät viittaa tiettyihin nykyaikaisiin poliittisiin rajoihin tai kansallisuuksiin.
On myös syytä huomata, että nykyaikaiset kansakunnat ovat tyypillisesti monimuotoisia ja voivat olla monien eri etnisten, kielellisten ja uskonnollisten ryhmien koti. Esimerkiksi jollakin voi olla geenejä, jotka jäljittävät tiettyyn alueeseen Aasiassa, mutta hän saattaa olla Euroopan maan kansalainen, koska hän on syntynyt siellä tai hänen vanhempansa olivat kyseisen maan kansalaisia.
Yhteenvetona, vaikka geenit voivat tarjota vihjeitä sukututkimuksesta ja maantieteellisestä alkuperästä, kansallisuus on erillinen käsite, jonka määrittävät oikeudelliset ja poliittiset tekijät.
Olet suomalainen jos sinun isäsi ja äitisi ovat syntyneet Suomessa sinulla voi olla silti tummat juuret ovathan romaanitkin suomalaisia vai onko vähän eri asia 😬
Kaikenlaisia hulluja suomestakin näköjään löytyy. Siis ihan kantasuomalaisia. Ihmettelen.
Onko teidän mielestänne Jari Litmanen suomalaisen näköinen? Silti se vaan on suomalainen. Jotkut ketjun vastaajista ovat jo lähellä 40-luvun rotuoppeja. Liittykä sitten RKP:hen, sehän on perustettu noilla rotuopeilla.
Miksi tämä aloitus on seksi-palstalla :D
Minulle on ok, ihmettelen silti provosoivaa aloitusta, mikä on motivaatiosi asiassa?
Vierailija wrote:
Miksi tämä aloitus on seksi-palstalla :D
-
Koska Mehdillä on varmaan iso. Ja blondi suomalainen tyttöystävä.
Olen minäkin Italian kansalainen mutta en ikinä sanoisi olevani italialainen tai kokevani itseäni sellaiseksi.
Riitta48
Vierailija wrote:
Ja jos sinä teet geenitutkimuksen itsellesi, varmaankin huomaat sitten että oletkin pääosin Unkarilainen. Noita ollaan tehty ja aika moni saanut todeta olevansa korkeintaan 5-prosenttisesti Suomalainen.
Unkarilaiset ovatkin valkoihoisia.
Vierailija wrote:
Onko teidän mielestänne Jari Litmanen suomalaisen näköinen? Silti se vaan on suomalainen. Jotkut ketjun vastaajista ovat jo lähellä 40-luvun rotuoppeja. Liittykä sitten RKP:hen, sehän on perustettu noilla rotuopeilla.
Litmasta onkin ulkomailla kutsuttu eskimoksi😂
Tässä todisteet;
Todistakaa väite vääräksi. On myös vaalea suomalainen tyttöystävä, ja minun kansallisuus on suomalainen.
On suomen jalkapallomaajoukkueessa tummaíhoinen pelajaa nykyään. Get over it, persut.
Okei, todistan: olet väärä.