Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa tämä talviaika, kun tänään tulee pimeää iltapäivällä jo tuntia aikaisemmin!

Vierailija
29.10.2023 |

Sydän ja mieli tykkää. Tätä me haluamme!

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti töihin 5.30 ja tykkää valoisuudesta.

Vierailija
22/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa tätä pakkomielteistä ulinaa saatiinkin odottaa ihan H-hetkeen asti, jopa sen yli.

Päästettiinkö ap lepositeistä tunti normaalia myöhemmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana valo! Tervetuloa talvi!

Vierailija
24/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvalo aivot tahdistaa. Ei o mun ongelma, jos joku nukkuu iltapäivään asti.

Vierailija
25/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihana valo! Tervetuloa talvi!

Joudut odottamaan tammikuuhun jos et Lapissa asu.

Vierailija
26/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ihanaa kun aamulla on valoisampaa! 

Kuka siitä aamun valosta hyötyy, ei töissäkäyvät aikuiset ainakaan. Jos menee töihin klo7 niin herättävä on ennen kuutta, pimeää on heräämisestä töihin saapumiseen asti, sit onkin ihan sama valostuuko klo 8, 9 vai 10, ei sitä töissä ollessa ajattele tai huomaa. Vapaapäivinäkin jos nukkuu klo 8-9 niin on ihan sama onko sillon jo valoisaa vai hämärää kun herää, liikenteeseen lähtiessä 10-11 aikaan on joka tapauksessa jo valoisaa. Kyllä minusta tärkeämpää olisi se iltapäiväm valoisuus.

Hyvinkin moni hyötyy, katsos kaikki eivät käy töissä juuri samaan aikaan - tai ollenkaan. Minä eläkeläisenä ulkoilen aamuisin niin tää on just hyvä mulle, ei tartte odotella pitkään auringonnousua. Monella myös päivä käynnistyy helpommin valon myötä

No jos opettelisit nukkumaan pidempää niin olisi valoisaa herätessä oli kumpi aika tahansa. Minäkin teen 3 vuorotyötä joten periaatteessa ennen iltavuoroja ehtisin nauttia valoisasta aamusta  mutta herään n klo9 ja sillon on jo valoisaa vaikka olisi kesäaika.

Vierailija
27/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas huomasin pitäväni kellojen siirtelystä. Kesä/talviaika jakaa vuoden ikään kuin kahteen kauteen. Otin lyhdyt esiin tänä viikonloppuna ja kohta vaihdan pöytäliinan ja siirrän vaatekaapissa talvivaatteet esille. 

Vierailija
28/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomi ei jää pysyvään kesäaikaan niin kannatan kellojen siirtelyä ja kun katsoo eun touhua niin lupaavalta näyttää.

Vierailija
29/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on normaaliaika. Kyllä aamun valo on tärkeämpää kuin illan. Molempia ei saa. Ihmisen biologinen kello herättää kun aurinko nousee. Ei tätä voi optimoida jiokaisen aikataulujen mukaan. Koittakaa nyt kestää nämä muutanat kuukaudet, ostakaa kirkasvalolamppu tmv. jos ahdistaa. Tervetuloa aamun valoisuus! 

Vierailija
30/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos suomi ei jää pysyvään kesäaikaan niin kannatan kellojen siirtelyä ja kun katsoo eun touhua niin lupaavalta näyttää.

Olen samaa mieltä. Joko pysyvä kesäaika tai kellojen siirtely, mutta ei pysyvää talviaikaa. En puhu normaaliajasta, koska kaikki ajat on sovittuja.

Vierailija
31/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuka siitä aamun valosta hyötyy, ei töissäkäyvät aikuiset ainakaan. Jos menee töihin klo7 niin herättävä on ennen kuutta, pimeää on heräämisestä töihin saapumiseen asti, sit onkin ihan sama valostuuko klo 8, 9 vai 10, ei sitä töissä ollessa ajattele tai huomaa. Vapaapäivinäkin jos nukkuu klo 8-9 niin on ihan sama onko sillon jo valoisaa vai hämärää kun herää, liikenteeseen lähtiessä 10-11 aikaan on joka tapauksessa jo valoisaa. Kyllä minusta tärkeämpää olisi se iltapäiväm valoisuus.

Hyvinkin moni hyötyy, katsos kaikki eivät käy töissä juuri samaan aikaan - tai ollenkaan. Minä eläkeläisenä ulkoilen aamuisin niin tää on just hyvä mulle, ei tartte odotella pitkään auringonnousua. Monella m

SInun pitää sopeutua maailmaan, ei päinvastoin kun sellainen ei koskaan onnistu.

Vierailija
32/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa kaamosmasennus aikaisemmin kellojen siirtojen takia. Iltapäivävalo on tärkeää.

