Miksi jotkut on sairaana aina 1-2 pv viikossa?
Joillakin työkavereilla on tällaisia poissaoloja. Maanantaina ovat normaalisti töissä, tiistaina sairaana, ke-to taas normaalisti ja pe sairaana.
Mistä näissä oikein on kyse? Lähinnä migreeni tulee itelle mieleen mutta mitä muita voi olla?
Kommentit (13)
Mulla kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Ja ollaan jatkuvasti sairaana. Eka lapsi kuumeessa ke-to, toka lapsi la-su, sitten mä itse ti-ke. Loppuviikko ehkä hyvällä tuurilla terveenä, kunnes nappaavat taas seuraavalla viikolla uuden viruksen päiväkodista. Turhauttaa muuten ihan älyttömästi, mutta minkäs teet.
Niin ja korvatulehduksista kirjoitetaan aina juuri se yksi päivä sairaslomaa. Niitä voi tulla keskellä viikkoa tälleen syyskaudella myös muutama.
No onneks työnantajat ja työterveys ottaa nuo kiinni aika nopsaa. Jotainhan tuossa on isommasti pielessä.
Mulla oli yhdessä vaiheessa sellainen tilanne, että joka viikko olo huononi loppuviikkoa kohti, silmät muuttui punaisiksi ja rähmiviksi, flunssa punkesi päälle, lämpö nousi, ihottumaa pukkasi. Maanantai ja tiistai oli ok, keskiviikkona alkoi oireet, torstai saattoi vielä mennä ja perjantwina ei pystynyt töihin.
sitten tuli korona ja etätyöt ja yhtäkkiä huomasin, että koko ongelma oli kadonnut. Kaikki päivät oli ihan terveitä. Ei yskää, ei silmien kirvelyä, ei ihottumaa, ei kuumeilua. Tajusin sen johtuvat työpaikasta, siis siellä on ilmassa tai vedessä tai jossain jotain, mikä ei sopinut ihmiselimistölle. Vaihdoin duunipaikkaa ja nyt elämä hymyilee jälleen!.
Työpaikan sisäilmasta saavat oireita?
Tai on joku muu krooninen sairaus, tai joutuu käyttämään esim. rautalisää joka toinen päivä, mikä aiheuttaa vesiripulin seuraavaksi päiväksi.
Tai sitten ovat neurokirjolla ja kuormittuvat töistä niin, että eivät ole työkuntoisia. Mm. epäasialliset ja kiusaavat kollegat voivat aiheuttaa tätä.
Varmaan tupakka ja nikotiini syynä
Sisäilmaoireilu voi aiheuttaa etenkin astmaatikoille lämmön nousun ja voimakkaasti flunssan kaltaiset oireet, päänsäryn ym., pahenee mitä useampi työpäivä putkeen. Yhden kerran oon ton hometalossa kokenut. Oli hirveä työympäristö
Vierailija wrote:
Mulla kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Ja ollaan jatkuvasti sairaana. Eka lapsi kuumeessa ke-to, toka lapsi la-su, sitten mä itse ti-ke. Loppuviikko ehkä hyvällä tuurilla terveenä, kunnes nappaavat taas seuraavalla viikolla uuden viruksen päiväkodista. Turhauttaa muuten ihan älyttömästi, mutta minkäs teet.
Teillä on huono vastustuskyky jos koko ajan sairastutte!
Ystävälläni oli aikanaan työparina nainen joka oli jatkuvasti saikulla. Viikottain aina oli jotain pientä. Milloin oli flunssaa, päänsärkyä, selkä kipeänä tai loukannut sormensa. Tai uni vaikeuksia. Seuraus oli se että hänen työnsä kaatui sitten toisen harteille ja hän teki kipeänäkin kahden hommat. Vaihtoi lopulta paikkaa. Hän ei rupea saikkuilijoiden töitä tekemään
Lorvikatarri