Mulla on halu muuttaa elämäni kokonaan ja löytää Jumala elämääni. Onko teistä kukaan kokenut sellaista?
Minulla on ollut todella vaikeaa elämässä. Kaikki lähti epävakaasta perheestä, jossa vanhemmat kuluttivat alkoholia jatkuvaan ja missä tapahtui kaikkea sellaista, joka sai minut pelkäämään ja huolestumaan. Kotona oli turvatonta etenkin henkisesti mutta myös hyviä hetkiä. En koskaan ole ollut hyvää itsetuntoa omaava ihminen mutta olen kehittynyt.
Olen aikusena olla todella altis hyväksikäytölle, väkivallalle ja päihteille sekä muuten impulsiiviselle toiminnalle. Poltan, juon ja olen pelannut itseni isoihin velkoihin. Olen menettänyt ns. ystävät, työt(uupumiseen ja masennukseen) ja olen muutenkin täysin yksin. Enää ei ole oikein muuta kuin joko lopullinen elämäni tuho tai sitten täysin uusi suunta.
Ei minusta ulospäin esim huomaa näitä, olen kiltti ja siistitty nainen, hyvät käytöstavat ja osaan toimia tilanteissa kuten pitää ellei kyse ole läheisistä suhteista. Sitten valitettavasti en osaa pitää rajoja ja olen ollut ongelmissa usein ja sitten masentunut ja inhonnut itseäni.
Nyt olen pitkään sairaslomalla, yritän tässä miettiä miten etenen. Olen itkenyt paljon, rukoillut ja pyytänyt Jumalaa. Todellakin mietin päivittäin, että jospa Jumala minua auttaisi. Pieniä toivomuksia ehkä on toteutunut ja olen pohtinut, että haluan muuttaa itseni sellaiseksi kuka oikeasti olen. Eli elää arvojeni mukaan, lopettaa terveyden ja elämäni tuhoamisen.
Haluaisin saada Häneen yhteyden ja ajattelin alkaa käymään seurakunnalla ehkä joskus. Ei minusta saa sellaista ääriuskovaista tai osalliseksi mihinkään lahkoon mutta tärkeintä on se, että minulla on henkilökohtainen usko ja halu olla Jumalan kanssa läsnä tässä elämässä. On vain tullut sellainen olo. En usko että tästä enää nousen muuten.
Onko joku löytänyt uskonsa ja millainen suhde sinulla on elämään nykyään?
Kommentit (6)
Olen kokenut. Rukoilen joka päivä ja nykyään koen saavani siitä valtavasti energiaa, joka virtaa minuun, kun otan sen vastaan. Aina ei ole tuntunut näin. En pyri selittämään tätä mitenkään tai määrittämään sitä, mikä tuo "Jumala" on. Asia on minulle privaatti, koska osa ihmistä tyrkyttää omia mielipiteitään, jos asioista puhuu.
Jumala on jo nyt sinun elämässäsi. Se että haluat yhteyden Jumalaan, on jo Hänen työtänsä sinussa. Sinun tarvitsee vain huokaista Hänelle ja Hän on läsnä. Paavali sanoo, että Hänessä me olemme, elämme ja liikumme.
Jumala tuntee sinut ja asiasi. Pyydä johdatusta ja Hänen neuvojaan.
Olisi hyvä jos löytäisit seuraku tayhteyden. Luterilaisissa srk:ssa on mahdollisuus sielunhoitoon, keskusteluihin papin tai diakonin kanssa. Ota yhteyttä seurakuntaan.
Hyvä Jumala siunatkoon sinua ja etsintääsu. Etsivä löytää.
Sinulla on nyt etsikkoaika. Etsit Jumalaa, ja Hän kutsuu sinua. Mene rohkeasti (esim. helluntaiseurakuntaan tai vapaaseurakuntaan) kuuntelemaan opetusta Raamatun Jumalasta ja tutustumaan uskoviin. Jeesus on sovittanut syntisi ristillä ja haluaa pelastaa sinut.
Kun avaat sydämesi Jeesukselle, pyydät syntejäsi anteeksi ja pyydät Jeesusta sydämeesi, hän tulee sinne asumaan . Lue Raamattua ja rukoile. Opit tuntemaan lisää Jumalaa. "Kolkuttakaa, niin teille avataan, etsikää, niin te löydätte. "
Kiitos teille <3 Palaan huomenna vastaamaan.
Ap
Mäkin olen tavallaan ehkä hieman uskonut aina, en niin että olisin uskoa toteuttanut varsinaisesti mitenkään tai sen enempää sitä miettinyt. Kuitenkin tuli tosi vaikea ajanjakso elämässä ja sairastuminen, ja yhtäkkiä usko olikin ainoa asia mitä minulla enää oli. Nykyään rukoilen lähes päivittäin, lähinnä pohdiskelen asioita ja pyydän johdatusta ja neuvoa, sekä myös helpotusta oloon. Ja yllättäen on auttanut, oikeastaan jokaiseen rukoustoiveeseen on vastattu. Lähes mahdottomuuksia en toivo, esim.lottovoittoa, mutta vaikka ihmissuhteisiin ja parannukset oloon toivotut rukoukset ovat toteutuneet. Paljon asioita on kuitenkin itsestä kiinni ja usko voi siinä vain tukea. Kannattaa myös muistaa kiittää hyvistä asioista.