Voiko suhde toimia ilman läheisyyttä ja seksiä?
Parisuhde ilman seksiä ja läheisyyttä. Kummallakaan ei oikeutta pettää tai käydä vieraissa. Joskus hailaus tai toinen eikä muuta.
Kommentit (47)
Vierailija wrote:
On se meillä toiminut.
Niinhän sinä nyt luulet. Jonakin päivänä kumppanisi ilmoittaa että on alkanut olemaan jonkun toisen kanssa läheisesti.
Suhteeseen kuuluu läheisyyttä, eroottisuutta ja seksuaalista vetovoimaa ja kanssakäymistä, tavalla tai toisella ja taajuudella joka sopii molemmille, vaikka se olisi vain harvemmin.
Muuten suhde on kämppäkaveruus tai toinen on esim sen toisen kotiapu, eikä rakastettu.
Sekuaalisuuden puute rakkaussuhteessa kertoo siitä että on hoitamaton seksuaalihäiriö, ja sen on usein jaettu jos seksitoömään suhteeseen jäädään.
Seksuaalinen nautinto on osa seksuaaliterveyttä ja se kuuluu jokaiselle.
Ilmeisesti voi, kunhan se on molemmille ok eikä kumpikaan sitä kaipaa.
Itse tarvitsen läheisyyttä ja seksi mieheni kanssa on mahtavaa.
Seksitön mutta rakkautta ja kunnioitusta täynnä oleva suhde on parasta mitä tiedän. Ihan normaali heteropari olemme jota ei seksi kiinnosta.
Vierailija wrote:
Ei. Se ei ole silloin parisuhde, vaan ystävyyssuhde, "sukulaisuussuhde" tai joku muu vastaava.
Parisuhteen idea on se läheisyys, sekä fyysinen että psyykkinen.
Voihan sitä elää yhdessä ja uskotella että ollaan tässä nyt ihan hyvässä parisuhteessa vaikka ei haluta toisiamme seksuaalisesti, emmekä tunne parisuhderakkautta, mutta ei se sitä tarkoita että se oikeasti toimisi.
Se voi olla kumppanuus. Ja toista voi rakastaa myös henkisesti, rakkauden ei ole pakko olla fyysistä.
Eli kyllä voi olla seksitön suhde, rakkaudellinen kumppanuus, johon liittyyvahva sitoutuminen yhteiseen elämään ja omaan rakkaaseen kumppaniin.
Sulla välttämättä ei, mutta jollain muulla.
Vierailija wrote:
Suhteeseen kuuluu läheisyyttä, eroottisuutta ja seksuaalista vetovoimaa ja kanssakäymistä, tavalla tai toisella ja taajuudella joka sopii molemmille, vaikka se olisi vain harvemmin.
Muuten suhde on kämppäkaveruus tai toinen on esim sen toisen kotiapu, eikä rakastettu.
Sekuaalisuuden puute rakkaussuhteessa kertoo siitä että on hoitamaton seksuaalihäiriö, ja sen on usein jaettu jos seksitoömään suhteeseen jäädään.
Puhuisitko vain omasta puolestasi, kiitos.Voit ottaa selvää asioista myös, jos aihe kiinnostaa.
Vierailija wrote:
Et voi olla tosissasi??! Oletko koskaan kuullut sanaa aseksuaali? Heitäkin pidät varmaan aivan sairaina yksilöinä. Anna mun nauraa noin typerälle. Rakkaus ja seksi ovat kaksi eria asiaa ja itse olen naimisissa miehen kanssa, jota rakastan ilman seksiä ja mies minua. Ei tässä mitään kämppiksiä olla eikä toiselle kotiapu.
Vierailija wrote:
Ei. Se ei ole silloin parisuhde, vaan ystävyyssuhde, "sukulaisuussuhde" tai joku muu vastaava.
Voihan sitä elää yhdessä ja uskotella että ollaan tässä nyt ihan hyvässä parisuhteessa vaikka ei haluta toisiamme seksuaalisesti, emmekä tunne parisuhderakkautta, mutta ei se sitä tarkoita että se oikeasti toimisi.
Mitä tarkoitat psyykkisellä läheisyydellä?
Vierailija wrote:
Ei voi. Se ei ole parisuhde jos ei seksiä ole. Useimmiten toinen tai molemmat kärsii kovasti tilanteesta ja ero tulee ihan väkisinkin, ennemmin tai myöhemmin. Täysin seksitön parisuhde = kämppäkaveruus tai ystävyys, ei parisuhde.
Voi se silti olla myös rakkaussuhde.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Se voi olla kumppanuus. Ja toista voi rakastaa myös henkisesti, rakkauden ei ole pakko olla fyysistä.
Eli kyllä voi olla seksitön suhde, rakkaudellinen kumppanuus, johon liittyyvahva sitoutuminen yhteiseen elämään ja omaan rakkaaseen kumppaniin.
Sulla välttämättä ei, mutta jollain muulla.
