Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten todistaa olevansa työtön?

Vierailija
29.10.2023 |

Kysyn ihan tosissani. Esim. uimahalliin pääsisi huomattavasti edullisemmin, mutta millä todistan olevani työtön? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Entä jos on työtön mutta ei hae mitään tukia = ei tuloja?

Heilläkö ei ole oikeuksia esim museoalennuksiin yms?

Aivan. Voihan olla miljonääri, mutta silti työtön. Pitäisikö miljonäärin saada alennusta uimahalliin?

No minä en ole miljonääri mutta vielä hetken pystyn kituuttamaan omillani, nimenomaan kituuttamaan. Kauaa en. Olisi se silti kiva vapauden lisäksi saada jotain "hyvitystä" siitä että ei kuppaa veronmaksajien rahoja vaan yrittää pärjätä itse.

Voi sinua raukkaa. Jospa sä menisit itkee sinne uimahalliin ja saisit vähä alennusta? Tai tee joku kansalaisaloite, et alennukaet vain kaikille jotka ei saa MITÄÄN tukia. 

Miten monta virkailijaa lisää haluaisit verorahoistasi maksaa pyörittämään sitä kaikkea byrokratiaa mitä se vaatisi?

Vierailija
22/31 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä voi käydä tulostamassa. Itse haen ne pakolliset työpaikatkin työkkärissä kun oma koneeni ei toimi riittävän hyvin. Mistä kaikesta saisin alennusta, kiinnostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos et ole ilmoittanut työttömäksi työnhakijaksi niin ei, ei ole oikeuksia aleihin. 

En puhu itsestäni. Mutta jotenkin ristiriitaista että jos ei kuluta yhteiskunnan rahoja (tukia) joutuu maksamaan enemmän kuin tukien saajat.

Johtuu kokonaan siitä, että työttömän määritelmä on lakitekstissä sellainen, että työttömyyden osoittaminen edellyttää kirjautumista työnhakijaksi.

Vierailija
24/31 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työtön työnhakija ei ole yhtä kuin tukien saaja. Voit ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ilman että haet tukia. Tapaamisiinkaan ei silloin ole pakko mennä, kun ei haittaa vaikka karenssia pukkaisi. 

Vierailija
25/31 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju joka lähti vähän omille raiteilleen. Itse olen työtön mutta en kortistossa. Haen kyllä töitä mutta pahan romahduksen jälkeen työpaikkakiusaamisen seurauksena irtisanouduin enkä kestä mitään kontrollia ja tilittämistä (se poma-malli) joten sinnittelen omillani niin kauan kuin voin ellei niin hyvin käy että töihin pääsisin. En halveksu tukien hakijoita, niihinhän on oikeus. Mutta en ymmärrä sitäkään kuka vihamielisesti vastasi sille yhdelle. Koskaan ei voi tietää mikä on syynä kunkin valinnoille ja mitä tragediaa siellä on taustalla. En itse ole ainakaan nyt kiinnostunut kulttuuririennoista tai maksullisesta liikunnasta mutta olisihan se mukava jos jotain tukea saisi jos jotain haluaisi tehdä eikä maksaa kaikkea itse. Kaukana miljonääristä minkin.

Vierailija
26/31 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos olet työkkärissä työttömänä työnhakijana niin sieltä saa omilta sivuilta tulostettua/näytettyä todistuksen työttömyydestä. 

Tällainen minunkin piti näyttää kelalle todisteena siitä etten ole oikeutettu mihinkään etuuksiin kun eivät muuten uskoneet.

Vierailija
27/31 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos olet työkkärissä työttömänä työnhakijana niin sieltä saa omilta sivuilta tulostettua/näytettyä todistuksen työttömyydestä. 

Tällainen minunkin piti näyttää kelalle todisteena siitä etten ole oikeutettu mihinkään etuuksiin kun eivät muuten uskoneet.

No johan nyt. Eikö muka te-toimistosta mene automaattisesti tieto kelalle. Asiakas joutuu todistamaan kaiken..

Vierailija
28/31 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No johan nyt. Eikö muka te-toimistosta mene automaattisesti tieto kelalle. Asiakas joutuu todistamaan kaiken..

Kyllähän sinne lausunto menee. 

Vierailija
29/31 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmentynyt. Oikeastiko näin moni ei tiennyt miten työttömyys todistetaan? Sehän lukee siellä uimahallin ohjeissakin. Meidän halliin tarvitaan mukaan lisäksi henkilöllisyystodistus. 

Vierailija
30/31 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pitääkö se todistus siis tulostaa? Ei mulla ole tulostinta. Mitä siis teen?

Voit näyttää sen suoraan sieltä puhelimen näytöltä tai ottaa screenshotin ja näyttää sen.

Mikä on screenshot? Jos ei ole älykännykkää.

Vierailija
31/31 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No printtaa se lappu, understandia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän