Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko myöhäistä raskaushaave 41-vuotiaalla naisella?

Vierailija
31.10.2023 |

Onko raskaushaave myöhäistä 41-vuotiaalle naiselle? Kokemuksia kaipaan

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Krista Kiuru ollut 47 ?

Vierailija
22/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myöhäistä mutta hommiin pitää ryhtyä tässä kuussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu henkilöstä täysin. Suomessa on joku saanut lapsen jopa 51-vuotiaana mutta 38 ikävuoden jälkeen mahdollisuus tilastollisesti tippuu jyrkästi.

Vierailija
24/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Riippuu henkilöstä täysin. Suomessa on joku saanut lapsen jopa 51-vuotiaana mutta 38 ikävuoden jälkeen mahdollisuus tilastollisesti tippuu jyrkästi.

Tilastot on tilastoja

Yksilöt yksilöitä

Yrittämistä ei kannata lopettaa!!!

Tilasto ei kerro yksilöstä mitään

Vierailija
25/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustieto aiheesta sanoo, että on vielä yli 50 % todennäköisyys tulla raskaaksi. Joten siitä voi vetää johtopäätöksen - ei se mitenkään varmaa ole, mutta hyvinkin mahdollista.

Vierailija
26/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voin auttaa yli 40-vuotiaita naisia tähän liittyen. positiivisesta tuloksesta en voi taata, mutta koko prosessi olisi nautinnollista. Sen voin taata. 

t. sonni

Vierailija
27/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se että hän oli 47 ei tarkoita sitä että kaikki 47 vuotiaat voisivat tulla raskaaksi. 47 vuotiaan luonnollinen raskaus on tosi harvinaista. Olikohan Kiuru käynnyt hedelmöityshoidossa, ja kyse oli lahjoiterusta munasolusta..? Epäilen, vaikka hän itse muuta väittää. Suomessa hedelmöityshoitojen ikäraja jopa yksityisellä on 46 v. ( Kun nainen täyttää 46).Virossa ottavat vastaan  50+ naisia .

Vierailija
28/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli 42v. kun minä synnyin.

Vierailija
29/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapseni 36 vuotiaana, jotkut hänen kaverinsa luulivat minua lapseni mummoksi hänen ollessaan pieni.

Vierailija
30/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myöhäistä tehdä lapsia. Liian vanha siihen.

Vierailija
31/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä sain lapseni 36 vuotiaana, jotkut hänen kaverinsa luulivat minua lapseni mummoksi hänen ollessaan pieni.

Ethän ollut edes vanha. 36v ei ole vanha äidiksi!

Vierailija
32/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi parka joutuisi jo nuorella iällä pelkäämään että milloin Isi tai äiti kuolee..

Vierailija
33/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ethän ollut edes vanha. 36v ei ole vanha äidiksi!

Jep. Minulta kysyttiin 36-v vielä paperit Alkossa.

Sain toisen lapsen 41-v. Senkään mummoksi ei ole kukaan luullut.

Juna menee kaikilta joskus. Jos ei mene asemalle, ei voi tietää onko se jo mennyt.

Vierailija
34/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hoidoilla mahdollista ehkä. Maksaa 30 000e.

Vierailija
35/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näkisin niin, että jos tulee vielä raskaaksi, hoidoilla tai ilman, niin ei ole liian vanha äidiksi. Biologia on suunniteltu niin, että äiti jaksaa hoitaa jälkeläisensä. Omalla kohdalla ehkä menisi hoitojen kanssa raja jossain 45 vuodessa, vaikka yksityiset klinikat antavat hoitoja vanhemmaksikin. En sen jälkeen enää ehkä teettäisi ainakaan noita vaativammilla menetelmillä tehtäviä hoitoja, vaan jättäisin luonnon päätettäväksi että onnistuuko perinteisellä IVF:llä vai eikö enää. Nuorempana olisin valmis kokeilemaan kaikkea.

40-vuotiaana lapsen saava on 58, kun lapsi on täysi-ikäinen. Virkeässä ja toimintakykyisessä iässä siis, ja voi hyvin tukea vielä työssä käyvänä esim opiskeluvuodet.. Se taas olisi vaikea yhtälö minulle, että molemmat vanhemmat olisivat yli 50. Lapsi joutuisi luultavasti ottamaan täyden vastuun elämästään liian varhain sen takia että omat vanhemmat tulevat vanhusikään. Itse ainakin huomasin selvän muutoksen omissa vanhemmissa ja toimintakyvyssä siinä 65-70 vuoden välillä.

Vierailija
36/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eiikö ensisynnyttäjien keski-ikä nykyisin huitele siellä 30-ikävuoden paikkeilla? Harva 36 vuotias vielä on niin mummoutunut, että tuollaista tarvitsee pelätä.

Vierailija
37/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kronologinen-  ja biologinen ikä eivät aina täsmää. Keho voi olla eri ikäinen kuin ns. kalenterin mukainen ("byrokraattinen") ikä. 

Vierailija
38/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-asiantuntijoiden mukaan yli 40-vuotias nainen tulee tuosta noin vain raskaaksi, mutta kolmikymppinen mies on jo steriili :D

Vierailija
39/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tietenkään. Ahkeraa panemista vain joka päivä ja yhdynnän jälkeen naisen kannattaa seisoa päällään jotta siittiöt valuu kohteeseen 👍

Kannattaa varoa, ettei valu siittiöt korvista ulos.

Vierailija
40/104 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tosiasia on se, että raskaaksi tulemisen todenäköisyys sinun iässäsi ei ole 50/50, eikä edes lähellä sitä. Todennäköisyys on pieni, mutta kuitenkin olemassa.

Hedelmöityshoidoista saattaa olla apua. Meidän tapauksessa niistä ei ollut apua - rahaa meni valtavasti, mutta mitään ei tapahtunut. Hoito varmasti oli hyvää, mutta aika vaan meni ohitseni jo yllättävän nuorena (39v). Oli rankka elämänvaihe se. No mutta, onneksi meillä on sentään yksi lapsi, joten ihan ilman ei jääty.

https://academic.oup.com/humrep/article/30/9/2215/621769

Tosiasia on, että se todellakin on aika lähelle 50/50 todennäköisyys tuossa iässä.