Anoppi ottaa meiltä omilla avaimilla käyden lapsen talvivaatteita pesuun
Siis ilman, että tiedämme. Keväällä. Sitten talven lähestyessä ihmettelen, että taas pitäisi ostaa talvihousut, kun edellisiä ei löydy. Anoppi vastaa, että ne ovat hänellä. Olleet siis keväästä syksyyn.
Mitä mieltä?
Kommentit (98)
Mies tietty pyytää äidiltään avaimen pois.
Onhan tuo tosi ikävää, mutta oletteko puhuneet asiasta anopin kanssa? Jos ette, niin hän ei välttämättä tajua tuollaisen käytöksen harmittavan teitä, vaan hän voi ihan vilpittömästi kuvitella ilahduttavansa teitä.
Jos kuitenkin keskustelu ei auta, niin sitten avain pois anopilta.
Oispa minullakin auttava anoppi...ylipäätään lapsillani mummit vielä elossa.
En ymmärrä, miten hyvin/huonosti elämä voi olla jos auttava nähdään pahana ihmisenä...
Ja jos anoppi/äiti ei auta, syystä tai toisesta, niin sekin on ikävää....
Anna anopin numero minulle, meidän perheelle kyllä on tervetullut.
En ole täydellinen, mutta tiedän ettei kukaan muukaan ole. Siksi en jaksa epätäydellisyyttä toisessa korostaa.
Anoppisi on tervetullut. Kysyin mieheltäni ja hänkin toivotti tervetulleeksi.
Eli ei huolta aloittajalla enää.
Vierailija wrote:
En ymmärrä, miten hyvin/huonosti elämä voi olla jos auttava nähdään pahana ihmisenä...
En ole täydellinen, mutta tiedän ettei kukaan muukaan ole. Siksi en jaksa epätäydellisyyttä toisessa korostaa.
Eli on ok, että hän käy kotonanne kun olette töissä ja koulussa ja ottaa vaatteitanne?
Enkä edes kertonut, mitä kaikkea muuta hän on tehnyt. Ap
Vierailija wrote:
No otatte sen avaimen pois.
Problem solved.
Kannattaa tehdä yllärinä, ettei anoppi ehdi teettää kopiota ennen kuin palauttaa avaimen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kauheen vaikee arvata, mitä mieltä tästä ollaan😂
No kun anoppi, joka tekee vastaavia tahattomia temppuja muutenkin, on sitä mieltä että hän on suuri hyväntekijä. Hänelle ei ikipäivänä voisi sanoa poikkipuolista sanaa asiasta. Ap
No kehuu sitten häntä, sanoo, että kiitos kun huolehdit. Mutta jos tulee seuravan kerran käymään, ottakoot ne puhtaat vaattet myös mukaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eli on ok, että hän käy kotonanne kun olette töissä ja koulussa ja ottaa vaatteitanne?
Enkä edes kertonut, mitä kaikkea muuta hän on tehnyt. Ap
No kerro mitä niin maata kaatavaa anoppi on tehnyt ettet pysty aikuisten lailla keskustelemaan asioista ja sopia rajoista, sinun ja perheesi ja anopin.
Keskustelun jälkeen lasketaan plussat ja miinukset, katsotaan yhdessä jatko.
Täällä huutelu ei auta, muuta kuin pahimmillaan jäät kiertämään kehää...
Kerro nyt anopin synnit ja teot...tiedostathan myös omasi...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Problem solved.
Kannattaa tehdä yllärinä, ettei anoppi ehdi teettää kopiota ennen kuin palauttaa avaimen.
Itse sarjottaisin lukot uudelleen ja "unohtaisin" mainita asiasta. Säästyisi yhteenotolta ja jos rajaton appivanhempi ihmettelisi kun avain ei enää käy, niin "unohtaisin" aina toimittaa vara-avaimen. Tajuaa tai ei tajua, ihan sama, ei kuulu mulle opettaa aikuiselle ihmiselle käytöstapoja. Tällä tavoin anoppi voi halutessaan säilyttää kasvonsa, eikä tarvitse mennä avoimeen riitelyyn. Juu, ei ole aikuismaista, mutta sukulaissuhteissa on usein parempi laiha sopu kuin lihava riita.
Täytyy olla tajunta siitä, mitä voi ja mitä ei voi tehdä. Ap
Vierailija wrote:
Ja miksi te ette ota sitä avainta pois?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kauheen vaikee arvata, mitä mieltä tästä ollaan😂
No kun anoppi, joka tekee vastaavia tahattomia temppuja muutenkin, on sitä mieltä että hän on suuri hyväntekijä. Hänelle ei ikipäivänä voisi sanoa poikkipuolista sanaa asiasta. Ap
No kehuu sitten häntä, sanoo, että kiitos kun huolehdit. Mutta jos tulee seuravan kerran käymään, ottakoot ne puhtaat vaattet myös mukaan.
Miksi pitäisi ottaa puhtaatkin vaatteet mukaan?
Kiittää voi ja kertoa miltä tuntuu tilanne.
Kysyä miten jatketaan?
Anoppihan voi luulla että tarvitsette apua.
Voi olla mielissään kun saa kuulla ettei tarvita ja saa anoppi apunsa, aikansa ja rahansa ihan itsensä hyvinvointiin sijoittaa.
Ollaan ihan rehellisesti, puolin ja toisin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Problem solved.
Itse sarjottaisin lukot uudelleen ja "unohtaisin" mainita asiasta. Säästyisi yhteenotolta ja jos rajaton appivanhempi ihmettelisi kun avain ei enää käy, niin "unohtaisin" aina toimittaa vara-avaimen. Tajuaa tai ei tajua, ihan sama, ei kuulu mulle opettaa aikuiselle ihmiselle käytöstapoja. Tällä tavoin anoppi voi halutessaan säilyttää kasvonsa, eikä tarvitse mennä avoimeen riitelyyn. Juu, ei ole aikuismaista, mutta sukulaissuhteissa on usein parempi laiha sopu kuin lihava riita.
Mä tiedän yhden, joka teki näin. Se oli helpoin ratkaisu kaikkien kannalta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Problem solved.
Niin ja teidän koti. Saatte tehdä siellä vaikka parempia turvaratkaisuja mahdollisia varkaita varten. Ja vara-avaimen voitte antaa kelle haluatte,missään ei sanota,että se automaattisesti olisi anoppi :)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Aika hyvä jos kesken seksin tulis anoppi töllistelemään hölmistyneenä.
Tämä on tullut koettua. Appivanhemmilla oli aikanaan miehen vara-avain, ja kerran kun seurustelun alkuaikoina oltiin paneskelemassa, niin anoppi ilmestyi paikalle yhtään varoittamatta. Voi sanoa, että oli mieleenpainuva ensitapaaminen. Se vara-avain jäi saman tien takaisin miehen haltuun.
Tuo kuulostaa ihan keksityltä mutta olen ollut itse ihan vastaavassa tilanteessa eli samastun täysin. Ensin soitettiin ovikelloa monta kertaa ja sitten viisi henkilöä ilmestyi sisälle.
Mies voisi unohtaa "vahingossa" avaimensa ja lainata vara-avainta anopilta. Ja sen vara-avimen voisi unohtaa antaa takaisin. Jos kyselee perään, niin ette vain anna takaisin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ja miksi te ette ota sitä avainta pois?
Ei voi ottaa avainta pois kun anoppi käy tekemässä päiväsaikaan ruokaa ja siivoaa, ettei meidän kiireisten ruuhkavuosissa olevien tarvitse. Ostaa ruokaakin tullessaan.
Kuskaa lapsetkin siinä sivussa päiväkodista harrastuksiin...Siis lasten. Milloin mihinkin synttäreille ja No joskus vaatteita ostaa...Lapsille siis.
Anopilla on aikaa kun eläkkeellä ja appiukkoa hoitaa, kun dementiaa potee...Siis appiukko.
Mitä siitä tulisi jos avaimet ottaisi pois...
Oma äitini ja isäni muuttivat Espanjaan kun eläkkeelle jäivät. Eli ei saada apua mistään.
Vaan niin ottaa päästä tuo anopin temppu, ois tuonut lapsen talvihousutkin ajoissa...tai ostanut uudet heti, kun näköjään lahkeet käyneet lyhyeksi....ei osaa edes pyykätä...anoppi Siis. Väittää että lapset kasvaa niin äkkiä...niin kuin en tietäisi...
Tuo viisastelukin niin vastenmielistä...inha anoppi, nyt kyllä otan avaimet pois...
Vierailija wrote:
Mies voisi unohtaa "vahingossa" avaimensa ja lainata vara-avainta anopilta. Ja sen vara-avimen voisi unohtaa antaa takaisin. Jos kyselee perään, niin ette vain anna takaisin.
Siinä käy vaan niin, että anoppi tulee avaamaan miehelle oven ja vie avaimen mennessään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siinä käy vaan niin, että anoppi tulee avaamaan miehelle oven ja vie avaimen mennessään.
Eikä käy, kun mies menee itse hakemaan avaimen.
Ota avainta anopilta.
Pääsee anoppi elämään omaa elämää, säästyy rahat, aika ja terveys anopilla.
Ei tossa vaiheessa enää puhutella, vaan avain saman tien pois.