Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva syntyy parin viikon päästä, mutta mulla on kaikki tunteet hukassa (paitsi ahdistus).

Vierailija
30.12.2006 |

Kun laittelin tässä vauvalle vaatteita valmiiksi en tuntenut yhtään mitään. Olen kyllä kiintynyt vauvaan, mutta tuntuu että olisi helpompaa jos se pysyisikin mahassa. Tuntuu etten jaksakaan sitä elämän muutosta jonka vauva tuo ja tunnen siitä huonoa omaatuntoa. Mietin vain olinko hullu kun lähdin uudestaan tähän rumbaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saisit jo etukäteen apua etkä sairastuisi synnytyksen jälkeiseen masennukseen.

Vierailija
2/3 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelemaan terkan tai oman miehen kanssa. Toisaalta tuossa vaiheessa en itsekään muista et olisi ollut mitään suuria tunteita suuntaan tai toiseen. Olo oli niin hankala et toivoi vaan et se loppuis mutta en kuitenkaan erityisesti odottanut et vauva syntyis ja pääsisin hoitamaan sitä. Ja synnytyksen jälkeen ei mulle ainakaan heti tullut mitään suurta rakkautta vauvaa kohtaan, toki sitä hoidin ja hoivasin mutta kyllä siihen kiintymiseen meni aikaa. Ja synnytyksen jälkeen tarkkana masennuksen kanssa, se voi alkaa jo raskausaikana. Pidä itsestäsi hyvää huolta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään viranomaisten kanssa. (ehkä oon vainoharhainen, ehkäpä en)

Sivele tunnealuetta lämpimällä kädellä, pyöritä myötäpäivään. Tunnealue on kurkunpään ja rintalastan alakärjen puolivälin paikkeilla. Ajattele tai sano " sinä olet arvokas ja rakas."

Koska Sinä OLET arvokas, ja rakas, vaikka taisit sen vähäksi aikaa unohtaa.

Rakkauden ja turvallisuuden tunne vaihtelee ja joskus ahdistus pääsee vallalle, mutta hoitamalla siitä paranee. Vauvaakaan ei ehkä heti osaa rakastaa kun hän syntyy, mutta häntä pitää hoitaa hellästi jotta hänen hermostonsa kehittyy normaaliksi. Rakkauden tunne häntä kohtaan lisääntyy ajan myötä.