Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaako kotivakuutus lutikkavahingot

Vierailija
28.10.2023 |

Matot, tekstiilit, vaatteet, sohvaryhmät ja sängyt menee kaatikselle kun lutikat iskee. Koko kerrostalosta. Korvaako kotivakuutus?

Kommentit (12)

1/12 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vakuutus ei ainakaan korvaa eläinten aiheuttamia vahinkoja, että miten se nyt tulkitaan 🤔 

Vierailija
2/12 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vain Ifillä on näitä kuluja osittain korvaava vakuutus, eikä sekään korvaa niitä itse torjunnan kuluja eli alan yrityksen tekemän torjunnan laskua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korvaa.

Vierailija
4/12 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vakuutusehdoissa lukisi että korvaa eläinten aiheuttamat vanhingot, niin todellisuudessa ei todellakaan korvaa. 

Vierailija
5/12 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiko pitää saada ilmaiseksi?

Vierailija
6/12 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea ole mitään järkeä heittää pois, luteet kuolee kuumassa ja myös pakastamalla, pesunkestävät tekstiilit voi pelastaa 60 asteen pesussa.

Sohvat ja sängyn patjat toki menee vaihtoon ellei patjat ole vaahtomuovia jossa luteet ei pesi.

Vierailija
7/12 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaatteet, huonekalut ja sängyt kerralla hankittuna voi olla merkittävä kertaerä useimmille. Vakuutus korvaa pienempiäkin vahinkoja.

Vierailija
8/12 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten niin ilmaiseksi? Oma kotivakuutukseni ainakin on ihan maksullinen. Ja lutikat on yksi niitä todennäköisempiä skenaarioita, mihin kotivakuutusta oikeasti tarvitsisi.

Vierailija
9/12 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vaatteet, huonekalut ja sängyt kerralla hankittuna voi olla merkittävä kertaerä useimmille. Vakuutus korvaa pienempiäkin vahinkoja.

Kyllä, mutta lutikkaongelma on hyvin usein itse aiheutettu ja vakuutusmaksut nousisivat pilviin jos niin yleinen ongelma kuuluisi vakuutuksen piiriin.

Toki kerrostalossa syypää voi olla myös iljettävä naapuri joka ei ole tilannut torjuntaa ajoissa matkansa jälkeen vaikka kaikki nurkat kuhisee luteita, mutta koska teko ei ole rikos syyllistä ei voida luotettavasti osoittaa. Myös edellinen asukas on voinut silkkaa pahuuttaan jättää luteet terveisiksi, tästä on itselläni kokemusta.

Vierailija
10/12 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei pidä. Itse asiassa sanoisin että olen pitkä lähes 40 vuotta kestäneen asiakkuuteeni aikana maksanut vakuutuyhtiölle vakuutusmaksuja toistakymmentä tuhatta euroa. Maksan tällä hetkellä vajaan 800 vuodessa isosta kotivakuutuksesta. 

Vahinkoja on ollut yksi, poliisinkin toteamaan kellarimurtp josta hain korvauksia vajaalla tonnilla. Siinä kaikki. 

On silti ok kysyä saako lutikkavahingon kaltaisesta koko irtaimiston menetyksestä yhtään rahaa.  Pohjolasta ei saa, tarkistin. 

Vierailija
11/12 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko luteita muka Suomessakin jo!? Yäk!! Tähän tää on johtanut tää ekovöyhötys ja pesuainekiellot ja muu sekoilu ja nyt sit saa kärsiä kokonaiset talot kun joku asukas elää kuin sikâ! 

Vierailija
12/12 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iffillä on asiasta mainoskampanja. Eli ilmeisesti ainakin heiltä saa jotain.

Taloyhtiöille on oma vakuutuksensa tätä ongelmaa varten. Saa harkita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän