Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaavastai; oletko tavannut koskaan ns. tyhmää ihmistä? Mistä päättelit ihmisen olevan tyhmä?

Vierailija
30.12.2006 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään nimimerkin, joka arvostelee ihmiset ulkomuodon perusteella, ei-menestyviksi, rumiksi jne. Todellista tyhmyyttä ja ko nainen on vielä äiti!

Vierailija
2/37 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättelen tämän siitä että naisella ei ole minkäänlaista logiikan tajua, ei minkäänlaista suhteellisuuden tai yhteyksien tajua, joka paikassa huutaa omia yksipuolisia näkymyksiiän besserwisserinä ja loukkaantuu jos joku sanoo että on muitakin mahdollisuuksia nähdä asia.

Ja kerran se istui mun sohvallani ja paasasi kuolemanrangaistuksen puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaaälyisyyttä. Itse käynyt mukautetun peruskoulun ja sen huomasi todella kirjeissä. Ei tiennyt minä vuonna Suomi itsenäistyi.

Vierailija
4/37 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen nyt vain näkee ulkonäöstä, katseesta ja viimeistään puhetyylistä.

Vierailija
5/37 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millloin oli talvisota. Jatkosodasta puhumattakaan... Jotain yleissivistystä pitäisi olla. Tyhmyyttä osoittaa myös se, että ei osaa käyttää pilkkuja eikä tiedä milloin on yhdyssana....

Vierailija
6/37 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuna päänä huutamassa joka paikassa omia mielipiteitään. Ei kykene keskustelemaan mistään tavallisista päivän uutisaiheista, vaan ainoastaan ns. skandaaleista ja tangoprinsessoista. Ja lukematon määrä muita ominaisuuksia.

Vierailija
7/37 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan oppinut autokoulussa vaadittuja asioita, joten ei saanut ajokorttia (vaikka yritti), ei myöskään päässyt etenemään McDonaldsissa, koska " vuoropäällikkötesti" oli liian vaikea. Hän ei kerta kaikkiaan _osannut_ lukea, eikä ymmärtänyt lukemaansa.

Emme seurustelleet kauaa. Poika oli kyllä hyvin sympaattinen.

Vierailija
8/37 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänhän tietää kaikesta kaiken ja on aina oikeassa... Koulutukseltaan tarjoilija, mutta tuskinpa sillä on väliä - perheessämme/suvussamme on sekä vähänkoulutettuja että korkeasti koulutettuja ihmisiä, mutta tämä tapaus suhtautuu yhtä alentuvasti kaikkiin.

Puren huulta ja hymyilen kohteliaasti.

Vierailija
9/37 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapaus on jäänyt mieleeni.

Ihan minulle tuntematon nainen (joku kaverin kaveri tms) ajautui jostain syystä keskusteluun kanssani, ja mitä tahansa sanoin hän toljotti suu auki ja kysyi " miks?" . Varmaan valehtelematta 25 kertaa hän kysyi tuon kysymyksen kun vaikkapa sanoin, että " Juu, tänäähän on näköjään paljon ihmisiä liikkeellä, kun on parkkis näin täynnä" " -Miks?" .

En voi sille mitään, mutta kyllä jäi vähän höpsö kuva siitä ihmisestä, vaikka en sen kummemmin tunnekaan...

Toinen oli entinen poikaystäväni joka ei osannut aakkosia, saati nimetä Suomen presidenttiä.

Vierailija
10/37 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei siis yksinkertaisesti oppinut, vaikka se lukemis-osuus jätettiin pois. Hän ei myöskään ollut käden taidoissa hyvä.

Hänellä oli todella hyvä sydän ja hän oli symppis, mutta aivan tohelo. Ei hän ymmärtänyt sitäkään, miksi rahat ei riitä, vaikka on töissä (= osti osamaksulla, muttei tajunnut sitä, että olisi pitänyt seurata menoja).

Se lukeminen ei ollut ainoa ongelma, yksinkertaistenkin asioiden oppiminen vaikutti mahdottomalta.

Vierailija
11/37 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään ei vaikuta.

Vierailija
12/37 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mä olen muuten tosi sosiaalinen enkä jännitä esiintymistä, saatan esim. pelatessa jännittää niin, etten meinaa muistaa vastausta kysymyksiin, jotka normaalisti tietäisin. Tätä eivät varmasti edes tutut tiedä. Hirveät suorituspaineet vaikuttaa fiksulta, niin varmaan vaikutan toisinaan tyhmemmältä kuin olen.

