Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pojilla ja miehillä nykyään enää käytössä ns. välihousut talven kylmillä säillä?

Vierailija
30.10.2023 |

Minun isälläni ja kaikilla velipojilla oli käytössä välihousut 60-luvulla, jotka olivat sellaiset paksuhkot ns.pitkälahkeiset kalsarit alushousujen/kalsareitten lisäksi ja päällyshousujen alla kylmillä pakkaskeleillä talvisin. 

Ei ihme, että meidän äidin pyykkipäivä saunalla kesti miltei koko päivän, kun joutui tuonlaisiakin välihousuja pyykkäämään pulsaattoripyykkikoneessa koko perheemme muiden pyykkien mukana.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ole, enkä minä ainakaan käytä pitkiä kalsareitakaan.

- eläkeukko

Mitä väliä, eihän sun vehkeillä enää mitään käyttöä tuossa iässä olekaan. Ilmeisesti et taida käyttää talvella päähinettäkään.

Vierailija
22/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä käyttävät oikein kunnon pässinpökkimiä, jos ovat paljon ulkona.

Mulla on kans oikeat pässinpökkimät, vanhanajan harmaat villahousut vieläpä miesten mallia sepaluksella. Meillä kutsutaan niitä seksintappohousuiksi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo...niitä kutsutaan pitkiksi kalsareiksi. Tytöillä vastaavat ovat lämpölegginsit.

Mitä sinne alle sitten pitäisi laittaa?

Heh heh, no ei kutsuta kuin välihousuiksi. Pikkuhousut, pitkät kalsarit, välihousut ja päällyhoysut. Sitten tuli 80-luku ja keksittiin toppahousut, jolloin välihousujen käyttö jäi vähemmälle.

Vierailija
24/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välihousut olivat yleensä villaa. Oli myös ns. raappahousut, jotka olivat jotain puuvillaa nukkaisella sisäpinnalla. Armeijan talvivarustus oli v.76 bermudat, raappahousut, sarkahousut ja lumihousut. Lumihousut olivat maastopuvun housut käännettynä valkoinen puoli päällepäin.

Vierailija
25/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika paleli viime talvena ihan huolella ku farkuissa piti mennä ulos. Isosiskonsa lykkäs sille mustat lämpölegginsit ja sanoi että pue noi ja tarkenet eikä kukaan näe mitään. Vähän se oli rutissu, mutta kokeili, katto peilistä ja lähti sit kiireessä ulos ku sisko haukku ettei mies niitä voi pelätä eikä se homoks tee ;) Seuraavalla viikolla mun lämpölegginsit oli kadonneet. Mies oli keksiny niitä kokeilla. Vähän kirosin ja ostin sit koko perheelle. Noi mustathan on aika unisex ja jos sähkö maksaa taas paljon, ni säästöä.

Vierailija
26/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, terkuin kolmen pojan äiti (ja aviomieskin löytyy)

Vierailija
27/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pitkiä alushousuja farmarihousujen alla.

- Nuori mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi