Joulukuussa syntyneiden lapsien äitejä paikalla?
Onko tuo lapsen syntyminen joulukuussa ollut myöhemminkin ihanaa aikaa?
Kommentit (22)
Niin että onko lapsen syntyminen joulukuussa ollut ihanaa aikaa myös esimerkiksi tammikuussa tai kesäkuussa? Vai mitä ihmettä tarkoitat?
Totta kai! Hän on pärjännyt loppuvuotena syntyneenä hyvin urheilussa, koulussa, opinnoissa, hetken työelämässä ennen armeijaa ja mikä tärkeintä - luonut hyvät ystävyyssuhteet. On ollut kärsivällinen ja ihana lapsi! ❤️
Huonoilla geeneillä on tärkeää poikia tammikuussa että saa kilpailuetua.
On ollut. Lapsen synttärit on kiva järjestää jollain jouluisella teemalla
Myöskin kaverit ovat päässeet hyvin paikalle, kun on juhlittu synttärit noin 1,5 viikkoa ennen varsinaista päivää. Joulukuussa vanhemmat mielellään tuuppaavat lapset synttärijuhliin niin pääsevät esim. lahjaostoksille.
Lapseni on syntynyt jouluaattona.
Vierailija wrote:
Totta kai! Hän on pärjännyt loppuvuotena syntyneenä hyvin urheilussa, koulussa, opinnoissa, hetken työelämässä ennen armeijaa ja mikä tärkeintä - luonut hyvät ystävyyssuhteet. On ollut kärsivällinen ja ihana lapsi! ❤️
Pärjäävätkö loppuvuonna syntyneet siis erityisen hyvin? Mulla on jostain syystä ollut päinvastainen käsitys. Mutta ehkä se kylmään ja pimeään syntyminen karaisee, tai jotain.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pärjäävätkö loppuvuonna syntyneet siis erityisen hyvin? Mulla on jostain syystä ollut päinvastainen käsitys. Mutta ehkä se kylmään ja pimeään syntyminen karaisee, tai jotain.
Juuri siksi kommentoin, kun yleensä loppuvuodesta syntyneet ovat ”jäljessä” muista näillä osa-alueilla. Ehkä minun lapseni on saanut hyvät eväät elämään.
Vierailija wrote:
Juuri siksi kommentoin, kun yleensä loppuvuodesta syntyneet ovat ”jäljessä” muista näillä osa-alueilla. Ehkä minun lapseni on saanut hyvät eväät elämään.
Se riippuu siitäkin tuppaatko lapsesi vuotta ennen syntyneiden, vai seuraavan vuoden lasten kanssa samaan ryhmään. Siinä on kuitenkin se henkinen vuoden kasvuero. Jos on omia pikkusisaruksia, niin pärjää varmasti, mutta kuopus ei välttämättä pärjää sosiaalisesti. Muilta taidoiltaan varmasti pärjää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Se riippuu siitäkin tuppaatko lapsesi vuotta ennen syntyneiden, vai seuraavan vuoden lasten kanssa samaan ryhmään. Siinä on kuitenkin se henkinen vuoden kasvuero. Jos on omia pikkusisaruksia, niin pärjää varmasti, mutta kuopus ei välttämättä pärjää sosiaalisesti. Muilta taidoiltaan varmasti pärjää.
Siis kuopushan nimenomaan syntyy tilanteeseen, jossa hänellä on sisaruksia, eikä koskaan ole ainokainen. Kyllä hänellä on paremmat edellytykset tulla sosiaaliseksi kuin esikoisella.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lapseni nimenomaan on kuopus ja meni kouluun sinä vuonna jona täytti 7. Sosiaalisesti hän on taitavin sisaruksista. Ehkä äitiinsä tullut. 😇
Meidän joulukuussa syntynyt ensimmäisenä kuukautenaan valvoi yöt ja nukkui päivät. Vuorokausirytmiä ei ollut kun ei ollut päivänvaloa. Oli rankkaa kun oli muitakin lapsia.
Muuten ihan normaali lapsi, enemmän edellä kuin jäljessä ikätovereitaan.
Niin siis mikä pointti tällä kysymyksellä on? En oikein ymmärrä?
On ihanaa! Samaan aikaan oppi lukemaan kuin muutkin sisaruksensa jotka helmi-toukokuisia.
Hyvin kehittynyt poika. Syntynyt jouluun alun jälkeen.
Poikani syntyi jouluaattona,voiko ihanampaa lahjaa saada 💕💕💕
Minäkään en nyt ymmärrä mitä tällä kysymyksellä haetaan. Onko joulukuussa syntyneiden lasten elämä ihanaa myöhemmin? Kysyn ihan oikeasti koska en tajua. Minä esimerkiksi olen syntynyt joulukuussa ja hyvä elämä mulla on ollut. Rankkoja kokemuksia ja suruakin mutta tyytyväinen olen elooni. Vanhemmat ei varmaan koskaan edes ajatelleet että olisin ollut enemmän ihana jos oisin syntynyt joku toinen kuukausi.
Jos lapsi syntyy 31.12 ja esim klo 23:55, niin onko vanhemman mahdollista pyytää että lapsi merkitään syntyneeksi vasta seuraavan vuoden puolella?
En ymmärrä kysymystä.