Saako normaali ihminen käyttää invavessaa?
Isompi vessa on ahtaita koppeja mukavampi ja siinä saa enemmän yksityisyyttä, kun kaikki äänet ei kuulu muille. Invavessa houkuttaa etenkin silloin jos kaikki tavalliset vessat on varattu. Mutta saako normaali ihminen käyttää invavessaa vai pitäisikö se varata pelkästään invavessaa erityisesti tarvitsevien käyttöön?
Kommentit (79)
Vierailija wrote:
Mielestäni saa käyttää, mutta jos on jonoa niin invat pääsee jonon ohi.
Invoilla ei ole mitään oikeutta etuiluun.
Saa käyttää. Invavessa on vain vessa, jossa tilat on tehty myös liikuntavammaiselle sopivaksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
"Normaali ihminen" särähtää korvaan aika ikävästi.
En tajua. Juttelin äskettäin bussissa lapseni kanssa, hän kysyi miksi ei saa istua etummaisella penkillä ja vastasin mielestäni ihan asiallisesti, että se penkki on tarkoitettu vammaisille ihmisille ja normaalit ihmiset voivat istua muualla. Joku tyyppi alkoi raivoamaan minulle, että "ai normaalit ihmiset, sanoitko tosiaan että normaalit ihmiset, eikö muka vammaiset oo normaaleja".
Mitä ihmettä? Miten muka pitäisi sanoa?
Terveet?
Vierailija wrote:
Joissain paikoissa lukee, että muut kuin erityiset ei saa kåyttää.
Mä oon kyllä todella erityinen ihminen ainakin omasta mielestäni.
Vierailija wrote:
Se on yleensä ainoa vessa josta löytyy käsisuihku, joten todellakin käytän.
Tykkäät siis kulkea köntsät housuissa? Miksi ylipäätään käyt vessassa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En tajua. Juttelin äskettäin bussissa lapseni kanssa, hän kysyi miksi ei saa istua etummaisella penkillä ja vastasin mielestäni ihan asiallisesti, että se penkki on tarkoitettu vammaisille ihmisille ja normaalit ihmiset voivat istua muualla. Joku tyyppi alkoi raivoamaan minulle, että "ai normaalit ihmiset, sanoitko tosiaan että normaalit ihmiset, eikö muka vammaiset oo normaaleja".
Terveet?
Terveen vastakohta on sairas.
Vammaisen henkilön vastakohta on normaali henkilö, koska eihän vammainen ihminen ole yleensä sairas.
Saako ADHD henkilö käyttää invavessaa kun on erityinen?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Terveet?
Terveen vastakohta on sairas.
Vammaisen henkilön vastakohta on normaali henkilö, koska eihän vammainen ihminen ole yleensä sairas.
Normaalin vastakohta on epänormaali.
Jos vain invat saavat käyttää, niin tarkoittaako inva pyörätuolin käyttäjää? Vai mitä? Jos on käsi paketissa, voiko.mennä invavessaa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mä oon kyllä todella erityinen ihminen ainakin omasta mielestäni.
Mun kaikki ystävät ja perheenjäsenet on mulle erityisiä. Miten tämä liittyy vessan käyttöön?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tä? Nimenomaan kuljen puhtaalla perseellä.
Vierailija wrote:
Martti Ahtisaari, Aira Samulin ja Albert Einstein olivat mielestäni aivan poikkeuksellisen erityisiä ihmisiä, mutta kyllä he voivat käyttää samaa vessaa kuin muutkin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Normaalit ihmiset kulkevat jalan. He ovat jalankulkijoita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Normaalit ihmiset kulkevat jalan. He ovat jalankulkijoita.
Ok. Logiikkasi on pettämätön.
Sinusta siis ihminen on epänormaali, jos hän joutuu käyttämään invavessaa? Eli vaikka joku pyörätuolin käyttäjä on epänormaali? Entä jos joskus itse joudut pyörätuoliin, oletko sitten epänormaali?
Tottakai saa. En kuitenkaan ainakaan itse käytä tartuntavaaran vuoksi.
Vierailija wrote:
Tottakai saa. En kuitenkaan ainakaan itse käytä tartuntavaaran vuoksi.
Invaliditeetti on todellakin varsin tarttuvaa.
Vammainen, vammaton. Normaali, epänormaali. Ja kyllä, kaikki saavat käyttää invavessaa, pyörätuolia käyttävät ensisijaisesti koska tavallisiin vessoihin ei tuolin kanssa mahdu
Meillä on töissä kolme invavessaa perusveskien lisäksi ja yksi pyörätuolityyppi. Joten kyllähän mä siellä käytän invavessaa. Tilaa on ja se kyseinen veski on vähän syrjemmällä, että pyörätuolityyppikään ei viitti sinne mennä. Joutuu kuulemma liian monta kertaa kääntymään. ;)
Julkisilla paikoilla yleensä menen tavalliseen vessaan. Siellä jätän invaveskit invoille ja vatsavaivaisille.