Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin syödä vain prosessoimatonta, mahdollisimman luonnonmukaista ruokaa mutta valikoimaa on surkeasti

Vierailija
28.10.2023 |

Mistä löydätte esimerkiksi ruoholla syötettyjen lehmien kokomaitoa tai lihaa? Tai vapaana kasvaneiden kanojen munia tai lihaa? Joka paikkaan on pumpattu antibiootteja ja rehuja.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa oikeasti alkaa hifistelemään oman ruuan kanssa ja syömään terveellisesti niin ilmoitusta vaikka oman kaupungin FB ryhmään ja kyselyä että onko paikalla ihmisiä keneltä voi suoraan ostaa ilman välikäsiä, kyllä siellä aina muutama löytyy. 

Vierailija
2/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa saa metsästä ja kalaa merestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan luomutilalta ostan luomumaidon, omia kanoja on, riista on puhdasta lihaa myös...... 

Vierailija
4/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydystettiin muuten kaverin kans joskus kasarilla hylje. Oli aika pahaa lihaa imho.

Vierailija
5/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta maatila ja sinne pari lehmää plus kanat. Itse tekee niin saa juuri sellaista kuin haluaa.

Vierailija
6/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi parempi ruveta itse tuottajaksi niin ei tarvitse valittaa.

Vierailija
7/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lihaa saa metsästä ja kalaa merestä. 

Joista, järvistä ja lammista saa myös kalaa ja paljon. Ei tarvitse sisämaasta vääntäytyä merelle saakka. Jokaisenoikeudella saa onkia ja pilkkiä ihan ilmaiseksi, jos ei satu olemaan lohi- ja siikapitoinen vesistö.

Vierailija
8/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan LUOMU tiloilta voi ostaa. 

Ja Suomessa myytävät luomumaidot on lääkkeettömiä parhain on siis ihan punainen luomumaito, lähin "puhdas" mitä kaupasta saa.

Tilat myy suoraan, perunat, porkkanat, salaatit ymv. kaupasta saa luomua vaikka kuinka.

Vierailija
9/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne on pumpattu antibioottia?

Olen lihankasvattaja, ja antibioottien käyttö on meillä erittäin harvinaista. Nytkään ei ole vuosiin yhtään kuuria antibiootteja annettu eläimille. Ei ole tarvetta.

Vierailija
10/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni luomua on vielä kohtalaisesti saatavilla mutta vain tuotteissa, josta pitäisi itse kokota alusta asti. Laadukkaita luomuvalmisruokia tai puolivalmista ei oikeastaan ole. Yllättävää nykyaikana kun monet ihmiset ovat sangen kiireisiä ja varmaan kysyntää olisi. Mutta ilmeisesti kiireessä ei ansaitse muuta kuin lisäainekorvikemönjää, joka ei ole terveellistä saati luomuakaan nähnytkään.

Vierailija
11/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanoihin ja lihakarjaan, ainoastaan jos olet LUOMUtilallinen, ei lääkityn eläimen lihaa/maitoa saa käyttää, normalitiloillakin niissä on varoajat.

Vierailija
12/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks niitä maitoja tarkkailla ettei oo enää antibioottijäämiä kun laitetaan meijerille? Vai oonko väärässä?

Vierailija
13/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunat haen suoraan tilalta. Kanoja ruokitaan luomukauralla. Maku on ihan toista kuin kaupan luomumunilla.

Muita suoramyyntitiloja ei arkireitillä ole, mutta välillä haemme isomman satsin esim luomulammasta pakkaseen.

Vierailija
14/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukkaro kestää niin torikauppiailta.

Vierailija
15/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko trolli. Mutta vastauksena kuitenkin: saan ihan tuikitavallisestä lähikaupasta mainitsemiasi ruokia ja raaka-aineita.

Vierailija
16/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkaillaan mutta niissä on rajat.

Vierailija
17/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi myös miettiä, että mitä ne vapaat kanat syö talvella, jos rehua ei saa antaa?

Vierailija
18/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaupasta saa sellaista ruokaa. Niin vähän Suomessa antibiootteja ym käytetään. Ei suomalainen nauta syö soijaakaan , kuten brasilialainen. Rypsipohjaisia ne valkuaisrehut ovat. Luomu on vielä hieman puhtaampaa, tai ainakin vielä tarkemmin valvottua.

Puhdasta ruokaa on siis marinoimattomat lihat, ja maitotuotteet. Kananmunat. Juustot myös, ei niihinnään ylimääräisiä tungeta.  Lisäksi kotimaisia juureksia, perunaa, kaalta... Kotimaisia omenoita ja marjoja keräät metsästä. Kalastaa voit itse ostaa  ihan lähimmästä marketista kalastajan sinne kalastamia kaloja. Norjan lohi ei niihin kuulu.

Herkkuja jos kaipaat, ne ihan perus leivonnaiset: pulla, mustikkapiirakka jne.

Eli mietit, mitä on syöty vaikkapa 60-luvulla kotiruokana. 

Joku kaipaisi luomueineksiä. Ei ruuanlaitto vie niin kauaa aikaa, nykyäänkään, etteikö sitä kannattaisi itse tehdä. Jos tiedät seuraavan päivän olevan kiireinen, tee ruoka edellisenä päivänä.

Niin minä, vuorotyötä tekevänä yksinhuoltajana toimin. Kun on aikaa, teen kaksikin ruokaa, toisen syötäväksi heti, toisen sellaista, mitä lastenkin on helppo itse lämmittää, esim  makaronilaatikko tai vaikka riisipuuro tai vispipuuro. Kun aikaa on enemmän, etten erilaisia uunissa haudutettavia liharuokia, kuten karjalanpaistia, ja leivon myös silloin. Osan leivonnaista voi pakastaa, josta niitä osaa lapsikin ottaa. 

Vierailija
19/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kanoja, ja kanat syö ihan puhdasta proteiinia myös, eli kastematoja, etanoita, ötököitä jne. 

Pelkkä luomurehukaura ei kanoille kyllä riitä.

Vierailija
20/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haen REKOsta. Maitotuotteita sieltä ei valitettavasti saa, mutta lähestulkoon kaiken muun kyllä. Ostan sieltä munat, lihat pl kana, jauhot, hunajan, perunat, marjat, juurekset, vihannekset, mehut, kalat ym. Kaupasta ostan sit loput mitä ei rekosta saa