Toki voi olla kaikenmaailman kumppaneita, yhtiökumppaneita ja bisneskumppaneita, kavereita ja ystäviä, mutta parisuhde se ei ole. Ihmissuhteita on joka lähtöön muitakin, miksi pitää vängätä että se olisi parisuhde, kun ei kerran ole? Tottakai rakastetaan henkisesti, ei ole parisuhde jos "rakastetaan" vain fyysisesti, sillekin on olemassa ihan eri nimi kuin parisuhde. Parisuhde rakkaus on sellaista jota tunnetaan ja osoitetaan sekä henkisesti että kehollisesti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä tarkoitat psyykkisellä läheisyydellä?
Se rakentuu ajan kanssa, kun pari pääsee perille toistensa toiveista, tunteista ja tavoitteista. Tätä läheisyyden osa-aluetta arvostava henkilö nauttii siis siitä, että hän kokee rakkaansa tuntevan hänet kauttaaltaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Et voi olla tosissasi??! Oletko koskaan kuullut sanaa aseksuaali? Heitäkin pidät varmaan aivan sairaina yksilöinä. Anna mun nauraa noin typerälle. Rakkaus ja seksi ovat kaksi eria asiaa ja itse olen naimisissa miehen kanssa, jota rakastan ilman seksiä ja mies minua. Ei tässä mitään kämppiksiä olla eikä toiselle kotiapu.
Tottakai rakkaus ja seksi on kaksi eri asiaa, mutta parisuhteessa ne on sama asia.
Minä rakastan lapsiani, mutta ei siihen kuulu seksi. Rakastan vanhempiani, sisaruksiani jne. toki parhaita ystäviäkin, enkä kenenkään kanssa halua seksiä. Parisuhde on erilainen kuin mikään muu ihmissuhde juuri sen takia että se pitää sisällään myös fyysisen rakkauden.
Jotkut A-seksuaalit väittävät että eivät piittaa seksistä, mutta silti tekevät kumppaninsa kanssa paljon asioita jotka kuuluu seksiin, vain penetraatio, varsinainen yhdyntä on jäänyt jostain syystä pois. Kun seksistä puhutaan, aina sanotaan että seksi on muutakin kuin yhdyntä, mutta yhtäkkiä kun A-seksuaalit alkaa puhua omista tekemisistään, niin aikalailla kaikki muu ei ole heidän mielestään seksiä kuin se varsinainen penetraatio.
Jos hyväksyy pelkän kumppanuus/kämppissuhteen niin miksei. Jos kestää läheisyyden ja seksin puutteen eikä kärsi siitä.
Itse elän tuollaisessa suhteessa ja vaikka meidän kumppanuussuhde on ihana ja olemme onnellisia suhteesta puuttuu liian paljon. Ihan sama vaikka takana on n 30v ja olemme jo +/-60v, iän karttuessa läheisyyden merkitys vain kasvaa!!
Onneksi on läheinen ystävä joka halaa ja silittelee kun tapaamme, hän tietää mitä se minulle merkitsee.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei voi. Se ei ole parisuhde jos ei seksiä ole. Useimmiten toinen tai molemmat kärsii kovasti tilanteesta ja ero tulee ihan väkisinkin, ennemmin tai myöhemmin. Täysin seksitön parisuhde = kämppäkaveruus tai ystävyys, ei parisuhde.
Voi se silti olla myös rakkaussuhde.
Toki mutta itse pidän sellaista kaverirakkautena tms, en romanttisena kahden terveen aikuisen väkisenä rakkautena
Esim. eturauhasen liikakasvu voi aiheuttaa haluttomuutta ja erektiohäiriöitä. Tunnen myös pariskunnan, jonka mies halvaantui kolarissa vyötäröstä alaspäin.
Voi olla läheisyyttä ilman seksiä.
Voi, jos se on molemmille osapuolille ok.
Itse erosin, sillä en saanut mieheltä henkistä enkä fyysistä yhteyttä mies oli haluton, läheisessä kohtaamisessa hermostunut ja hätäinen. Hän oli hyvin estynyt. Koin, että naiseuteni kuihtuu hänen kanssaan. Haluan kumppaniltani erotiikkaa ja läheisyyttä, hellyyttä ja rohkeutta pysähtyä ja jakaa intiimi hetki.
Vierailija wrote:
Facebookin a-seksuaali ryhmät. Liity taiteilijanimellä.
Eikö a-seksuaali halua kuitenkin jonkin näköistä läheisyyttä vaikkei seksiä haluakaan?
Johtaa eroon tai pettämiseen ennemmin tai myöhemmin, elleivät molemmat ole aseksuaaleja ja läheisyyttä kaihtavia. "Ei oikeutta pettää" ei tarkoita sitä, että sääntöä ei voisi rikkoa. Monesti pettäjät ovat juuri seksinpuutteesta kärsiviä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Facebookin a-seksuaali ryhmät. Liity taiteilijanimellä.
Eikö a-seksuaali halua kuitenkin jonkin näköistä läheisyyttä vaikkei seksiä haluakaan?
Ehkä tai sitten ei, mikä voi olla niin vaikea tajuta, että on erilaisia tarpeita.
Voi, jos se sopii suhteen kummallekin osapuolelle. Itseäni en näkisi tuon kaltaisessa suhteessa, mutta parisuhteiteita on monenlaisia, ihan kuten ihmisiäkin.