Vierailija
33/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hyvinkin moni hyötyy, katsos kaikki eivät käy töissä juuri samaan aikaan - tai ollenkaan. Minä eläkeläisenä ulkoilen aamuisin niin tää on just hyvä mulle, ei tartte odotella pitkään auringonnousua. Monella myös päivä käynnistyy helpommin valon myötä

Eli olet hirveän itsekäs. Sinä voisit eläkeläisenä ulkoilla mihin aikaan tahansa. Vuorotyö on kyllä raskasta, mutta niitä tekevillä sentään osa viikosta mahdollista nähdä aurinko. Minä päivätöitä tekevä en näe aurinkoa koko talvena. Ei auta edes viikonloput, kun työpaikalla aivan järkyttävä meininki ja viikonloppu menee nukkuessa. No maanantaina lääkäriin, ehkä toteaa burnoutin, jospa saisin minäkin sitten nauttia elämäni kutakuinkin ainoista iloista, auringosta ja ulkoilusta.

Vierailija
34/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Teille eläkeläisille ja työttömille tämä nyt ei merkitse yhtään mitään, kun voitte nukkua ja herätä ihan milloin haluatte. Työssäkävijöihin tämä vaikuttaa, eikä kotona makaajiin.

Vierailija
35/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pääasia, että aamulla on valoisampaa, kun valtaosa ihmisistä on töissä, eivätkä pysty siitä nauttimaan.

Eikö sun kopissa ole ikkunoita? Menetkö töihin silmät kiinni? Nyt kiinnostaa, mitä helvettiä teet?

Mitä oikein sössötät :D

Sekö on sinun käsitys auringonvalosta nauttimisesta, että on sisällä töissä, kun ulkona on valoisaa?

Vierailija
36/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No meistä ei kaikki nuku puolille päivin vaan herätään aina 7-8 maissa ja todellakin nautin kun on valoisaa aamulla. En ole mikään kadulla norkoileva teini joka tarvitsisi iltaisin valoa. 

Sehän on mukavaa kannaltasi. Minulla loppuu työt klo 16, tunnin matka kotiin. Pitäisi jossain välissä hoitaa kaupassakäynti yms. asiat, ulkoillakin olisi tärkeää. Pilkkopimeässä sitten pitää. Sen lisäksi, että voin kaatua pahasti pimeällä lenkkipolulla, alkaa olemaan omalla alueella todellinen riski tulla ryöstetyksi. Ymmärrät varmaan, että pimeällä ei ole muita ihmisiä näkemässä mitä tapahtuu, kun ne mainitsemasi norkoilijat ovat liikkeellä. Ei he mitään valoa kaipaa, päinvastoin.

Vierailija
37/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hyvinkin moni hyötyy, katsos kaikki eivät käy töissä juuri samaan aikaan - tai ollenkaan. Minä eläkeläisenä ulkoilen aamuisin niin tää on just hyvä mulle, ei tartte odotella pitkään auringonnousua. Monella m

En minä ainakaan voi nukkua ja herätä milloin vain. Olen äiti ja samat velvollisuudet aamuisin ja iltaisin kuin kenellä tahansa vanhemmalla. 

Vierailija
38/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joo, naurettavaa että kotona makoilijat vaatii valoisia AAMUJA kun voisivat ulkoilla ihan mihin aikaan päivästä tahansa, milloin valoisaa on. Talviajassa kun ollaan niin yövuorojen aikaan en näe ollenkaan valoa 4 päivään kun nukun sen valoisan ajan. Jos olisi "kesäaika" talvella niin jäisi ehkä tunti-pari päivänvaloa nähtäväksi heti herättyä. Ja joku, joka ihmetteli että eikö työpaikalla ole ikkunoita 😂 niin oletko ajatellut että esimerkiksi teollisuudessa, kauppakeskuksissa, isoissa kaupoissa, sairaaloissa ei suurin osa istu missään "kopissa" työpöydän ääressä ja katsele valoisaa ulkoilmaa ikkunasta, kyllä on kapea ajatusmaailma, vaan jossainvaiheessa päivää ehkä satut jonkun ikkunan kohdalle, josta ehdit vilkaista ulos. 

Vierailija
39/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen samaa mieltä. Joko pysyvä kesäaika tai kellojen siirtely, mutta ei pysyvää talviaikaa. En puhu normaaliajasta, koska kaikki ajat on sovittuja.

Niin, normaaliaika on se sovittu aika. Saatiin junat kulkemaan samoissa aikatauluissa ympäri Suomen.

tänään aurinko nousi Imatralla 7.23 ja Maarianhaminassa 7.54.

eli imatralla kahdeksaan töihin menijä sai jo nauttia kunnon valosta, Maarianhaminassa ei niinkään…

Vierailija
40/90 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pääasia, että aamulla on valoisampaa, kun valtaosa ihmisistä on töissä, eivätkä pysty siitä nauttimaan.

Nautit täällä palstalla siitä valoisasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi