En osta lapseni perheille joululahjoha
Se olisi 9 lahjaa. Per perhe laitan muutaman kympin, ostakoot karkkia, kalaa tai kukkia sillä.
Kommentit (49)
Vierailija wrote:
9 x halpa 200 euron puhelin olisi 1800 euroa. Eläkkeeni on 1300 netto kuukaudessa.
Lasten kuukausitulot kullakin vähintään 5000 euroa brutto
Ei kai kukaan odotakaan isovanhemman mitään puhelimia ostavan? Varsinkaan tuollaisia halpoja, jotka tuskin nuorisolle kelpaavat (tai monelle aikuisellekaan).
Suklaalevy ja pieni lahjakortti on paljon parempi lahja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei kukaan vaadi sinua ostamaan lahjoja. Pääasia on, että välität ja rakastat lastasi. Jos haluat ilahduttaa, kaunis joulutervehdys/ -viesti riittää.
Ei kuulosta tekstin perusteella ihmiseltä, joka osaisi edes rakastaa.
Pieneläkeläisen pitäisi pikavippejä otramalla osoittaa rakastavansa ?
Kertooko se jotain kirjoittajista jos vain raha ja tavara on tärkeää?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ai kokonaista 9 lahjaa? Voi sua parkaa, vielä sen jälkeen kun ne lapset pakotti sut synnyttään ne.
Jos sä meinaat olla itsekäs tai pihi niin ole sitä nyt edes rehdisti hemmetin vätys.
Täällä vauvalla olen huomannut kirjoittelee porukka joka perheellisenäkin elää vielä vanhempiensa/ appivanhempiensa avustuksella tai ainakin kiukuttelee kun ei rahaa tipu vaikka auton ostoon tai Thaimaan lomaan viidelle hengelle.
Mä olen 40 kymppinen perheellinen työssä käyvä mies jolla ei ole ikinä ollut vanhempia.
Älä laita sanoja muiden suuhun, alleviivaat vain sitä että sä olet väärässä ja tyhmä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei kukaan vaadi sinua ostamaan lahjoja. Pääasia on, että välität ja rakastat lastasi. Jos haluat ilahduttaa, kaunis joulutervehdys/ -viesti riittää.
Joululahjan ei tarvitse maksaa mitään.
Sun kaikki argumentit on olkiukkoja ja valetta, kuvottava kuspää.
Vierailija wrote:
Ja minä oon kuvitellut olevani nuukamummu kun annan 10e jokaiselle lastenlapselle. Toivottavasti ne ei laita rahaa kalaan tai kukkiin.
Kun minulla on kolme lasta, jos jokaiselle laitan 50- 100 euroa jonka saavat käyttää perheelleen miten tahtovat, lastensa lahjoihin, kukkiin, suklaaseen, vaikka graaviloheen tiedän olevani pihi ja typerä mummo joka ei ansaitse ees kiitosta.
Maailma on kylmä ja kova, raha puhuu, eahaton vanha äiri on arvoton.
Vierailija wrote:
9 x halpa 200 euron puhelin olisi 1800 euroa. Eläkkeeni on 1300 netto kuukaudessa.
Mikä lahja se puhelin on?
Minun lapsenlapset ovat iloisia pikku yllätyspaketeista. Jos haluaa antaa hyödyllisiä lahjoja niin esim. hanskoja/sukkia tarvitaan aina. Sukkaan voi sujauttaa jonkin makean tai vaikka ei-makean herkkupalan lisäiloksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei kai kukaan odotakaan isovanhemman mitään puhelimia ostavan? Varsinkaan tuollaisia halpoja, jotka tuskin nuorisolle kelpaavat (tai monelle aikuisellekaan).
Valistuneet perheet eivät anna lasten syödä suklaata. Miksi pitäisi antaa lahjakortti, eikö tilille pantu raha anna vielä enemmän valinnanvapautta kuin lahjakortti kirjakauppaan?
Sukat, pyyhkeet eivät ole lahjoja, on täällä monesti kerrottu. Itse neulotut etenkin lähtee heti kierrätykseen, olivatpa neulepaita tai lapaset.
Värityskirjat, kynät, tarrakirjat, askartelujutut turhaa krääsää, sekin on kerrottu.
Ja viiskymppinen liian pieni raha
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ai kokonaista 9 lahjaa? Voi sua parkaa, vielä sen jälkeen kun ne lapset pakotti sut synnyttään ne.
Jos sä meinaat olla itsekäs tai pihi niin ole sitä nyt edes rehdisti hemmetin vätys.
Sinä olet ääliö.
Perustele.
Älä yritä olkiukkoa, toi toinen koitti ja mä sivuutin sen sen takia.
Ei kenenkään ole pakko ostaa lahjoja joten miksi haukut pihiksi ja vätykseksi, pienituloisella ei ole välttämättä varaa ostaa yhtään mitään. Osta sinä vaikka koko suvulle jos niin haluat.
En minäkään osta sisarukseni lapsille yhtään mitään.
Kritisoikoot toisiaan vaihteeksi, rahani käytän itseeni.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikä on rahaton lahja? En pysty tarjoamaan siivousapua, teinit eivät tarvi edes leikkikentälle viejää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En nyt oikein ymmärrä sun olkiukko-kuspäälausettasi, sorry siitä.
Anna vinkki ilmaisesta lahjasta, tulee varmasti monelle tarpeeseen. -eri
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sinä olet ääliö.
Perustele.
Mitä olkiukkoa?
Ei kiinnosta. Se on mulle yks hailee mitä AP ja muut tekevät.
Kyllähän annat lahjan jos annat kerran rahaa.
Vierailija wrote:
Mutku mutku mutku.
Hienosti oikasit teeskentelyn ja vääntelyn läpi itse aiheen ytimeen, kudos!
Mutku ei mulla oo varaa puhelimiin kaikille!
No anna jotain mikä ei maksa mitään?
........
Mutku mutku mun eläke!
Kehtaattekin arvostella muiden moraalia ja ite ootte ihan täysin rottia.
Jumalauta mitä venkoilua, opetelkaa puhuun suoraan ja rehdisti, niin kun aikuiset, 'ttu yrittäkää edes.
Keskusteluhan ihan täynnä joulumieltä :D
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Valistuneet perheet eivät anna lasten syödä suklaata. Miksi pitäisi antaa lahjakortti, eikö tilille pantu raha anna vielä enemmän valinnanvapautta kuin lahjakortti kirjakauppaan?
No jos on niin "valistunut" ettei anna lastensa syödä suklaata edes JOULUNA, niin sitten on parempi vain suoraan jättää lapset kokonaan lahjoittakin - se voi olla opetus vaikkapa siitä, ettei mikään tässä maailmassa tule ilmaiseksi.
Eikä missään sanottu, että on PAKKO antaa lahjakortti, se oli vain ehdotus. Sen suklaalevyn mukaan voi kyllä laittaa 10 tai 20 euron setelinkin. Tuollaiset "rahana suoraan tilille" -lahjat taas tuntuvat liian kylmiltä ja etäisiltä, ja varsinkin pienemmille lapsille saattavat jättää sen mielikuvan, ettei ko. sukulainen antanut mitään.
Perustele.