Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varaudut lamaan

Vierailija
28.10.2023 |

Oletko luopunut, lykännyt, realisointi?

Meillä on onneksi säästöjä. Mökkiremppq piti tänä kesänä tehdä (porakaivo ja lautalattia sekä uusi varaava uuni mutta peruttiin. Ne voi saada keväällä halvemmalla - ja jos käy huonosti nin luovutaan mökistä.

Ja mies myi arvokkaimman rannekellonsa  - eipä sitä tule pidettyä ja turhan kallis kotona pidettäväksi. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minkälainen ihmine tarvitsee kalliin kellon. 🤣

Meille rikkaille kallis kello on normaali hintainen.

Ei vaikuta kovin rikkaalta jos sen joutuu heti myymään kun varautuu lamaan.

Vierailija
22/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ysärilapset synnyttiin lamaan, valmistuttiin opinnoista lamaan, nyt eletään perhe-elämää asuntolainoineen alkavassa lamassa. Kun tähän on koko elämän turtunut niin ei tiedä paremmasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin ysäriltäkin hengissä ja jopa hauskaakin pidettiin.

Kaikki hauska ei paljoa maksa ja kotiviini kelpaa loistavasti booliin.

Vierailija
24/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mies jäi jo työttömäksi, mies oli remppafirmassa mutta tekee nyt omaa remppaa. Minulla on omaisuutta jolla pärjätään jos minäkin saan kenkää. 

Onko hän aviomiehesi?

Vierailija
25/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🍑💰💰💰

Vierailija
26/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Me ysärilapset synnyttiin lamaan, valmistuttiin opinnoista lamaan, nyt eletään perhe-elämää asuntolainoineen alkavassa lamassa. Kun tähän on koko elämän turtunut niin ei tiedä paremmasta. 

Kaikki ysärilapset ei uskalla ottaa mitään asuntolainoja kun näki miten niiden lainojen kanssa kävi laman aikaan.

Vierailija
27/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen elämässä oppinut, etten kuvittele säästäväni jokaviikkoisilla kirpparikäynneillä, jos todellista tarvetta ostaa jotain ei ole.

Moni ostaa turhaa ja tarpeetonta. Rahaa menee kuukaudessa 20 - 100 euroa mukasäästämiseen.

Vierailija
28/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minkälainen ihmine tarvitsee kalliin kellon. 🤣

En som kan räkna?

Vierailija
29/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän, teen itse ruuan ja syön yksinkertaisesti, ostan käytettyä.

Vierailija
30/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kaikki ysärilapset ei uskalla ottaa mitään asuntolainoja kun näki miten niiden lainojen kanssa kävi laman aikaan.

Totta tuokin. Joka tapauksessa lama on hallinnut elämäämme heti syntymästä alkaen. Saa nähdä kuolemmeko myös laman aikana, tai peräti laman takia. 

Vierailija
31/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Eläke riittää. Mitään tukia en saa.

Vierailija
32/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiti keväällä 2022 tarkoitus tehdä piharemppaa sijotusten tuotolla, mutta putin pilasi rahoituksen. Aika ei vieläkään vaikuta otolliselle moiseen hömppäremppaan.

Muutoin ei ole taloudellista huolta.

Vierailija
33/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin ylimääräisen kulutuksen korona aikana, kaiken sen rahan olen säästänyt ja lyhentänyt asuntolainaa.

En oikein erityisemmin ole varatunut lamaan, toki huomaa että töissä on hommat jo vähentyny. Vienti eurooppaan sakkaa jo koska taitaa lama tulla koko eurooppaan.

Vierailija
34/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen ei ole tarvetta huolestua. Edellisen laman aikana meni se lama niin huomamattomasti ohi, että ei edes tuntunut lamalta. Elämä on opettanut, että joskus murehdiminen on isompi ongelma kun lama itse. Elän sen mukaisesti, miten hetkellä on mahdollinen. Saituri en ole mutta turhaan myös ei törsää. Ostan, mitä tarvitsen ja tähän saakka olen  hyvin tullut toimeen. 

Vierailija
35/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen Kaurismäen elokuvia. 

Vierailija
36/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä mitään hätää ole. Asuntolainan olen maksanut pois, vaikka pankin mielestä olisi pitänyt sijoittaa ja "vaurastua".

Vierailija
37/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lama lamaa aina vaan. Eteenpäin kansa marssii, kilttinä saan lahjan suuren kun äänen annan suuren. Uskoi kansa tyhmää herrojen sanaa vaali uurnilla. Kansa itse maksamansa makkaransa söi. Omavarainen pidä omas hanki turvis soma. 

Vierailija
38/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt kotivaraa jo 2020 saakka. Nyt syödään hyvin vaikka kaupat tyhjenisivät.

Vierailija
39/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostellut osakkeita ja kerryttänyt säästöjä. Hankkinut rikkaan miesystävän.

Vierailija
40/46 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pysyä kiinni leivänsyrjässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme