12 v tyttö haluaisi olla lapsenvahti
Haluaisi silloin tällöin hetken vahtia pieniä lapsia, ottaisitko näin nuoren lapsenvahdiksi, jos esim 1/2 tuntia hoitaisi?
Hän on aina ollut innokas hoitamaan serkkuja ja muita tuttuja lapsia, harmi kun asuvat kaikki vähän kauempana.
Kommentit (6)
Onko 12-vuotiaat nykyään jotenkin avuttomia? Tuo on täysin normaali ikä olla lapsenvahtina.
Olen 30 ja tuossa iässä vahdin useampaakin lasta kerralla mukavasti tienaten. Muistakaa maksaa hyvin!
Ikävä kyllä nykyajan 12v ei ole vertauskelpoisia siihen mitä on ennen oltu. Ei pahalla.
Vastuuta ei pidä antaa alle 14-viotiaalle.
Ihan selkeä syy: ei ole vastuussa tekemisistään. Kysykää juristeilta vaikka.
Vierailija wrote:
Ikävä kyllä nykyajan 12v ei ole vertauskelpoisia siihen mitä on ennen oltu. Ei pahalla.
Ei pidä aliarvioida nuoria, sillä moni on kyllä aika napakka, kun aletaan luottaa.
Itse olin 12 v kesätyössä veljeni 3 v normaalin ja 1,5 v down lapsen hoitajana 4 h päivässä ja ajoin10 km edestakaisin pyörällä työmatkan.
Ei silloinkaan moni 12 v tehnyt mitään, mutta minun oli pakko hankkia koulurahaa.
Riippuu niin nuoresta mitä osaa, osaako toimia hätätilanteissa ja millainen yleensä on. Harvat 12vuotiaat osaa aidosti toimia silloin kun on hätä.