Vierailija
13/37 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain ihmisiä mitkä ajattelvat eritavoin.

Toisille asiat on helppo sisäistää toisten ei mutta tyhmiä.... ei niitä ole.

On vain lauma ihmisiä eri tavoin ajattelievia.

Vierailija
14/37 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mitä kuuluukin on hänelle liian vaikea kysymys, ainakin nopeasti vastattavasti. Hän saattaa kysyä että ai miten niin mitä kuuluu. Sosiaalisesta jutustelusta hän ei tajua pätkääkään, eikä hänen kanssaan vieraat henkilöt kovin kauaa tuttavuutta yritä tehdäkään."

Minä olen " virallisesti" älykäs eli siis mensan jäsen (mikä ei sinänsä liity tähän) mutta vihaan yli kaiken turhanpäiväistä jutustelua joka ei johda mihinkään!

Voisin vastata kysymykseen juuri noin. Sen sijaan voisin keskustella kanssasi filosofiasta, matematiikasta, luonnontieteistä ja historiasta jos sinulla on antaa jonkinlaista " vastusta" .

Olenko siis tyhmä?

Vierailija
15/37 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. mulla on sairas poika, joka ei osaa kirjoittaa, lukea eikä varmaan tule saamaan ajokorttiakaan. Toisissa asioissa kuitenkin nokkela kuin mikä.

Vierailija
16/37 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on 20 vuotta aikaa ja olin itse 13 vuotta. Muistan kuitenkin " tapauksen" .

Vierailija
17/37 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellätkö sen tyhmyydeksi? Itse en ole sosiaalisesti kovin lahjakas, en ujo, mutta kanssakäyminen ihmisten kanssa ei ole aina helppoa. Tyhmä en ole kenenkään mielestä, paisi ehkä " sosiaalisesti tyhmä" mutta se on vain yksi älykkyyden osa- alue.

T: todennäköinen asperger- aikuinen

Vierailija
18/37 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en minä ole sanonut, että se miks-henkilö oli mitenkään vammainen. Mielestäni muuten kyllä ihan terve... Kyllä hän puhui muutakin kuin vain sitä yhtä sanaa, mutta kaikkeen mitä minä sanoin hän vastasi tuolla kysymyksellä.

Vierailija
19/37 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itse asiassa ihan hyvät välit, koska en voi suhtautua anoppiin siten kuin normaaleihin ihmisiin suhtaudutaan (ts. en voi loukkaantua hänen kommenteistaan, koska tiedän oikeasti, ettei hän kerta kaikkiaan ymmärrä). Anoppi on taidoiltaan ja tietämykseltään jota kuinkin huonosti koulunsa käyneen 12-vuotiaan tasolla ja täysin tästä ajasta irrallaan: ei osaa käyttää pankkiautomaattia saati cd-soitinta, vaikka kymmeniä kertoja opastettaisiin kädestä pitäen, kirjoittaa täsmälleen samalla tavoin kuin on 50 vuotta sitten koulussa oppinut (piirtää jokaisen kirjaimen erikseen - postikortin kirjoittaminen vie ikuisuuksia).

Anopin käsityskyky ei riitä käsittelemään vähääkään monimutkaisempia asioita. Noloja tilanteita tästä seuraa lähinnä silloin, kun anoppi " oikaisee" vähän mutkia suoriksi - kun mieheni kävi yliopiston PÄÄSYKOKEISSA, anoppi ilmoitti koko suvulle miehen PÄÄSSEEN yliopistoon! Kiva vastata onnitteluviesteihin, varsinkin, kun paikka ei pääsykokeen perusteella irronnut. Anoppi ei myöskään vieläkään tajua, missä mieheni on töissä, vaikka monta vuotta on yritetty takoa päähän. Hyväntahtoinen anoppi kyllä on, mutta pakko vaan sanoa - tyhmä kuin saapas.

Vierailija
20/37 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pärjännyt koulussa ja se harmittaa kovasti, työpaikka löytyy ja pidän työstäni kyllä valtavasti. Joskus vain tuntuu, että haluaisi kurkottaa kuuhun vaikka tietää, ettei vaan kapasiteetti riitä.

Turha sanoa minulle, että ihminen pystyy mihin vaan jos haluaa. En pysty! Koulussa en opi, teoria aivan hepreaa. Käytännössä opin kun näytetään miljoonatta kertaa ja puhutaan kuin 2vuotiaalle.

Tyhmyydestä kärsin siis itsekin, ei pelkästään kanssaihmiset.