Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä uudeksivuodeksi

30.12.2006 |

Meillä on ollut tapana että uutena vuoten on ollut perunasalaattia ja nakkeja ainakin.

Mitäs muilla?

onko hyviä vinkkejä mitä tarjota?muutamia miehen kavereita (kaikkiruokaisia, siis myös kasvis ruoat menevät) tulossa kyläilemään ja jotain olisi mukava tarjota nakkien ja salaatin lisäksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaisitko tehdä uunipellillisen pizzaa, tai sitten muffinsivuoksiin suolaisia pikkupizzoja tms.

Meiän suosikki on tällainen kinkkupiirakka (semmoiseen tavalliseen piirakkavuokaan tehtynä):

voitaikina (2 levyä)

150g kinkkua suikaleina

1 dl ruohosipulia sekä 1-2 pientä sipulia pilkottuna

½ paprika

2 munaa

2 dl kermaa

3 dl juustoraastetta (Mustaleima on bueno tässä)

1/4 tl valkopippuria

(suolaa)

Freesaa kevyesti kinkku ja sipulit, sekoita keskenään paprika, munat, kerma, juustoraaste ja valkopippuri. Lisää koko hoito voitaikinan päälle ja paista 200-225 asteessa n. 30 min.

Jos teet pizzaa, niin joku vihreä salaatti lisukkeeksi voisi olla ihan jees. Kahvin kanssa voit tarjota suklaakonvehteja :-), jotain keksejä, ja vaikka ananastorttua, se on ihanan raikkaan makuista. Katso ohje tuossa hieman alempana, sitä eilen kyselin ja joku ystävällisesti sellaisen mulle laittoi.

Vierailija
2/2 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaksi tortillat ja eri täytteet, sen vuoksi että tulee syötyä siten myös paljon kasviksia. Ja saa tehdä itse sekoitukset kun on paljon ihmisiäkin ympärillä. Teen itse tortilla pohjat koska tykkään maissijauhoista (polentajauhoja) pohjassa. Tortilloja menee kuitenkin paljon. Ne on melko yksinkertaiset tehdä, mutta pitää pitää foliossa +pyyhkeen alla etteivät kuivu. Koska meillä ovat olleet jopa aamullakin pehmeitä.

Täytteinä on yleensä tomaattijauhelihakastiketta, tonnikala-sekoitusta, katkarapuja, tomaattisalaattia, vihreää salaattia, oliiveja, punasipulia, paria kermaviiliskastiketta jne. Tälläistä perusjuttua meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi