Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka terapiaan pääsee?

Vierailija
26.10.2023 |

Olen ollut masentunut ja passiivisesti itsetuhoinen lapsesta saakka. Olen... sinnitellyt. Tulos on paskaa, kuten arvata saattaa. Asunnossa täysi kaaos, elämäntavat kuralla. Ei kiinnosta mikään. En jaksa hakea apua, enkä usko, että kukaan voisi auttaakaan. Ennen olisin mennyt terveyskeskukseen, mutta sitä ei ole enää nykyään, enkä tiedä, mihin nyt pitäisi mennä. En jaksa selvittää asiaa.

Silti pieni ääni sisälläni inttää, että luovuttaa ei saa, toivoa on. Joten miten terapiaan tms. pääsee? Voiko minua auttaa vai onko se nyt vaan tällaista eikä muuksi muutu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri onko se nyt B-lausunto, jossa se suosittaa terapiaa. Sitten vaan etsimään terapeutti jolla on vapaita aikoja ja hakemusta kelaan kun sen terapeutin löydät.

Vierailija
2/7 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit terapeutin, varaat ajan, ja menet vastaanotolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrilta onko se nyt B-lausunto, jossa se suosittaa terapiaa. Sitten vaan etsimään terapeutti jolla on vapaita aikoja ja hakemusta kelaan kun sen terapeutin löydät.

Vierailija
4/7 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksavana asiakkaana tai tk-lääkärin kautta alkusteppi > kohti Kelan tukemaa kuntoutuspsykoterapiaa tai vaihtoehtona voi olla myös jonkinlainen lyhyempi ostopalveluterapia (tai muita terapeuttisia vaihtoehtoja). Jos et kokonaan itse halua maksaa niin kannattaa varata tk-aika. Tsemppiä <3 Älä todellakaan luovuta! 

Vierailija
5/7 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin luultavasti seuraillaan tilannetta ja kokeillaan erilaisia lääkkeitä muutama vuosi. Sitten ehkä voi saada lausunnon. Ongelmat eivät saa olla liian vakavia. Lieviä ja keskivaikeita ongelmia hoidetaan terapialla. Oikeasti hullut saavat homehtua kotiinsa. Työ- tai opiskelupaikka on oltava, että saa Kelan tukemaa terapiaa.

Vierailija
6/7 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan usein hoitoon pääsee (hetkeksi) vasta sitten kun tekee jotain dramaattista.

Ei helpolla pääse myöskään työterveyden kautta.

Ensiksi työterveyshoitajalle, sieltä psykologille 3krt, sitten työterveyslääkärille, sitten psykiatrille, sitten takaisin työterveyslääkärille ja sieltä psykoterapeutille. Eli 7 eri käyntikertaa ennen kuin ovi aukesi terapiaan, vaikka maksajana työpaikan vakuutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän