Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa ahdistavaan oloon?

Vierailija
27.10.2023 |

Ahdistus tulee ja menee. Tosi ikävä tunne, kun rintakehää puristaa. Olen nyt monena iltana itkenyt itseni uneen ja jopa herännyt yöllä kesken unien itkemään. Ahdistus lamaannuttaa minut ihan täysin. Suoriudun kuitenkin arjen asioista, mutta hetkittäin olen täysin lamaantunut.

Ahdistus tulee yllättäen, eikä liity tiettyyn asiaan. Jotkut tilanteen, jonkun sanomiset, mieleen nousevat muistot, epäonnistuminen tai ihan vaikka elokuva tai jokin arkinen asia saattavat triggeröidä ja saada aikaan epämukavan olon. Alan pyörittelemään asioita päässä ja ahdistus kasvaa.

Olo on oikeasti välillä ihan kamala. Toisinaan ulkoilu auttaa tai vaikka saunominen tai lämmin suihku. Joskus mieleen tulvii ajatuksia, että tekisin itselleni jotain (jotka jää vain ajatustasolle), että pääsisin pois. Ahdistus tulee ns. kohtauksittain, eikä ole päällä koko ajan. Välillä hyviä kausia, välillä huonompia. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi kyllä saada hoitokontakti psykiatrille. Täältä saa kaikenlaisia puoskarineuvoja ja trollauksia asiaa tuntemattomilta ihmisiltä.

Vierailija
2/8 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuri. 

Kaikki muu on siitä kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa ulkoilu ja hyvän musiikin kuuntelu. Toki sanottakoon saman tien, että en todellakaan kärsi  pahasta ahdistuksesta. Normaalista elämään kuuluvasta alakulosta toisinaan ja siihen nämä keinot auttaa.

Vierailija
4/8 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sun pitäisi kyllä saada hoitokontakti psykiatrille. Täältä saa kaikenlaisia puoskarineuvoja ja trollauksia asiaa tuntemattomilta ihmisiltä.

Auttaa vain jos on tuuria. 

Samaa puoskarineuvoja itskein jakelet kuin toiset. Harmi jos kolahtaa totuus. 

Vierailija
5/8 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskität ajatuksesi johonkin muuhun kuin itseesi.

Vierailija
6/8 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox. Olen käyttänyt jo vuoden, en mielelläni käyttäisi mutta pakko on ollut vaikean stressaavan elämän tilanteen vuoksi joka ahdistaa, masentaa.

Vierailija
7/8 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditaatio pelkoon ja ahdistukseen youtube.

Vierailija
8/8 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu lääkärille, mutta ennen sitä voit koittaa tätä omahoito-ohjelmaa jos siitä olisi jotain apua alkuun:

https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/ahdistuksen-omahoito-ohjel…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi