Ihanaa tämä talviaika, kun tänään tulee pimeää iltapäivällä jo tuntia aikaisemmin!
Kommentit (90)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihana talviaika! Tämä kellonsiirto tulee aina juuri sopivaan aikaan, kun oma rytmi on kääntynyt niin, että valvoo illalla pidempään ja aamulla nukuttaa! Tänään heräsin ihanaan valoon ja tunsin olevani taas elossa! Kiitos talviaika!
No jestas että ihmiset on täällä herkkiä. Itsehän herään siihen aikaan kun kello soi ja vastaavasti illalla alkaa tiettyyn aikaan väsyttää kun tehotunnit on käytetty. Aamun valolla en oikein tee mitään koska istun bussissa joka tapauksessa, illalla olisi aikaa jotain tehdäkin. Mutta voihan sitä tietysti pimeässäkin reippailla.
Mikä estää sinua menemästä tuntia aiemmin töihin? Pääset sitten nauttimaan "valosta" iltaisin.
No vaikka se että työpäivä alkaa tiettyyn aikaan. Ei mulle makseta siitä että tulen sinne tuntia ennen heilumaan.
Elintavat tässä taitaa riidellä, osalla on mahdollista käyttää valoisaa aikaa talvellakin ulkoiluun, osalla ei. Osa on aamu ihmisiä, osa ei. Ja jostain syystä on mahdotonta ymmärtää että joku muu elää eri tavalla kuin minä.
Itse harrastan liikuntaa päivittäin ja olisi kiva kun saisi samalla valoa muualta kuin katulampusta. Aamuliikunta ei töiden takia ole vaihtoehto.
Vierailija wrote:
Elintavat tässä taitaa riidellä, osalla on mahdollista käyttää valoisaa aikaa talvellakin ulkoiluun, osalla ei. Osa on aamu ihmisiä, osa ei. Ja jostain syystä on mahdotonta ymmärtää että joku muu elää eri tavalla kuin minä.
Itse harrastan liikuntaa päivittäin ja olisi kiva kun saisi samalla valoa muualta kuin katulampusta. Aamuliikunta ei töiden takia ole vaihtoehto.
Myös se, että vain aamuvirkut ovat ns. hyviä ihmisiä elää hyvin sitkeässä ja että yhteiskunta pyörii vain heidän ansiostaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Myös se, että vain aamuvirkut ovat ns. hyviä ihmisiä elää hyvin sitkeässä ja että yhteiskunta pyörii vain heidän ansiostaan.
Kyllä, aamuvirkut ovat parempia ihmisiä. Muistuttavatkin asiasta usein ettei totuus unohtuisi.
Mun mieheni teki itsestään aamuvirkun. Alkoi käydä lenkillä ennen työpäivää, ja lopulta keho tottui siihen ja illalla simahtaa nykyään aina aikaisin.Hän on normaaliajan suuri kannattaja.
Itse olen harkinnut samaa ihan terveyssyistä, mutta en ole vielä kyennyt.
Taas alkaa nämä sisällä istumisen kuukaudet. Kun tuli äsken töistä, niin oli jo tosi hämärää täällä pohjoisessa. Kotona sai laittaa heti valot päälle. Eipä kiinnosta lähteä enää lenkille. Liian äkkiä taas nämä pimeät tulivat. Pitäis kai muuttaa edes Suomen eteläpäähän, niin jos sitä vielä tässä vaihteessa vuotta ehtis töiden jälkeen lenkille.
Mää oon niin kyllästynyt kellojen kääntöön, että siirsin saman tien kymmenen tuntia. Eipähän tarvitse 10 ,vuoteen siirtää ollenkaan.
Vierailija wrote:
Joku kirjoitti jossain keskustelussa että kiva kun pääsee taas lenkille kun tulee pimeä aikaisemmin. Miksi joku haluaa juosta pimeässä? Minä en uskalla tarpeettomasti pimeällä ulkoilla.
Niinpä. Itse inhoan kans pimeässä lenkkeilyä tai lenkkeilyä tuolla katulamppujen kelmeän ällöttävän keltaisessa valossa pimeässä katsellen jotain rumia harmaita rakennuksia ja hengittäen pakokaasua ja tupakansavua. Mieluiten menisin lenkille valoisaan aikaan metsäpolulle. Kaunista luontoa ja raikasta ilmaa ja jalatkin tykkää kun ei tarvi asfaltilla juosta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllä, aamuvirkut ovat parempia ihmisiä. Muistuttavatkin asiasta usein ettei totuus unohtuisi.
Jep jep. Vaikka toinen ois miten suuren työn tehnyt, niin kun aamuvirkku kuuluttaa päälle suureen ääneen kaikille heränneensä itse viideltä tekemään omia hommiaan, niin kyllä se aamuvirkku on silloin aina parempi, vaikka ei ois juuri mitään saanutkaan aikaan, turhaa vain touhottanut koko aamun.
Vierailija wrote:
Vihaan tätä talvi/normiaikaa, miksi kukakin tätä nyt haluaa sanoa.
Töistä kotiin päästyä on jo hämärää ja siitä hiukan eteenpäin on täysi pimeys. Eli ulkona ei pysty tekemään enää kuin rajatusti asioita. Ja ei, aamulla nämä asiat eivät onnistu myöskään, kiitos pitkän työmatkan ja liukumattoman työajan.
Mitkä ne asiat on joita et voi tehdä kun aurinko ei paista?
Hyvä. Helpompi herätä aamuisin. Mua ei haittaa että töistä tullessa on pimeää, ei se estä lenkille lähtemistä tms. Suomessa nyt on talvella pimeää muutenkin ei se kesäajassa pysyminen edes auttaisi mitenkään ratkaisevasti.
Vierailija wrote:
Hyvä. Helpompi herätä aamuisin. Mua ei haittaa että töistä tullessa on pimeää, ei se estä lenkille lähtemistä tms. Suomessa nyt on talvella pimeää muutenkin ei se kesäajassa pysyminen edes auttaisi mitenkään ratkaisevasti.
Aamulla on ihan yhtä pimeää kuin ennen kellojen siirtoakin. Riippuu mihin aikaan herää. Kaikki eivät voi nukkua puoleen päivään.
Aurinko nousee nyt noin 7.40 aikaisintaan. Kuukauden kuluttua aikaisintaan juuri ennen yhdeksää. Missä todellisuudessa ihmiset nauttivat valoisista aamuista? Kello on nyt yhdeksän ja tämä ihana valoisa aamu on pelkkää harmautta. Mutta hienoa että joku saa mielikuvituksessaan nauttia valosta. Ainoa tapa saada auringonvaloa enää syksykaudella on tilata matka etelään.
Vierailija wrote:
Ihan samalla tavalla herätään aamuisin, oli mikä aika vaan. Menet ajoissa nukkumaan ja laitat herätyskellon soimaan, keität kahvia. Mikään ei estä tekemästä näitä asioita.
Lenkillä sen sijaan on vähän paha saada luonnonvaloa jos sitä ei ole.
Huh kun kyllästyttää nämä "lenkille" lähtijät ja heidän ulina pimeästä.
Jos heitä on vaikka 100 tai 200 tuhatta, niin töiden jälkeen koti-iltoja viettäviä on miljoonia.
Näiden lenkkeilijöidenkö vuoksi pitäisi otta keinotekoinen kesäaika pysyväksi? Ei ikinä, normaalia aika on normaalia.
Ja Eurooppaa lähempänä kuin moskovamielinen kesäaika=moskovan aika.
On mukavaa kun illalla alkaa väsyttämään ajoissa, ja aamulla on valoisampaa lähteä duuniin.
Todella typerää ja vastenmielistä kun töistä päästessä on heti säkkipimeää : (
- Spring forever <3
Aikasemmin pimeä muutenkin tulisi, on nääs pimein vuodenaika.
Ap vissiin kuvittelee että väärä kesäaika muuttaisi luonnon kiertokulkua hänen mieleisekseen.
Tämä aika on pimeää, luulisi suomalaisen siihen tottuneen.
Vierailija wrote:
No voi voi sentään, eikö vuodenajat ja kellot tanssikaan sun kivan ympärillä, onpa ikävä juttu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joku kirjoitti jossain keskustelussa että kiva kun pääsee taas lenkille kun tulee pimeä aikaisemmin. Miksi joku haluaa juosta pimeässä? Minä en uskalla tarpeettomasti pimeällä ulkoilla.
Niinpä. Itse inhoan kans pimeässä lenkkeilyä tai lenkkeilyä tuolla katulamppujen kelmeän ällöttävän keltaisessa valossa pimeässä katsellen jotain rumia harmaita rakennuksia ja hengittäen pakokaasua ja tupakansavua. Mieluiten menisin lenkille valoisaan aikaan metsäpolulle. Kaunista luontoa ja raikasta ilmaa ja jalatkin tykkää kun ei tarvi asfaltilla juosta.
Senkun sitten menet metsäpolulle valosan aikaan.
Ihan yhtä pimeää tähän aikaan vuodesta on, oli ne kellot miten päin hyvänsä, tai vaikkei niitä ois ollenkaan. Pimeyden määrä on vakio.
Vihaan tätä talvi/normiaikaa, miksi kukakin tätä nyt haluaa sanoa.
Töistä kotiin päästyä on jo hämärää ja siitä hiukan eteenpäin on täysi pimeys. Eli ulkona ei pysty tekemään enää kuin rajatusti asioita. Ja ei, aamulla nämä asiat eivät onnistu myöskään, kiitos pitkän työmatkan ja liukumattoman työajan.