Halloween on 31.10. eli tiistaina
On mukavaa kun lapset kiertävät ovella, tykkään Halloweenista ja on kiva heittäytyä pukujuhlaan kynttilöin ja karkein. Mutta kun kierretään miten sattuu ei voi varautua ja alkaa jo harmittamaan. Oikea karkkikierrosten päivä on tiistai, ei eilinen tai tämä päivä tai ensi lauantai. Eihän joulua tai ystävänpäivääkään vietetä miten sattuu.
Kommentit (14)
Tiistaina pyörii arki, joten mukavampi juhlia viikonloppuna. Tänään minulla on aikaa olla kotona ovea availemassa, tiistai-iltana en ole edes kotona, vaan kuskaamassa lapsia harrastuksiin..
Päivän voisi kalenteriin vakiinnuttaa joko lokakuun viimeiseksi lauantaiksi tai pyhäinpäivän aattoon.
Vierailija wrote:
Tiistaina pyörii arki, joten mukavampi juhlia viikonloppuna. Tänään minulla on aikaa olla kotona ovea availemassa, tiistai-iltana en ole edes kotona, vaan kuskaamassa lapsia harrastuksiin..
Päivän voisi kalenteriin vakiinnuttaa joko lokakuun viimeiseksi lauantaiksi tai pyhäinpäivän aattoon.
Arkipäivähän se amerikassakin on. Sieltä se koko juttu on matkittu joten miksi ei kelpaa?
Jos juhlaan liittyy vieraita ihmisiä, ei jokainen vaan voi päättää viettää sitä miten parhaiten sopii. Se johtaa juuri tähän että karkkikierros kestää sitten viikon.
Vierailija wrote:
Onko sinulla joulukin aina viikonloppuna?
Toivottavasti taas tänään ei tule oven taakse ketään.
Joo, jenkeissä. Jenkeissä aattopäivä "All Hallows Eve" on aina 31.10. koska 1.11. on All Saint's Day.
Meillä pyhäinpäivä on aina viikonloppuna eli tänä vuonna 4.11., jolloin meillä se pyhäinpäivän aatto on pe 3.11. Eli onhan tämä ihan vakiinnutettu suomalaiseen kalenteriin, että pyhäinpäivä on lauantaina ja sen aatto (All Hallows Eve) on perjantai. Halloween, pyhäinpäivän aatto, ei ole koskaan pyhäinpäivänä, eihän jouluaattokaan ole 25.12. tai vappuaatto 1.5.
Vierailija wrote:
Amerikassa se onkin vakiinnutettu lokakuun viimeiselle viikolle. Ap on väärässä tuon tiistain suhteen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Amerikassa se onkin vakiinnutettu lokakuun viimeiselle viikolle. Ap on väärässä tuon tiistain suhteen.
No tänä vuonna se on tiistaina, älä nyt esitä hölmömpää kuin olet.
Vierailija wrote:
Joo, jenkeissä. Jenkeissä aattopäivä "All Hallows Eve" on aina 31.10. koska 1.11. on All Saint's Day.
Meillä pyhäinpäivä on aina viikonloppuna eli tänä vuonna 4.11., jolloin meillä se pyhäinpäivän aatto on pe 3.11. Eli onhan tämä ihan vakiinnutettu suomalaiseen kalenteriin, että pyhäinpäivä on lauantaina ja sen aatto (All Hallows Eve) on perjantai. Halloween, pyhäinpäivän aatto, ei ole koskaan pyhäinpäivänä, eihän jouluaattokaan ole 25.12. tai vappuaatto 1.5.
No miksi sitä sitten vietettiin jo viime viikonloppuna?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Arkipäivähän se amerikassakin on. Sieltä se koko juttu on matkittu joten miksi ei kelpaa?
tai siis, arkipäivä se on Amerikassakin, silloin kun 31.10. sattuu arkipäivälle. Onko siellä muuten pyhäinpäivä (All Hallow's day) vapaapäivä? Suomessahan pyhäinpäivä ei ole alkuperäisellä paikallaan vaan siirretty lauantaille, jotta vältyttäisiin arkipyhältä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No tänä vuonna se on tiistaina, älä nyt esitä hölmömpää kuin olet.
Kalenterissa Halloween on tänä vuonna tiistaina. Karkkikierros tehtiin viime lauantaina. Olen asunut Yhdysvalloissa useamman vuoden.
Tämän voisi sopia yhteiseksi kansalliseksi päiväksi